https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pocasi-zpozdilo-opravu-hradloveho-mostu-u-modravy-otevre-se-pozdeji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počasí zpozdilo opravu hradlového mostu u Modravy, otevře se později

5.7.2022 00:11 | MODRAVA (ČTK)
Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu byla v natolik špatném stavu, že si vyžádala celkovou opravu, fakticky stavbu celého mostu.
Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu byla v natolik špatném stavu, že si vyžádala celkovou opravu, fakticky stavbu celého mostu.
Foto | Mojmir Churavy / Wikimedia Commons
Kvůli nepříznivému jarnímu počasí, které zpomalilo stavební práce, se na Šumavě zdrží otevření oblíbeného hradlového mostu u Modravy. Most přes řeku Vydru uzavřela Správa Národního parku Šumava loni v říjnu kvůli havarijnímu stavu. Kompletní rekonstrukce měla být hotova do konce letošního června a s otevřením se počítalo první nebo druhý červencový týden. Kvůli zpoždění prací se ale most bude moci otevřít snad nejdříve v druhé polovině července, řekl ČTK mluvčí parku Jan Dvořák.
 

"Stavební firma, která má opravu na starosti, chtěla začít pracovat už na přelomu dubna a května, ale bohužel ještě přišel sníh," řekl Dvořák. Firma proto musela jarní start prací o dva týdny odložit. S rekonstrukcí by měla skončit kolem 15. července, park pak ale musí nechat stavbu zkolaudovat. "Ale teď projednáváme možnost předčasného užívání stavby. Když to klapne, někdy v druhé polovině července by most měl být přístupný," doplnil Dvořák.

Stále platí, že pěší turisté, pokud chtějí jít například z Rokyty na Modravu nebo z druhé strany, a nechtějí jít po silnici, mohou využít naučnou trasu, která vede po levém břehu Vydry, uvedl mluvčí.

Dřevěná konstrukce 72 metrů dlouhého hradlového mostu byla v natolik špatném stavu, že si vyžádala celkovou opravu, fakticky stavbu celého mostu. Veškeré dřevěné konstrukce se odstranily a nahrazují je nové z modřínu a smrku. "Vzhled mostu bude naprosto identický, jako dosud," řekl Dvořák. Už dosavadní most nebyl původní. Byl otevřený v roce 2000 a byl věrnou replikou bývalého historického mostu z počátku 19. století. Správci parku by chtěli, aby most po opravě vydržel déle než 20 let.

Oprava mostu, který je na začátku šestikilometrové trasy podél Vchynicko-tetovského plavebního kanálu, měla podle původních plánů začít už loni v červenci. Zdržení nastalo kvůli situaci na trhu se stavebním materiálem. Na stav mostu pravidelně dohlíží statik. Přes loňské léto ještě povolil jeho další používání s omezeními pro pěší turisty i cyklisty.

Dřevěný hradlový most s žulovými pilíři zachytával soustavou tyčí dřevo, plavené po Vydře, a směroval ho do plavebního kanálu. Do roku 1953 přes něj vedla silnice z Rokyty na Modravu. Po vybudování nové cesty přes Antýgl ztratil význam a začal chátrat, až byl odstraněn, uvádí na svých stránkách obec Modrava.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist