Názory
Nechtěné dítě je na světě
Není to vlastně
žádné překvapení. Vždyť ministerstvo dopravy ani žádnou dopravní
koncepci mít nechtělo. A když už k tomu naše ministerské úředníky
ti zlí odboráři donutili, nikdo se přece nemůže divit, že nechtěně
zplozené dítko je bastardem.
Dost na tom, že pánové
z ministerstva dopravy s povýšeným výrazem ve tváři prohlašují,
že zákon o posuzování vlivů na životní prostředí prostě nedodrží.
Do dopravní politiky nám nikdo mluvit nabude, a basta.
Dost na tom, že oficiální
návrh české dopravní politiky je psán jazykem hodným generálního
tajemníka ÚV KSČ. Domnívá-li se pan ministr Říman opravdu, že
přepravní potřeby je obtížné přesně predigovat, těžko pak čtenáře
překvapí samotný obsah materiálu.
Pokud by tato špatná vláda
proti všem očekáváním přežila letošní prázdniny a pánové Říman
a Tošovský by tak měli čas provést to, co si naplánovali, je na
čase rozloučit se minimálně s třetinou našich železnic. Zapomenout
můžeme i na to, že bychom snad my, co nejezdíme autem, přestali
dotovat levné pohodlí vlastního automobilu našim spoluobčanům.
Zelenou knihu EU Spravedlivá a účinná cena v dopravě naši vládní
odborníci neznají nebo znát nesmějí. Státní rozpočet hradí u nás
ročně více než 20 miliard ročně jenom na úhradu škod způsobených
automobilismem na lidském zdraví. O finančních ztrátách kvůli
záboru zemědělské půdy, ničení lesů nebo znečišťování ovzduší
ani nemluvě.
Nic z toho však ministerstvo
dopravy nevzrušuje. Aut prý přibývá a přibývat bude. A vzhledem
k tomu, že peněz máme málo, budeme si muset na další dálnice půjčit.
Opravdu nic nového.