NenĂ to vlastnÄ› žádnĂ© pĹ™ekvapenĂ. VĹľdyĹĄ ministerstvo dopravy ani žádnou dopravnĂ koncepci mĂt nechtÄ›lo. A kdyĹľ uĹľ k tomu naše ministerskĂ© úřednĂky ti zlĂ odboráři donutili, nikdo se pĹ™ece nemĹŻĹľe divit, Ĺľe nechtÄ›nÄ› zplozenĂ© dĂtko je bastardem.
Dost na tom, Ĺľe pánovĂ© z ministerstva dopravy s povýšenĂ˝m vĂ˝razem ve tváři prohlašujĂ, Ĺľe zákon o posuzovánĂ vlivĹŻ na ĹľivotnĂ prostĹ™edĂ prostÄ› nedodrĹľĂ. Do dopravnĂ politiky nám nikdo mluvit nabude, a basta.
Dost na tom, Ĺľe oficiálnĂ návrh ÄŤeskĂ© dopravnĂ politiky je psán jazykem hodnĂ˝m generálnĂho tajemnĂka ĂšV KSÄŚ. DomnĂvá-li se pan ministr ĹĂman opravdu, Ĺľe pĹ™epravnĂ potĹ™eby je obtĂĹľnĂ© pĹ™esnÄ› predigovat, těžko pak ÄŤtenáře pĹ™ekvapĂ samotnĂ˝ obsah materiálu.
Pokud by tato špatná vláda proti všem oÄŤekávánĂm pĹ™eĹľila letošnĂ prázdniny a pánovĂ© ĹĂman a TošovskĂ˝ by tak mÄ›li ÄŤas provĂ©st to, co si naplánovali, je na ÄŤase rozlouÄŤit se minimálnÄ› s tĹ™etinou našich Ĺľeleznic. Zapomenout mĹŻĹľeme i na to, Ĺľe bychom snad my, co nejezdĂme autem, pĹ™estali dotovat levnĂ© pohodlĂ vlastnĂho automobilu našim spoluobÄŤanĹŻm. Zelenou knihu EU Spravedlivá a účinná cena v dopravÄ› naši vládnĂ odbornĂci neznajĂ nebo znát nesmÄ›jĂ. StátnĂ rozpoÄŤet hradĂ u nás roÄŤnÄ› vĂce neĹľ 20 miliard roÄŤnÄ› jenom na Ăşhradu škod zpĹŻsobenĂ˝ch automobilismem na lidskĂ©m zdravĂ. O finanÄŤnĂch ztrátách kvĹŻli záboru zemÄ›dÄ›lskĂ© pĹŻdy, niÄŤenĂ lesĹŻ nebo zneÄŤišťovánĂ ovzdušà ani nemluvÄ›.
Nic z toho však ministerstvo dopravy nevzrušuje. Aut prý přibývá a přibývat bude. A vzhledem k tomu, že peněz máme málo, budeme si muset na dalšà dálnice půjčit. Opravdu nic nového.