https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/audi-a-faw-budou-v-cine-vyrabet-luxusni-elektromobily
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Audi a FAW budou v Číně vyrábět luxusní elektromobily

21.1.2021 01:56 | ŠANGHAJ/INGOSTADT (ČTK)
Společný podnik Audi a FAW bude v Číně patrně soupeřit s partnerstvím německé automobilky BMW a čínského výrobce sportovně-užitkových (SUV) aut Great Wall Motors. Nezanedbatelným hráčem na čínském trhu je také americký výrobce elektromobilů Tesla, který předloni zahájil výrobu ve svém závodě Gigafactory 3 v Šanghaji.
Společný podnik Audi a FAW bude v Číně patrně soupeřit s partnerstvím německé automobilky BMW a čínského výrobce sportovně-užitkových (SUV) aut Great Wall Motors. Nezanedbatelným hráčem na čínském trhu je také americký výrobce elektromobilů Tesla, který předloni zahájil výrobu ve svém závodě Gigafactory 3 v Šanghaji.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | webandi / Pixabay
Německý výrobce luxusních vozů Audi v Číně založí společný podnik na výrobu plně elektrických aut s nejstarší místní automobilkou FAW. Závod za 4,6 miliardy dolarů (99,2 miliardy Kč), v němž bude mít Audi 60procentní podíl, by měl začít vyrábět auta v roce 2024. Do roku 2025 chce Audi dosáhnout toho, že elektromobily se budou na jejím prodeji v Číně podílet asi jednou třetinou. Informoval o tom server BBC.
 

Společnost FAW je třetí největší čínskou automobilkou. Na největším trhu s elektromobily se snaží prosadit vůči konkurentům, jako jsou domácí výrobci Geely a SAIC. Audi spadá do koncernu Volkswagen. Německá automobilka v Číně, která je jejím největším odbytištěm, loni prodala asi 726 000 vozů.

"Sílící partnerství mezi Audi a FAW ohlašuje novou éru ve výrobě elektrických aut, která bude pro Audi 'zlatou dekádou' na čínském trhu," konstatoval v tiskové zprávě šéf čínské divize Audi Werner Eichhorn. Uvedl také, že Audi chce v Číně v roce 2023 prodat jeden milion aut a rozšířit tam své portfolio.

Automobilka FAW má kořeny v 50. letech, kdy byla založena během snahy Čínu industrializovat. Loni v zemi prodala přes tři miliony vozů, včetně 200 000 luxusních aut Hongqi, která se považují za limuzíny pro vládní představitele. Většinu modelů této značky chce FAW do roku 2025 mít s elektrickým pohonem.

Podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) jezdilo v roce 2019 po silnicích celého světa 7,2 milionu elektromobilů a z nich 47 procent v Číně. Čínský svaz výrobců aut CAAM odhaduje, že se letos v Číně prodá 1,8 milionu elektromobilů.

Společný podnik Audi a FAW bude v Číně patrně soupeřit s partnerstvím německé automobilky BMW a čínského výrobce sportovně-užitkových (SUV) aut Great Wall Motors. Nezanedbatelným hráčem na čínském trhu je také americký výrobce elektromobilů Tesla, který předloni zahájil výrobu ve svém závodě Gigafactory 3 v Šanghaji. O podíl na trhu ale soupeří také mnoho čínských start-upů, jako je Nio, Aiways, XPeng, Li Auto či WM Motor.

Společný podnik na výrobu elektromobilů podle čínských médií vytvořil internetový prodejce Alibaba s největším čínským výrobcem automobilů SAIC Motor. Jejich prémiová značka vozů Zhiji bude vybavena baterií s novou technologií, která má zvýšit dojezd vozu.

Partnerství s největším čínským soukromým výrobcem aut Geely pak ohlásila čínská internetová firma Baidu a tchajwanský výrobce elektroniky Foxconn.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist