https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/z-priorit-predsednictvi-cr-v-eu-je-pro-lidi-dulezite-reseni-energeticke-krize?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Z priorit předsednictví ČR v EU je pro lidi důležité řešení energetické krize

3.8.2022 02:23 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Česká republika by se měla podle čtyř pětin Čechů při svém předsednictví v Radě Evropské unie přednostně zaměřit na řešení sociálních dopadů energetické krize. Dvě třetiny si přejí, aby dbala na dodržování demokratických pravidel v jednotlivých zemích EU a usilovala o snižování závislosti EU na jednom či několika málo dodavatelích surovin. Více než polovina veřejnosti volá i po urychlení přechodu k zelené energetice, bezpečnosti v on-line prostředí nebo ochraně nezávislosti médií. Vyplynulo to z průzkumu agentury STEM.
reklama

 

STEM provedl průzkum v rámci projektu pro úřad vlády od 20. do 30. května a zúčastnila se ho tisícovka lidí starších 18 let. Zjištění tak odráží jejich postoj před začátkem českého předsednictví v Radě EU. Toho se Česko ujalo 1. července na následujícího půl roku a mezi jeho hlavní politické priority patří zvládnutí uprchlické krize a poválečná obnova Ukrajiny, energetická bezpečnost, posílení obranných kapacit a kybernetická bezpečnost, strategická odolnost evropské ekonomiky a odolnost demokratických institucí.

Například poválečná obnova Ukrajiny a podpora jejího vstupu do Evropě unie není podle zjištění STEM pro veřejnost ale zásadní. Jako přednostní úkol při předsednictví to po české vládě žádá zhruba třetina veřejnosti. Naopak nejdůležitější je pro veřejnost zajištění dodávek energií, uvedl STEM. Aby vláda řešila v EU sociální dopady krize v energetice, chce 79 procent obyvatel.

Druhou nejvyšší podporu má důraz na dodržování demokratických pravidel v jednotlivých zemích unie, pro přednostní zaměření vlády na tento úkol se vyslovilo 70 procent dotázaných. "Zde se odráží především to, že ani v České republice nemají lidé dlouhodobě pocit, že by soudy a instituce fungovaly férově a spravedlivě. Češi mají podle dat jisté pochybnosti o stavu demokracie třeba v Maďarsku a Polsku, ale nepovažují to zatím za úplnou tragédii," uvedl sociolog STEM Nikola Hořejš.

Třetí s 68 procentní podporou skončil úkol pro českou vládu zaměřit se při předsednictví na zlepšení bezpečnosti dodávek surovin a součástek nezbytných pro bezproblémové fungování českého průmyslu. Podle analytičky projektu České zájmy v EU Heleny Truchlé odráží obavy z dalšího vývoje vztahu k Rusku, ale i například k Číně. "Z obou zemí nyní Evropa dováží nejen ropu a plyn, ale také řadu dalších kritických surovin. Jsou mezi nimi i vzácné zeminy, což jsou suroviny nezbytné při výrobě elektromotorů nebo elektrických generátorů," uvedla Truchlá.

Jen o něco méně lidí, 62 procent dotázaných, shodně uvedlo, že by se vláda měla zaměřit na nezbytnou ochranu nezávislosti médií a bezpečnost v on-line prostředí. Podle 57 procent veřejnosti by se kabinet premiéra Petra Fialy (ODS) měl během předsednictví EU zasadit o urychlení přechodu na obnovitelné zdroje a podle 52 procent by měl usilovat o výhradní společné nákupy plynu.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (74)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

3.8.2022 06:21
Pochopitelně čirá propaganda. Tu tisícovku lidí bych chtěl osobně vidět, zejména z pohledu sociálního zatřídění.

Jinak STEM je neziskovka - empirický výzkum pro demokracii - a tato analýza vznikla ve spolupráci s konsorciem České zájmy v EU, které se věnuje českým prioritám v evropské politice.

Škoda, že zde neuvedly své otázky , jsme silně nakloněn názoru že se jednalo o tzv. kapciózní otázky , což je druh otázek vedoucí k předem očekávané odpovědi, popř. sugestivní otázky .
A ty jsou v objektivních výzkumech tabu.

Příklad :
Víte, že Praha bude mít klimatizované tramvaje, táže se Hudeček na jiném billboardu. To už je otázka kapciózní, neboť zcela jasně obsahuje nepravdivý údaj.

Víte, že rozšiřujeme městskou zeleň, ptá se občanů Prahy na předvolebních plakátech pražský primátor Tomáš Hudeček. Jde o typicky sugestivní otázku, která vzbuzuje dojem, že primátor myslí na životní prostředí Pražanů ve dne v noci, byť by mu mohlo být ukradené, neboť sám pochází z Olomouce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 07:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
všichni lidé z demokratické společnosti jsou podvodníci a šizuňkové, především ti, kteří se zabývají výzkumy veřejného mínění. To je bod B) ruské demagogie.
Otázka na klímy v tramvajích je zcela seriózní, já bych odpověděl NE. Ale každopádně někdy se to stane. Rozšiřuje Praha městskou zeleň? Bez ohledu na to, odkud pochází Hudeček? Asi ano. Nemám důvod mu nevěřit, jako řadový ruský vohnout.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

3.8.2022 07:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
souhlas, jen bych dodal k té poslední větě, že se Praha přibližuje k Brnu. Kdyby jste bydlel v Sudetech, tuhle blbinu jestli je někdo z Olomouce nebo z Brandýsa neřešíte, protože to tady jednoduše nedává smysl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Koukám, že vy jste u toho Hudečka nějak zamrznul, co? A už dloooouho ...

Odpovědět
va

vaber

3.8.2022 08:45
ta tisícovka lidí hlásá schválenou doktrínu naší vlády,
jsou to uvědomělí lidé ,nebo ti co moc o věcech nepřemýší a opakují jen co jim někdo naservíruje?
měli by se jich zeptat jinak,
jste ochotni snížit svoji životní úroveň ,omezit se ve spotřebě energií ,platit za ni horentní sumy, míň cestovat a část peněz ze svých daní poslat na obnovu Ukrajiny ?
to by byla jasná otázka a ne otázky které jsou jak u věštkyně,
přesně toto vláda provedla a nikdo se lidí neptal
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 09:17 Reaguje na vaber
To je otázka manipulační, protože je položena tak, aby každý řekl NE.
Další, úplně stejná by zněla: jste ochotnit nepomáhat Ukrajině a zrušit sankce za letošní dostatek plynu s tím, že Rusko nás napadne a provede s námi to samé co s Ukrajinou?

Serióznější by byla: jste ochotni snížit si na řádově rok životní úroveň proto, abycjhom se nestali zase ruskými otroky?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 10:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Vá nevadí, že v současné době jste otrokem USA, potažmo EU?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 13:54 Reaguje na pavel peregrin
Tak EU nebo USA?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:17 Reaguje na Svatá Prostoto
EU, řízených USA.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 16:08 Reaguje na pavel peregrin
Ale no tak ....
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 16:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Myslíte si, že EU v současné podobě provádí nezávislou suverenní politiku?
Odpovědět
JH

JH

3.8.2022 19:24 Reaguje na pavel peregrin
Lehká rada: když vám EU a USA tak vadí, odstěhujte se do Ruska. Můžete se nechat nadšeně zastřelit na Ukrajině nebo třít bídu s nouzí někde na Sibiři.
Odpovědět
DB

Darth Bane

3.8.2022 23:45 Reaguje na pavel peregrin
A kdyby ne, tak co je vám do toho????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 12:59 Reaguje na pavel peregrin
Samozřejmě, proč se ptáte?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:14 Reaguje na pavel peregrin
Nezávislou politiku neprovádí nikdy nikdo:-), ale EU s USA jsou už hodně let spíš na nože, než co jiného.

Už jste jak Hanzl s Kremlem:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:17 Reaguje na pavel peregrin
Nevadí. Protože žádný votrok nejem. Sednu do auta, vyjedu na Západ, Jih, Sever klidně až k moři, přespím v cimrfráji, najím se v hospůdce, natankuju u pumpy, všude zaplatímn kartou. Za celou dobu nepotkám celníka nebo jiného opruzéra. Musím ale dodržovat obecné předpisy, třeba dopravní. Takouvou svobodu normálné štunébl v Evropě NIKDY v historii neměl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:21 Reaguje na pavel peregrin
Já jsem už byl votrok Cara Sovětského a to bylo úplně jiný kafe. Tím,že jsem se netajil svými názory, byl jsem člověk druhé kategorie, který má právo pouze držet hubu a krok.
Když to celé řachlo, pocítil jsem něco, čemu se říká "spadl kámen ze srdce".
Proto jsem zásadně proti repete, to nemůže děckám a hlavně vnoučatům udělat. Měli by nás za totální debily.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže ono se to vrátilo, pouze z druhé strany a v jiné podobě, jen to asi nepociťujete. Zatím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:38 Reaguje na pavel peregrin
Z druhé strany jde normální demokracie, ovšem pro metální votroky je to fuk. Ti budou votroky za každého režimu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 16:10 Reaguje na Pavel Hanzl
"Já jsem už byl votrok Cara Sovětského a to bylo úplně jiný kafe."

... to jo, byl jste takovej chudák, že jste tam dobrovolně jezdil za pár bonů budovat socialismus.

Z vás je člověku někdy fakt špatně, vy jste jak ten Babiš ... charakterově, bo tak blbej jako vy Bába samozřejmě není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Potřebovali tam odborníky a já chtěl cestovat.
V 80.letech se už na názory nehledělo, celé se to sunulo za zvuku bigbítových kapel a šmeliny s bony k neodvratnému bankrotu. Tou dobou tomu nevěřili ani nejkovanější soudruzi.....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, Brežněv, Andropov, Černěnko ... jeden reformista větší než druhej:-)))

A ty kecy o cestování si nechtě, to se dalo po celém ost bloku, s trochou snahy i v tom Sojuzu, a člověk ze sebe nemusel dělat bolšánům prodejnou kurvu. Ale já vás chápu ... Prachy jenom prachy nečekají, jen po nich šáhneš, a už tě mají ... :-))).

Ale je zase fajn, že tu šmelinu s bonama přiznáváte:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:36 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdyby blbost nadnášela......vy jste byl asi celý život nicmochr, kterého by ani na stavbu do Ruska nevzali....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravil vyučený nádeník Hanzl:-).

Ale je fakt, že do Sojuzu jsem za totáče jezdil z lepších důvodů, než posluhovat bolšánům:-).
Odpovědět
JH

JH

3.8.2022 19:14 Reaguje na pavel peregrin
Vy zřejmě nechápete jednu dost podstatnou věc: my patříme historicky k Západu, takže i k EU a USA. Už někdy od časů Velké Moravy se cpeme do Evropy, takže jejich světový řád je tak trochu i náš. Takže kecy o tom, kdo je čí otrok jsou poněkud zcestné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:46 Reaguje na JH
Velká Morava je slepá vývojová větev, neměla žádné pokračováná. Ritus šel na Východ, Přemyslovský stát na VM nenavazoval vůbec, stavěl se už na Západním - Franckým (později Německém ) principu.
Odpovědět
JH

JH

4.8.2022 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi bych se neodvážil tvrdit, že přemyslovský stát nenavazoval na VM. Ale to nic nemění na smyslu tvrzení, že už od té doby se cpeme na západ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:46 Reaguje na JH
Velká Morava měla slovanskou kulturu, architekturu, společenský systém, písmo, ritus atd. atd.
Uhři ji v desátém stol. zcela vyvrátili a zničili, mezitím se už budoval Český stát na principech Západních. A ten byl od začátku pevnou součástí Francké (později Německé) říše. Prakticky vše k nám přišlo odtud (řemesla, architektura, politický systém, vzdělanost, ritus, právo atd. atd.), slovanská zůstala jen do určité míry řeč.
Takže návaznost tu není žádná, poslední texty psané cyrilicí jsou z Olomouce někdy ze 12. století a vliv na stát měly nula.
Odpovědět
JH

JH

4.8.2022 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
O souvislostech mezi Přemyslovci a velkou Moravou se s vámi hádat nebudu, nejsem historik. Podstatné je, že už i na Velké Moravě se dost opičili po západních sousedech. To je jeden z důvodů, proč i my patříme do Evropy a ne do Ruska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 08:25 Reaguje na JH
ZaplaťpánBůh....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 08:27 Reaguje na JH
Je to logické, na Západě byla vyspělá a bohatá společnost, na Východě jen primitivní Uhři, ke kterým se přidali ještě krutí Kumáni.
Vše, co přišlo z Východu byl vždy jen zmar, bída a krutost, dodne se to nezměnilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 09:27 Reaguje na vaber
Ta tisícovka jsou normální lidé, kteří nemají čas ani chuť se vykecávat na intrnetových diskusích.
Tady je odhadem 80% ruských vohnoutů (každý jinou měrou) na jiných diskusích je to prakticky stejné.
Jediný, zcela pravdivý průzkum veřejného mínění, jsou volby. A tam je vidět, že naše země je rozštípnuta prakticky napůl a extrémně huboko, dalo by se říci na dřeň.
Neshodneme se ani na tom nejzákladnějším: jestli patříme na Západ nebo na Východ.

To je stav dlouhodobě neudržitelný. Dnes to vypadá na Západ vlivem Ukrajiny, ale dlouhodobá a mistrně vedená demagogická válka to zase začíná převažovat na Východ.

A tady jde přímo o život. Pokud přepadneme na ruskou stranu dopadneme úplně stejně, jak všechny země, které přepadly na ruskou stranu v minulosti(Venezuela, Kuba, Vietnam, Kambodža, Sýrie, Libye, Severní Korea, Bělorusko atd. atd.).
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 10:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale houby. Američané si s vámi vytřou vy víte co úplně stejně jak Rusové, jakmile půjde o něco zásadního. Ve vašich letech jste ještě nepochopil tu prostou věc, že velmoci nemají přátele, ale pouze svoje zájmy?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 14:19 Reaguje na pavel peregrin
No to je sice pravda, ale když tou velmocí nejste, tak si vždy musíte vybrat ... bo jinak to s váma dopadne bledě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:40 Reaguje na Svatá Prostoto
V Evropě je to velmi jednoduché. Buď si zvolíte Západ, nebo vás zhabe Rusko a udělá si z vás v lepším případě Tádžikistán nebo Bělorusko, v tom horším Ukrajinu nebo Sýrii.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:21 Reaguje na Svatá Prostoto
Malé národy si nevybírají, těm je většinou vybráno.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 16:12 Reaguje na pavel peregrin
V tom máte bohužel pravdu.

Taky v tom, že v posledních letech ten výběr stojí víc a víc za pikaču.

Ale když na východ, tak pořádně ... až na Aljašku:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Vohnout si nemůže vybrat, jemu je vždy vybráno. Proč?? Protože je vohnout.
Čtěte D-Fence.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Uč orla lítat, troubo:-))).

Jo, a že by tohle pan domácí hodlal někdy aplikovat i na mezinárodní politiku, to fakt ani smykem.

Prostě jste hloupej.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:51 Reaguje na pavel peregrin
Velmi hluboký omyl. My jsme si zvolili východní politiku už v roce 1946 a později v r. 1948, naprosto sami. Stalin s náma vůbec nepočítal, jenže totální idiot Kléma se vnutil do jeho řitě. Rakousko bylo taky "osvobozeno" Rudou armádou, ale Rakušáci nebyli blbí a dokázali se vysmeknout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:34 Reaguje na pavel peregrin
Zkuste se podívat na ruské a americké kamarády, ty ruské jsem jmenoval. Američtí: celá Západní Evropa, Japonsko, Jižní Korea, Austrálie, NewZeeland, Kanada, bohaté ropné státy Středního východu atd. atd. fakt nemáte pocit, že je to úplně jiná liga?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Konkrétně ty ropné státy udělaly momentálně na USA dlouhý nos. A pokud se podívám dobře, tak s malými vyjímkami nevidím u amerických kamarádů žádnou surovinovou základnu. A to je dost špatné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 16:14 Reaguje na pavel peregrin
S kamarádama Hanzl samozřejmě kecá, žádní nejsou, jsou sféry zájmů, ale v jejich rámci to zase není z pohledu USA s těmi surovinami tak zlý. Toho bych se fakt nebál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 22:58 Reaguje na pavel peregrin
Dlouhé nosy jsou v demokracii zcela normální a nic neznamenají, surovinová základna je pitomcům na dvě věci. Chytré státy si to celé koupí.
Proč prosperují státy, které namají ze surovin ani ťok? Ani přístup k moři?? Švýcarsko, Lichtejnsko........A nejbohatší státy na ropu (Venezuela, Sýrie, Libye)jsou totálně v dupě??
Odpovědět
DB

Darth Bane

3.8.2022 23:35 Reaguje na pavel peregrin
Jistěže nevidíte, protože jste šlépějích vidlackej zlodejskej pazneht.....obchodní rejstřík vás definuje docela podrobne. Takže bolševické vidlackej poznejte, samotné USA má uhlí jen o málo méně, než Rusko a Čína dohromady. Kanada má téměř dvojnásobné zásoby ropy , než Rusko, a největší zásoby uranu na světě. Naproti tomu, jak můžete vidět, tak smaradlavej rusacek je na suchu s plynem, a nic jiného rusacci produkovat neumí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:52 Reaguje na pavel peregrin
Já bych chtěl být rozhodně radši občan Kuvajtu, Bbahrajnu nebo Emirátů, než Libye nebo Sýrie. A možná i radši občanem Jižní Koreje než Severní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 13:57 Reaguje na Pavel Hanzl
"Jediný, zcela pravdivý průzkum veřejného mínění, jsou volby. A tam je vidět, že naše země je rozštípnuta prakticky napůl a extrémně huboko, ..."

A že jinde je to lepšejší. Se jeďte podívat třeba za oceán.
Tam za to taky určo může Rusko, že jo.
A že by byl třeba takový Pol Pot na ruské, resp. sovětské straně, vo tom teda nevím. Že byl zrůda je věc jiná, ale ne každý, kdo je hromadný vrah na to potřebuje Kreml.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 14:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Pol Pot byl fanatický komunista a to je celý.
USA jsou taky tozhádané, ale v historii to nebývalo lepší. Měli těžké problémy s rasismem, s mafiemi, s válkami po celém světě a dnešní rozkol je hlavně způsoben tou ruskou hybridní válku. Kolik tisíc falešných webů jelo trumpovskou kampaň? Kolik lidí tam bylo vyšetřováno za podrazy v zájmu Ruska?
Ale vždycky Amíci věděli kde stojí a proč, jaký chtějí mít režim a proč. To u nás nevidíme.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Amíci se vždy hlavně snažili rozvrátit režim v zemích, kde jim z nějakých důvodů nevyhovoval a do války nastrčit za sebe jiné. Kde byli konfrontováni s vojenskými operacemi přímo, tak vždy selhali, kromě vysloveně slabých států jako Grenada apod. Američané mají velké sebevědomí, ale když přijde na přímou konfrontaci, psychicky na to nemají a neměli.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 15:33 Reaguje na pavel peregrin
Tím nechci tvrdit, že SSSR kdysi nedělal to samé, ale jak jsem napsal- velmoci nemají přátele, ale pouze své zájmy a jedno je jisté- světový řád, tak jak byl posledních 30 let nastaven, se neodvratně hroutí.
Odpovědět
JH

JH

3.8.2022 19:16 Reaguje na pavel peregrin
Ten světový řád je tak trochu i náš, takže bych to tak nadšeně nevykřikoval.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

3.8.2022 19:56 Reaguje na JH
Změna je život.
Odpovědět
JH

JH

3.8.2022 19:59 Reaguje na pavel peregrin
Ale změnám k horšímu je lepší se vyhnout.
Odpovědět
DB

Darth Bane

3.8.2022 23:39 Reaguje na pavel peregrin
Dobře, typicky USA vazal je Německo. Je tam průměrná vejplata cca 4300 Euro. Kolik je průměrná vejplata v nejbohatší zemi, která je vázáním Ruska????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 23:10 Reaguje na pavel peregrin
To je ruská demagogie, bod A): ze svých špinavostí obviníš nepřítele.
Rusko rozvrátilo prakticky všechny země, do který se namontovalo (neúplný seznam je nahoře), jen by mě zajímalo, které rozvrácené země jsou v americké zóně vlivu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 15:00 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-irak-na-prahu-obcanske-valky-americane-se-drzi-stranou-210911#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/afghanistan-taliban-korupce.A220802_133102_zahranicni_aha

... dva aktuální příklady, kdy to USA těžce posra..

A to píšu jako zaprodanec Vólstrýtu jak málokdo:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2022 08:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy prostě netušíte, PROČ Američané do Afgánu a Iráku vtrhli.
To nebyl žádný útok ruské Hordy, sloužící k dovbývání nových území, jak dělají Rusi.
To byla odpověď na oficiální vyhlášení teroristické války Islámských zemí USA a Evropě. Ta byla zahájena útokem 11. září 2001 na Dvojčata.
Američani ji zcela jednoznačně vyhráli i za nás.
Odpovědět
DB

Darth Bane

3.8.2022 23:37 Reaguje na pavel peregrin
Vasespinave bolševické lži, že Grenada má více obyvatel, než země, které využily Marshall plán jsou každému k smíchu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

3.8.2022 23:43 Reaguje na pavel peregrin
Hlavně, že vy na to máte, vy špinavé komousi. Že bych se za Vámi do té Jičínske prdele vypravil, a popovídali bychom si trošku?????
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.8.2022 16:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Pol Pot byl zrůda ... nějaký komunismus s tím nemá nic společného.

Lepší to rozhodně bylo a bývalo a s ruskou hybridní válkou jděte v případě Států do prdele, jestli věříte tomu, že srandy typu critical race theory, BLM, woke culture jsou nějakým dílem Kremlu, tak si dejte studenou sprchu. Ideálně na přirození. Nebo si kupte letenku za oceán a zkuste tam s tím udělat štěstí. Pozůstalí ať sem pak pošlou parte:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 23:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Plácalismus o ničem vám fakt jde. To je celý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2022 23:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Pol-Pot, Stalin, Mao-ce-tung, Kim-Ir-Sen, Hitler, Putin atd. atd. největší hromadní vrazi nové historie.
Kdo z nich nebyl komunista? (všichni kromě Hitera) nebo bolševický votrok? Všichni včetně Hitlera.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:27 Reaguje na Pavel Hanzl
A co taková Rwanda? taky Kreml:-)?
Mao a Sojuz, to byla láska ... fakt jo ... a ty přestřelky na hranicích, to byla taková ta italská vášeň, že jo?
Pol-Pot ... "Ihned po vítězství začali Rudí Khmerové uvádět v Kambodži, nyní přejmenované na Demokratickou Kampučii, do života svoji ideologii. Ta byla sloučeninou zkresleného učení marxismu-leninismu (Pol Pot a jeho druzi byli s marxismem obeznámeni jen povrchně, vybírali si z něj, co se jim hodilo, a ostatní ignorovali), vypjatého kambodžského nacionalismu a náboženských prvků. Jejich cílem bylo převést Kambodžu z feudalismu rovnou do komunismu, vytvořit venkovskou rovnostářskou společnost založenou prakticky výhradně na zemědělství."

Kdybyste nebyl úplně nevzdělanej a hlavně nevzdělatelnej, bo mimořádně hloupej, tak byste pochopil, že sovětský bolševismus na většinu těch vámi uváděných příkladů měl jakýsi vliv v podstatě jen v prvopočátcích, a pak už to bylo spíš nepřátelství až za hrob.
Ostatně, kdo za totáče poslouchal Radio Tirana, ten ví:-).
Ten Áda, to už je vaše dávná obsese, to nemá vůbec smysl komentovat. Znova.

Jo, a Putin je proti všem uvedeným ještě furt docela fajn kluk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 08:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdybyste nebyl nevzdělatelnej......
Celé to pošlo od Lenina, Trockého a Stalina, nebýt jich NIKDY žádný číňan nebo Korejec by netušil, co je to marxismus.
Právě sověti ten mor naočkovali do půlky světa, silně to podporovali a jen jim nedošlo, že když zavedou gaunerský a krutý režim, vedení budou krutí gauneři a ti se vždycky mezi sebou servou. Vzorový případ je Stalin - Hitler.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
"V Paříži pobýval v letech 1949–1952 a studoval na École française de radioélectricité, nedokončil ji, ztratil stipendium a musel se vrátit do Kambodže. Mnohem více než studium ho v Paříži zaujala politika. Zprvu byl Pol Pot pouze vlastencem, který hledal cesty, jak svou zemi zbavit francouzských kolonialistů, záhy se však přidal ke komunistům. Stal se členem marxistického kroužku, který v Paříži založili kambodžští studenti pod vedením Ieng Saryho, a pravděpodobně byl i členem Francouzské komunistické strany."

... jednou idiot, pořád idiot, ani tu wiki si neumíte přečíst.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Ve Francii a v celé Evropě komunismus propagoval Stalin, věřil teorii světové revoluce. Zakládal všude republiky RAD. Kim-Ir-Sen se taky stal komunistou dřív, než byl zhabán sověty (stejně Castro). Jediný sovětský votrok byl snad Velký Kormidelník Mao, další komunistická zrůda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 13:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Sorry nebyl sovětský votrok
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 13:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč si nepřečte aspoň to co sám píšete? "Ta byla sloučeninou zkresleného učení marxismu-leninismu.."
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 16:10 Reaguje na Pavel Hanzl
A hele co jsem vám našel:-)))

https://www.trhknih.cz/kniha/9p8vnw68e

... povšimněte si jak autora, tak roku vydání.

Tolik k té lásce mezi Sojuzem a Čínou:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 08:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdo mele o jaké lásce trubo?
Výhodou demokratů je, že dokážou spolupracovat, kdežto totalitní idioti se vždy navzájem servou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy tu furt vykřikujete o vlivu Sojuzu na kde co a kde koho. A vono reálně hovno.

Držte se té lopaty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2022 13:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Po 2.sv. válce měli sověti vliv ve světě obrovský. Jejich šíření komunismu "ohněm a mečem" bylo velmi úspěšné, rozpoutali (nebo se aspoň podíleli) na rozpoutání partiky všech válek v tom období (Indicko - pákistánské asi ne?? v Izraeli byli taky). Se zbraní v ruce se jim za normální svět dokázali postavit jen Američané a proto si vysloužili pozici světového četníka.
Odpovědět
kk

karel krasensky

3.8.2022 14:52
Japonské přísloví-teplý usměv hřeje celou zimu
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist