https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zakaz-dovozu-ruskeho-uhli-moravskoslezskym-hutim-a-elektrarnam-problemy-nedela
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zákaz dovozu ruského uhlí moravskoslezským hutím a elektrárnám problémy nedělá

12.8.2022 00:35 | OSTRAVA (ČTK)
Ostravské komíny
Ostravské komíny
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zákaz dovozu ruského uhlí moravskoslezským hutním podniků a uhelným elektrárnám problémy nedělá. Ruské uhlí totiž odebírala v minulosti pouze hutnická společnost Liberty Ostrava, která už dodávky nahradila z jiných zdrojů. ČTK o tom informovala mluvčí firmy Barbora Černá Dvořáková.
 
"U dodavatelů z celého světa zajišťujeme stabilní dodávky surovin, abychom měli v Ostravě i nadále dostatečné zásoby bez ohledu na to, jaký bude vývoj situace v souvislosti s válkou na Ukrajině. U uhlí se soustředíme na zlepšování dodávek z dolů, které jsou nejblíže ostravské huti, a snažíme se navyšovat podíl dodávek z těchto blízkých zdrojů," uvedla mluvčí Liberty Ostrava.

Naopak Třinecké železárny závislé na dodávkách uhlí z Ruska nebyly. "Zákaz nám problémy nepůsobí. Uhlí odebíráme z OKD a Polska," řekla ČTK mluvčí podniku Petra Macková. Podobně jsou na tom i dvě uhelné elektrárny, které v Moravskoslezském kraji působí. Tu v ostravských Třebovicích provozuje společnost Veolia, v Dětmarovicích na Karvinsku pak ČEZ. Ani do jedné podle mluvčích obou podniků Jany Dronské a Vladislava Sobola ruské uhlí nemířilo.

Zákaz dovozu ruského uhlí, na kterém se členské země dohodly v dubnu v rámci pátého balíku protiruských sankcí, v Evropské unii začal platit dnes. Ve středu skončila čtyřměsíční lhůta pro ukončení existujících kontraktů. Aktivovalo se tak první embargo EU na dovoz energií z Ruska od začátku útoku ruských vojsk na Ukrajinu.

Rusko se na dovozu uhlí do EU podílelo zhruba 45 procenty, největšími odběrateli ruského uhlí byly Německo, Polsko a Nizozemsko. Česká republika loni z Ruska dovezla přes 300.000 tun černého uhlí. Podíl Ruska na celkovém dovozu černého uhlí do země tak činil zhruba sedm procent. Výpadek dodávek uhlí z Ruska podle odborníků může Česká republika nahradit dovozem z jiných zemí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (100)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 07:43
Konečně došlo na ty sankce, které míří na příjmy Ruska. Tohle je jen rozcvička, ten hlavní náraz bude konec dovozu ropy. Pokud k tomu přijde ještě embargo na tankery (třeba formou pojištění), tak to bude naprostý masakr.

"V dubnu až květnu bylo 68 % dodávek ruské ropy uskutečněno loděmi vlastněnými společnostmi z EU, Spojeného království a Norska, přičemž samotné řecké tankery přepravovaly 43 %. U dodávek do Indie a na Střední východ byl podíl ještě vyšší, a to 80 %. 97 % tankerů bylo pojištěno pouze ve třech zemích, Spojeném království, Norsku a Švédsku".
https://energyandcleanair.org/publication/russian-fossil-exports-first-100-days
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 08:21 Reaguje na Pavel Hanzl
nu, ale oni sankce nějak nemíří na příjem Ruska, Rubl se od války zpevnil, ale euro šlo dolů, takže celé důsledky sankcí poškozují plošně celou EU.Myslíte, je to od přátel z USA náhoda, nebo promyšlený tah, jak zvýšit cenu dolaru, oproti euru, kdo ví, každopádně efekt sankcí je úplně opačný, než nad čím tu jásáte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 08:45 Reaguje na Milan Vítkovič
Zatím necílily na příjmy, proto píšu konečně první.
Rubl nemá hodnotu žádnou, to zpevňování je jen putinovská lež. EU poškozuje především vyškrcení plynu a tím energetická krize, nikoliv sankce.
Ale jak je na tom Rusko?

"Výroba nákladních automobilů se propadla o 39,3 procenta, výroba dieselových a benzinových motorů o 57 procent, výroba dieselových lokomotiv o 63,2 procenta a výroba nákladních vagonů o 51,8 procenta. Nákladní letecká doprava se meziročně snížila o 86 procent, což má dopady i na další produkty".
https://www.newstream.cz/money/ruska-ekonomika-se-nezadrzitelne-hrouti-navzdory-tomu-co-tvrdi-putin
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 09:30 Reaguje na Pavel Hanzl
pokud nemá rubl hodnotu, proč rubl uznávají a mění západní banky v totmto kurzu vůči euru. Nehcete mi tvrdit, že Putin řídí mezinárodní měnový kurz zádpadních bank a burz, že ne? Koukám na cenu a vývoj rublu viz odkaz a vidím tam úplně něco jiného, než to, nad čem tu všichni jásáte, že rubl jde do kýble. Tím tady nepropaguju Rubl, ale podivuju se nad tím, co tady propaguje dobrých 50% obyvatel této země. Vysvětlení od vás nečekám, protože tuším, že jde jen o západní přání a válečnou propagandu. Přidávám odkaz k přehledu vývoje. Můžu přidat i odkaz na vývoj Eura k porovnání.
https://www.kurzy.cz/kurzy-men/nejlepsi-kurzy/RUR-rusky-stary-rubl/
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:42 Reaguje na Milan Vítkovič
Kurzy ČNB, České národní banky
Pozn.: S platností od 2. 3. 2022 ČNB pozastavuje vyhlašování kurzu ruského rublu (RUB). Vývoj kurzu rublu ale u nás můžete sledovat i na stránce https://www.kurzy.cz/kurzy-men/aktualni/, kde zobrazujeme online kurzy z mezibankovního trhu.
Zkopírování z vašeho odkazu
České banky a vybrané směnárny nenabízí tuto měnu (ruský rubl) ve svém kurzovním lístku. Další informace pro ruský rubl naleznete v kurzech exotických měn, grafech kurzů a převodníku měn ruského rublu
Zkopirovano z kurzy.cz. takže co to tu zkoušíte, tupý hasaku????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:07 Reaguje na Milan Vítkovič
Kurzy ČNB, České národní banky
Pozn.: S platností od 2. 3. 2022 ČNB pozastavuje vyhlašování kurzu ruského rublu (RUB). Vývoj kurzu rublu ale u nás můžete sledovat i na stránce https://www.kurzy.cz/kurzy-men/aktualni/, kde zobrazujeme online kurzy z mezibankovního trhu.
Zkopírování z vašeho odkazu
České banky a vybrané směnárny nenabízí tuto měnu (ruský rubl) ve svém kurzovním lístku. Další informace pro ruský rubl naleznete v kurzech exotických měn, grafech kurzů a převodníku měn ruského rublu
Zkopirovano z kurzy.cz. takže co to tu zkoušíte, tupý hasaku????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:07 Reaguje na Milan Vítkovič
Kurzy ČNB, České národní banky
Pozn.: S platností od 2. 3. 2022 ČNB pozastavuje vyhlašování kurzu ruského rublu (RUB). Vývoj kurzu rublu ale u nás můžete sledovat i na stránce https://www.kurzy.cz/kurzy-men/aktualni/, kde zobrazujeme online kurzy z mezibankovního trhu.
Zkopírování z vašeho odkazu
České banky a vybrané směnárny nenabízí tuto měnu (ruský rubl) ve svém kurzovním lístku. Další informace pro ruský rubl naleznete v kurzech exotických měn, grafech kurzů a převodníku měn ruského rublu
Zkopirovano z kurzy.cz. takže co to tu zkoušíte, tupý hasaku????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:07 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 11:46 Reaguje na Milan Vítkovič
Kurzy ČNB, České národní banky
Pozn.: S platností od 2. 3. 2022 ČNB pozastavuje vyhlašování kurzu ruského rublu (RUB). Vývoj kurzu rublu ale u nás můžete sledovat i na stránce https://www.kurzy.cz/kurzy-men/aktualni/, kde zobrazujeme online kurzy z mezibankovního trhu.
Zkopírování z vašeho odkazu
České banky a vybrané směnárny nenabízí tuto měnu (ruský rubl) ve svém kurzovním lístku. Další informace pro ruský rubl naleznete v kurzech exotických měn, grafech kurzů a převodníku měn ruského rublu
Zkopirovano z kurzy.cz. takže co to tu zkoušíte, tupý hasaku????
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Díky za článek a trpělivost, jistě každá válka je důvod, proč ekonomika oslabuje, my neválčíme za celou Evropu přece podle Fialy válčí jeho přátelé na Ukrajině, přesto naše i Evropská ekonomika je v háji taky, není to k zamyšlení? A pokud jde podle článku o zhroucení Ruské ekonomiky, proč se plánuje celoplošná měnová reforma v Evropě? Otázek je mnoho, ale musím se zabývat i jinými věcmi, než je ztráta času někde, kde my vůbec nic písmenky nespasíme. Jen jsem chtěl poukázat na skutečnost, že není vše tak, jak se nám prezentuje a nás všechny to bude stát nemalé peníze, možná i existenci a to i bez válečného zapojení do Ruského konfliktu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:03 Reaguje na Milan Vítkovič
My válčíme. Putin proti nám rozpoutal energetickou válku, které má za cíl rozvrátit evropskou ekonomiku a pomocí pátých kolon ve všech zemích ji rozvrátit i politicky.
Šachmaty s plyem je zatím nejsilnější zbraň, k tomu ropa, taky Vagnerovci tlačí připrchlíky z Libye do Itálie. A Okamura (a taky Orbán, Kotleba atd.) se snaží rozvrátit vlastní státy.
Zatím vyhráváme ovšem za cenu výrazných finančních obětí, což je pořád pohodička. Ale rozhodnuto není, Velký Šachista si to naplánoval velmi dobře.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 10:37 Reaguje na Pavel Hanzl
já se omlouvám, ale nějak mi utíkají souvislosti, Putin nám nějak nerozpoutal energetickou válku, energetická válka o nepotřebe Ruských surovin byla rozpoutána sankcemi USA, Kanady s připojením Eu,takto se to ujednalo. My všichni společně se zříkáme nezávislosti Evropy na Ruských energiích pod těmito sankcemi na Rusko.Pokud vím, tak v konci samém byly nasmlované dodávky z Ruska dodány a splněny, lze si najít i to, že Německo je největším odběratelem od Ruska, plyn, ropa, uhlí, prostě pořád běží dřívější dodávkové smlouvy, USA je tuším na prvním vítězném místě v nákupu od Ruska. Plynovod se snažilo zastavit Německo, které plyn přesměrovalo svého času opačně do Polska a v tisku se tvrdilo, že to udělal Rus, ropovod naposledy podle zpráv zastavila Ukrajina, pochybuji, že Bělorusko, který je spojencem Rusa. Uhlí si zastavujeme sami. Tak co tady pořád uniká, že Rusko rozpoutalo energetickou válku? Selským rozumem, čím víc toho Rus prodá tím líp pro Rusko, to omezení dodávek je tedy krok směrem od nás vůči Rusku. Naopak Rusko se nepřidalo k USA, které ceny plynu chtělo hezky nátáhnout. A ve výsledku si mne ruce USA, země, která zvýšila trojnásobně vývoz plynu. Já si myslím, že tohle nebyla náhoda ze strany USA, oni narozdíl od naší vlády se v byznysu velice dobře vyznají. Ale opět se můžu plést, protože se jedná o otevřenou hru, která má konec v nedohlednu. Jen je mi přijde spoustu věcí podivných, tedy těch, v jaké podobě a nelogičnosti se předkládají obyvatelstvu v Evropě. Jestli Ukrajinci zde za cosi bojují, tak za evidentní prosperitu USA s výsledkem poškození ekonomik Evropy.. prozatím, by mě zajímalo, jestli si Ukrajina vůbec tuhle možnost uvědomuje, pod zastíněným úsudkem o svobodné Ukrajině, všechno nasvědčuje tomu, že s nima svět opět vyjebal, jako za Hitlera s vidinou svobodné Ukrajiny a bojem Štefana Bandery. Spousta otázek, podivná je skutečnost, že USA k tomuto všemu najednou mlčí, jako by jim došla slova, žádná sleva pro Evropu, žádná pomoc svým přátelům v EU?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 11:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Plynovou válku rozpoutal Putin už loni touhle dobou.
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Rosatom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula".
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427

Všimněte si data, 18.1.2022, tj. měsíc PŘED VÁLKOU a tedy před sankcemi.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 14:26 Reaguje na Pavel Hanzl
nu, já si pamatuju, že z novým Ruským plynovodem měla problém EU, skrze schválení té části plynovodu, která vede v části EU, proto vznikla energetická společnost v Německu a tím se protáhlo celé zprovoznění plynovoudu. Ovšem, věřte zprávám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 16:01 Reaguje na Milan Vítkovič
Jestli myslíte Nord Stream 2, tak ten nikdy spuštěný nebyl a plynu bylo v Evropě dost.
Tam problém není. Právě Američané říkali: "hloupí ghermáni, nestavěte tu další rúru, už teď jste na Rusech závislí ze 40% a Putler vás tutově podrazí."
A už je to tu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Američané především Němce varovali, že budou platit provoz tedy i odpisy za plynovod, aniž budou mít jistotu, že kdy tímto nějaký plyn poteče.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:12 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 01:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Proč lzete Vitkovici???? Produkce ropy, plynu a uhlí v zemích E U vytrvale klesá už několik dekád, protože vám podobná verbez tyto nejenomze nechce těžit, ale ještě se válí po sluzebnach za peníze, za které by šlo ty nefosilni zdroje vyvinout a vybudovat. Proč EU ještě v roce 2012 těšila cca 40 procent své spotřeby plynu, a nyní je to ztezi 12 procent??? S ropou a uhlím je to ještě horší. Proč jste se ve své lenosti stali drogové závislými na dovazenych energetických surovinach???? Tady hledejte příčinu, za současnou situaci s plynem evropští politici nemohou, evropští politici svým zvanenim, nezvanenim nedokáži ovlivnit produkci vrtu v Karsko Jamallske pánvi, ani na ložiskách v západní Sibiři. To je ale pro tupý rozpočtový spotřebič vašeho kalibru, který si myslí, že hodnoty se vytváří zastavanim postu, popřípadě valenim se po sluzebnach nad rámec jeho chápání... Jak vy trumbeline zduvodnite, že tok plynu z Ruska se snižuje už více, než rok a čtvrt, ale první reakce politiku na napadení Ukrajiny není ani půl roku stara????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 01:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Proč lzete Vitkovici???? Produkce ropy, plynu a uhlí v zemích E U vytrvale klesá už několik dekád, protože vám podobná verbez tyto nejenomze nechce těžit, ale ještě se válí po sluzebnach za peníze, za které by šlo ty nefosilni zdroje vyvinout a vybudovat. Proč EU ještě v roce 2012 těšila cca 40 procent své spotřeby plynu, a nyní je to ztezi 12 procent??? S ropou a uhlím je to ještě horší. Proč jste se ve své lenosti stali drogové závislými na dovazenych energetických surovinach???? Tady hledejte příčinu, za současnou situaci s plynem evropští politici nemohou, evropští politici svým zvanenim, nezvanenim nedokáži ovlivnit produkci vrtu v Karsko Jamallske pánvi, ani na ložiskách v západní Sibiři. To je ale pro tupý rozpočtový spotřebič vašeho kalibru, který si myslí, že hodnoty se vytváří zastavanim postu, popřípadě valenim se po sluzebnach nad rámec jeho chápání... Jak vy trumbeline zduvodnite, že tok plynu z Ruska se snižuje už více, než rok a čtvrt, ale první reakce politiku na napadení Ukrajiny není ani půl roku stara????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:08 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici. Německo jako stát není největším odběratelem vůbec ničeho, v nemecku s energetickými surovinami obchodují nadnárodní firmy, kalibru Uniper, EON nebo RWE. Spolková vláda žádné smlouvy na dodávky plynu nemá, a s plynem neobchoduje. To je trošku moc na vaši tuhou bolsevickou hlavu, která je stále v zajetí centrálně plánované ekonomiky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:08 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici. Německo jako stát není největším odběratelem vůbec ničeho, v nemecku s energetickými surovinami obchodují nadnárodní firmy, kalibru Uniper, EON nebo RWE. Spolková vláda žádné smlouvy na dodávky plynu nemá, a s plynem neobchoduje. To je trošku moc na vaši tuhou bolsevickou hlavu, která je stále v zajetí centrálně plánované ekonomiky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne Rosatom ale Gasprom.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2022 18:03 Reaguje na Milan Vítkovič
Máš tam chybu milánku, putin nám ROZpoutal energetickou válku.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:07 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:49 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 21:55 Reaguje na Milan Vítkovič
Proč tady takhle hloupé lzete, ceny plynu se tvoří na energetické burze, tudíž jakýkoli účastník nemá šanci nějakým způsobem tu cenu výrazněji ovlivnit, leda v případě, že by byl tzv. Sving producer. To znamená, že by musel mít takovou pozici, že by svou produkci neprodukci výrazně ovlivnoval ceny na burze. A druhak, vaše lživé a podprahove tvrzení, že USA federální vláda obchoduje s plynem na burze je směšná, a dokazuje, že vůbec nechápete princip jiné, než centrálně plánované ekonomiky. Díky tomu, že Gazprom už přes rok dodává méně plynu, než v minulosti, vystřelil ceny tohoto do zavratnych výšek, a kdyby nezacaly USA dodávat ten zkapalneny plyn, tak by byla ta cena na burze toho ruského plynu ještě vyšší, takže podprahovou manipulaci, o hodnem dědečkovi v Rudém kožichu, a zlém stryckovi s modrym cylindrem s hvězdami si laskavě vetknete mezi parohy. Naopak, je to právě plyn dovezených z U S A, který tu relativně zlou situaci částečně zachraňuje. Chápu, že vás to sere , protože o to Gazprom vydělává méně, méně odvádí do ruského federálního rozpočtu, a o to máte vy za svou potvrzenou proruskou činnost méně peněz.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:46 Reaguje na Milan Vítkovič
Ekonomika oslabuje, protože v roce 2018 došlo ke zlomu produkce ropy včetně nekonvenční, a nyní už bude produkce pouze a jenom klesat. Kdybyste se lépe učil, tak byste to věděl. Ve vlastivede páté třídy se to psalo.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:55 Reaguje na Milan Vítkovič
Jak jste přišel na lež s celoplosnou měnovou reformou???? Maximálně dojde k posunu kurzu Eura k ostatním měnam. Což je logické, protože drtivá většina eurozóny má negativní saldo obchodní bilance, a veřejné rozpočty zemi EU jsou brutálně zadlužené. No to víte, když se toho v E U dělá čím dál méně, a čím dál více lidí tu akorát zváni nebo se válí po sluzebnach, vymejsli byrokratické chujoviny, například nesmyslnou smršť požárních předpisů, a pak na tom parazitům statisíce prizivniku, no, tak holt je evropská ekonomika tam, kde je. Zkuste jít na to od lesa, a nevynakladat své vydělané peníze na to, co jedinci obdobně vám nevytváří, ale na to, co naopak vytváří. Místo energii potravin a výrobků nakupujte urednicnosti, bacharnosti, fizlosti, bengoidnosti, hasakoidnosti či uciteloidnosti, tím se sníží negativní saldo obchodní bilance, nebude potřeba kourzoveho posunu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:33 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici, supermarkety jsou plné docela dobrých potravin, a je jich tam dostatek. Takže proč zerete ukrajinské děti?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:33 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici, supermarkety jsou plné docela dobrých potravin, a je jich tam dostatek. Takže proč zerete ukrajinské děti?????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 08:49 Reaguje na Milan Vítkovič
Přátelé z USA nejsou rozhodně hlupáci, ale pořád nechápu, jak přiměli Velkého Šachistu Putina k tomu, aby rozpoutal tak příšernou válku a tím nahrál Američanům pohádkové kšefty s energiemi i zbraněmi. Že by byl fakt jejich agent? Tolik sexu naráz?
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Souhlas, přátele z USA mají byznys i v manželství a plánují na 50 let dopředu, kdo V USA byl viděl, jak to vypadá v praxi. Tuším kde udělali soudruzi chybu, plánují klasicky na 5 let dopředu a velká chyba byla, že vlezli na Ukrajinu, tím na sebe přebrali občanský válečný konflikt Ukrajiny, který se tam krmil od roku 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=pfOQR920lN0
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:27 Reaguje na Milan Vítkovič
Na Ukrajině nebyl žádný "občanský konflikt", bylo to rozdmýchání v rámci hybridní války (jak to pojmenoval sám Putin) a čisté napadení Ruskem.
Důkaz:
Čistě etnické a ruskojazyčné oblasti (třeba Charkov - 95% rus. obyvatelstva) bojují proti Putinovi jak lvi.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 09:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten, kdo tohle financoval, tam je třeba hledat prvopočátek problému. Vůbec bych si nepohrával s myšlenkou a otázkou etnických oblastí, na tomto základě by muselo půl Ukrajiny a třetina Ruska spáchat sebevraždu. Jako by jste dnes v ČR hledal čistokrevného Čecha.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:11 Reaguje na Milan Vítkovič
Nevím, kdo to financoval, ale prvopočátek je v rozpadu SSSR a vzniku SNS.
Státy, které se odmítly do toho přihlásit, získaly jak mávnutím proutkem etnické problémy.
Gruzie - Osetie, Azerbajdžán - Náhorní Karabach, Ukrajina - Donbas. I v baltsých zemích jely ty ruské podrazy, ale tam to zvládli celkem solidně.

To je prostě čistě ruský způsob, rozeštvat, rozdělit, rozjebat a vytvořit nenávisti a pak to řešit jako "osvoboditelé" násilím.
Proč asi jedou proti celé Evropě hybridní válku??

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/podpalime-svet-rusky-moderator-solovjov-znovu-blouznil-40404307#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 10:42 Reaguje na Pavel Hanzl
joo, v jádru máš pravdu, avšak pozor, nově tvořené války na poškozování ekonomik ostatních zemí je z krabičky nového světového řádu,cca 25 let nazpět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 11:52 Reaguje na Milan Vítkovič
Ekonomické války se prováděly vždycky, především cly a různými embargy a dotacemi na dumping atd. atd.
Jenže tohle je zcela jiný případ, to je válka zcela likvidační.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:30 Reaguje na Milan Vítkovič
Tohle je dobrý konspirační blábol :))))
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:39 Reaguje na Milan Vítkovič
Nový světový rád jste tu zkusili vy bolševici před mnohem více než 25 lety. A nevyšlo vám to. Takže si své konspirační kecy vetknete mezi parohy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:14 Reaguje na Milan Vítkovič
V celém tom Ruském prostoru se Američané neangažují vůbec, mají to celé v paži. Trump to řekl jasně: "Odmítám řešit nějakého Putina, mám problémy s malým rakeťákem, mohamedány i Čínou. Evropa má síly dost na to, aby si ho fackovala do normálu sama."
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 11:06 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 12:04 Reaguje na Milan Vítkovič
Češi v ruské otázce nemají absolutně nic jasného, půl národa je proruských a půlka protiruských, odhadem.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ukrajina- část demokratů, část bolševika, část nacisty a kus Rusa, s hrstkou Carovců, ale jako dobrý iniciátor všeho- společný nacionalismus. Čechy a jejich čistokrevnost jsem dával pouze, jako příklad.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 16:06 Reaguje na Milan Vítkovič
Na Ukrajině se dnes buduje Ukrajinský národ. Ne etnický, ale politický.
"Pouze společně prolitou krví se stává z lidí národ a ze země vlast". Jan Patočka.
Dnes VŠICHNI obyvatelé Ukrajině ví, že ruská nadvláda je horší, než smrt.
A tohle většina čecháčků nechápe.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 17:18 Reaguje na Pavel Hanzl
možná proto, že tady v Čechách jsme si na to až příliš zvykly, ale napsal jsi to moc hezky, díky.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2022 18:02 Reaguje na Milan Vítkovič
Tak, tak, nacismus to je problém. VIz třeba zde https://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html
Ale ouha, on je ten nacismus kapku na východ, ty caristo.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
To možná na Moravě, já to tipuji 30 proruskych 50 procent protiruskych, 20 procent kam vítr tam plast.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:23 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:42 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici, víte, jak se pozná placená kremelska svine vedoucí hybridní válku???? Všichni bez výjimky používáte zkratku tzv. Nebo slovo takzvane tam, kde to vůbec není vhodné. Takže kolik vás za tuhle aktivitu platí, vy takzvaný kremelsky cadichvoste????
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:36 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici, o tom čím se letos bude topit, a na co jezdit se rozhodovalo už v roce 1861, kdy Erwin Drake vytěžit první barel ropy. Od tohoto okamžiku totiž začaly tezitelne zásoby ropy ubývat. Tuto informaci dostal každý cechacek v páté třídě v předmětu vlastivěda, ale tak nějak to buď nechápal, nebo na to dodnes sral. Jinými slovy, pokud nebude mít na co jezdit, je to dáno geologickofyzikalni realitou, a globálním distribučním schematem, který je především Dan počtem letadlovych lodi a atomových ponorek, nikoli postoji lokálních politiku. Lokální politik pokud vím, akorát zakázal výrobu aut a kapalná paliva, protože po roce 2035 stejně nebude co do těch suť nalejt, takže Vo co vlastně jde, že.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:43 Reaguje na Milan Vítkovič
Co to tady zkoušíte, vy rusacka spino???? USA děti se vůbec neučí, že nějaké rusacko existuje, to naopak vy rusaci stvete ruskou mládež proti U SA, a tlumené jim do hlavy, že za veškerou bídu a zaostalost může USA. Udělejte tady podrobný rozbor, jak si žije rodina s medianovymi příjmy v USA, a porovnejte to s vaším milovaný rusackem, a zjistíte, že v tom druhém případě jde o absolutní zebraky nasakle samohonkou nenavidicimi vše, co nemluví tou jejich praslovanskou hatmatilkou, kteří nevytahli zadek z té toxické díry ve které žijí celý život. A naučte se vy negramotne individum alespoň shodu podnětu s prisudkem, takhle jste za negramotneho rusackeho trolla.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:55 Reaguje na Milan Vítkovič
No, TVL, označit Rusko za velmoc, zemi, kde 30 procent domácnosti nemá splachovací záchod a tekoucí teplou vodu, kde 60 procent mužské populace jsou alkoholici, kde průměrná hruba mzda je na úrovni 500 USD hrubého, a kde příjmové nerovnost je jedna z nejvyšších na světě, kde nejsou vlastními silami schopni vyrábět ani jednoduché domácí spotřebiče srovnatelné s levnou čínskou konkurenci, o nějakých konkurenceschopnych automobilech ani nehovoře, a srovnat tuto s globálním technologickým a ekonomickým leaderem, tak to chce dost stupidní demagogie.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:04 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 01:51 Reaguje na Milan Vítkovič
No, TVL........ Vitkovici, o tom kdo bude sedět v Bílém domě se nerozhoduje v Pentagonu, ale u volebních uren, a Trump je republikan a Biden demokrat. Volby vyhráli demokrati, a republikáni museli do opozice. To je trošku moc na vaše tupé bolševické myšlení zapadotatarskeho rusackeho poskoka.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 01:51 Reaguje na Milan Vítkovič
No, TVL........ Vitkovici, o tom kdo bude sedět v Bílém domě se nerozhoduje v Pentagonu, ale u volebních uren, a Trump je republikan a Biden demokrat. Volby vyhráli demokrati, a republikáni museli do opozice. To je trošku moc na vaše tupé bolševické myšlení zapadotatarskeho rusackeho poskoka.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:19 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:17 Reaguje na Milan Vítkovič
Vitkovici, já jsem tuhle narazil na vaše tvrzení, že v 1968 byla CSSR napadena Američany, a jako důkaz jste dával fotografie vojáků, o kterých jste tvrdil že patří k divizi Central American, a argumentoval stě tím co měli na vylozkach.. ..CA.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:37 Reaguje na Pavel Hanzl
USA zatím za dodané zbraně neinkasovaly ani cent.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:36 Reaguje na Milan Vítkovič
Vážený pane Vitkovici, přestaňte se smrdutym lhaním, že rublů zpevnil, nebo vezmu 25 000 rublů, které bývalé kolegyni zbyly z montáží, a dovezu vám je, abyste mi za ně dal alespoň to, co se za to dalo dostat na konci ledna 22.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 12:02
Pan Vítkovič: když už jste se do toho pustil od podlahy, musíte znát příčiny.
SSSR po 2.sv. válce velmi zesílil a začal šířit komunismus po světě "ohněm a mečem". Poslal své agenty, ti naslibovali rolníkům modré z nebe (naše traktory) zem rozeštvali a vytvořili povstání nebo občanskou válku. Korea, Vietnam, Kambodža, Laos, Egypt, Jemen, Irák, Sýrie, Libye, Nigérie, Kuba, Venezuela, Chile, Nikaragua, Grenada atd. atd.
Zkoušeli i Indii atd., někde se to povedlo více, někde méně.

Za demokratický svět se tomu dokázali se zbraní v roce postavit jen Američani, proto si museli nutně ušpinit ruce ve hnusných konfliktech. Ale vysloužili si pozici světového četníka celý svět na ně spolíhá, především Evropa.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 14:57 Reaguje na Pavel Hanzl
jednou jsem se bavil se starým ukrajinským pamětníkem, ten řekl, že historie Ukrajiny a následky jsou k pochopení velmi prosté, kdo přišel, ten je vykradl, ale nic jim nedonesl, než bolest, pláč a bídu. Pak lze pochopit, že od Cára,přes Lenina, Hitlera, Rusa s komunismem nechtějí nic mít s nikým společného. Ono se toho dá pochopit určitě hodně, ale dnešní situaci Ukrajiny přičítám podpoře ze strany EU, neziskovek a hloupé politické hře a z druhé strany Rusa a přitom nevidím jediného, kdo by tohle chtěl brzdit, což je asi cosi špatně. Přitom všichni, co zde jsme víme velmi dobře, že Nacismus, bolševizmus v konci komunismus je čistě a jen západní vynález. Někdo může namítat, že nacismus je z dílny Italů, lze obráceně se dočíst, jak v roce 1890 a dále byl vyplachován po generace mozek Sudetských Němců v jejich oblastním tisku s názvem ,,Hraničář" a články od redaktora jménem SPINA.
Možná by jste se hodně divil, kolik společných rysů našeho starého komunismu z dob ČSSR jsem viděl v USA před několika lety, tu demokracii např. svobodného projevu tam zažijete pouze párkrát mezi čtyřma očima. Díky za hezkou debatu, držme palce, aby vše dobře dopadlo, hra je teprve na počátku. Zdraví Míla
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 16:19 Reaguje na Milan Vítkovič
Ten starý Ukroš měl naprostou pravdu, Ukrajinci byli nejvíc bitý národ za celé 20. století, v tomhle se to nezlepšilo.
Proto vidí zcela logicky svoji šanci ve svobodné a rovnoprávné EU.
Nacionalismus vznikl s vznikem národů (od Napoleona), fašismus vymyslel Mussolini, nacismus (národní socilismus) Hitler a komunismus je hezká Marxova teorie, ale nikdy nikde nefungovala. Ta sovětská varianta byl normální, krutý, středověký feudalismus. Nejvíc se asi přibližují izraelské kibucy, ovšem tam to stojí na náboženství.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 17:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Bohuzel, pokud nekoho soustavne mlatite, pritom casto nespravedlive, to z neho neudela lepsiho cloveka. Je tomu vetsinou spis naopak ;) A plati to nejen pro jedince Homo Sapiens ale i pro narody ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 21:02 Reaguje na Miloš Zahradník
To je dost těžká otázka. Každopádně ten národ ztvrde. Každý občan bude tvrdší, je to poznat i v Izraeli.
Pokud má ale vizi a šanci na lepší život v lepší společnosti, která jej taky bere, tak má daleko silnější motivaci si svobodu vybojovat. Tohle vidíme na Ukrajině v přímém přenosu.
Proto je podpora Evropy a Americké zbraně pro ně klíčové a pro nás taky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 21:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě to má řadu externalit a negativních jevů, ale ty ještě neznáme.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 23:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Oni ale ztvrdli/ztvrdnou i ti Rusove... To je ten pruser. Zapad by tomu jindy urcite tleskal- jen at se ti podlide vzajemne vymlat - ale tahle valka ohrozuje i jej. Uz kdyz Hitler projel Francii roku 1940 jako po masle odhalilo to skutecnou silu te zeme a dnes by to bylo/bude? jeste mnohem horsi. Mozna se tyhle zeme opravdu "slozi" i samy od sebe, ani k tomu nebude potreba zadny Kutuzov v Parizi. Jedina sila, ktere bych se ja ale pak opravdu bal (Cinani jsou jeste daleko) by byla polska Reczpospolita posilnena o Ukrajinu ziskanou anexi. Rusove jsou az vzadu za nimi...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2022 07:02 Reaguje na Miloš Zahradník
Právě proto se nasazují na Rusko ty likvidační sankce, které by měly v ideálním úřípadě vést k rozpadu na řadu zcela nezávislých států. A ty se budou rvát maximálně mezi sebou.
Polsko - Ukrajina jako nebezpečí je úplná pitomost, Polsko je v pohodě a prosperuje a Ukroši mají té války už dnes po nosní dírky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 02:24 Reaguje na Milan Vítkovič

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:08 Reaguje na Pavel Hanzl
No, stačí se podívat, jaká je úroveň žití a dodržování lidských práv v zemích, které jsou v rusackem vlivu. Jsou to ty, které jsou plné kalasnikovu :)))
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 13:38
Ted uz jenom cekam na rozhodnuti Evropske komise zakazat proudeni vzduchu z Ruska do Evropy. Na rozdil od uhli, ropy a plynu pritom tohle proudeni leckdy Evrope opravdu objektivne skodi: v zime muze prinaset vyrazne mrazy, v lete naopak prilisna, nepotrebna vedra a v kteroukoliv rocni dobu ma v prumeru spis nizsi vlhkost cili pusobi nepriznive - vysusovanim - na vegetaci
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

12.8.2022 14:38 Reaguje na Miloš Zahradník
no čekám ještě horší, zakážou se nám dívat do nebe, protože slunko chodí z Východu, slunko je tedy Ruský šváb a je třeba ho zničit atomovkou, pak bude teprve všem dobře.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2022 18:00 Reaguje na Milan Vítkovič
Ty "chodíš z východu", milánku.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 20:27 Reaguje na Miloš Zahradník

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.8.2022 11:03
Kecy, kecy. To, že nakupují uhlí z Polska už nemusí být brzo aktuální,
když Polsku jejich vlastní produkce nestačí a skončil jim dovoz z Ruska.
Směrodatná je a bude vždy kvalita koksovatelného uhlí a kvalitní nelze
nikdy nahradit bez vlivu na výrobu nekvalitním. Klesá spotřeba, protože
klesá výroba a to nejsou úspory, ale cesta do krize. Jsem zvědav za kolik
bude železo při dovozech uhlí ze zámoří a kolik budou stát nově všechny
stavby v Evropě. Ale co, natisknou se nové bankovky s nulou navíc a jede
se dál. Koukněte se do uhelných skladů u nás a nebo i v Polsku. Černé
uhlí tam není a když, tak na pořadník až do května příštího roku. Taková
je realita sankcí a ne ty kecy o tom, že se bez něho obejdeme. Bude-li
scházet v Polsku, tak nám budou Poláci to své prodávat? Možná, ale za
cenu zlata a nikoliv za únosnou cenu. Je to stejné jako s plynem, který
bude, ale pouze pro ty, kteří si ho budou moci dovolit a o tom to je!
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 11:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Machacku, a co tady prolamentovavate??? Vztekate se, že jste to uhlí zbytečně spálili už v minulosti??? To je ovšem vína vás bolseviku. To jste si měli uvědomit před 40 lety, že to, co dnes prozenete komíny vám bude zítra chybět. Mimochodem, třeba Breitling nebo Rolex z jednoho kilogramů železa udělají desatero hodinky, každé za 10 000 a více euro. Takto se zhodnocuje materiál, ne že z toho budete dělat kolejnice, hlupaku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.8.2022 19:00 Reaguje na Darth Bane
Černé uhlí si vytěžila Británie, Německo, Lucembursko atd.
Tam byli taky komunisti plýtvající zbůhdarma uhlím? Vy jste
opravdu demagog vidící černobíle. Koukněte, kdo dováží toho
černého uhlí v Evropě z Ruska nejvíc. Dotěženo, nebo ale
taky nedotěženo je i jinde a pouze záleží na ekonomických
nákladech a na ochotě se smířit s těžbou ohrožující životní
prostředí. Jinak není problém zhodnotit ocel podle výrobku. Pokud to bude kolejnice, tak to bude deset tisíc a pokud tank, tak sto miliónů. Každopádně míra zhodnocení se musí řídit i poptávkou společnosti, která se bez Rolexek obejde, ale bez ocelové konstrukce mostu a železnice nikoliv. Při
své sebeprezentaci super odborníka plácáte blbosti jako
školák srovnávající Rolexky s mostem. I u nás se dělaly
a dělají hodinky a záleží na tom, zda si najdou svého
kupce. Vy ty Rolexky, mi stačí Primky a můžu se vám na
vaše Rolexky vyprdnout, protože ukazují ty samé hodiny
co vám.
Odpovědět
DB

Darth Bane

14.8.2022 20:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Británie, Německo, Lucembursko atd. To uhlí využívalo k ekonomickým účelům, před 1989 byly v těchto zemích proti CSSR, vejplaty 15 až dvacetkrát vyšší. Coz je zcela v souladu s ti, že tam komunisti nebyli. Tedy vy komousi jste ten potencial vyuzivali z max. 10 procent ekonomicky a z 90 procent k ideologickemu cmoudeni z kominu kapitalisstum pro zlost. Pokud tam byly 15 až 20 krát vyšší výplaty, pak je zřejmé, že tyto země ty přírodní zdroje využívaly s 15 až 20 krát vyšší účinnosti, než vy, rudé svine. A s tím zhodnocením:) jste trošičku při zemi, Machacku, Patek Phillipe umí desetidekovy hodinky za dva miliony Euro, tedy za padesát milionů, pokud tedy na tank potřebuji 50 tun, tak těch hodinek udělám 500 000, krát 50 milionů, to je bratrů 25 BILIONU korun. Kapis, hlupacku???? Machacku, finta je ta, že ekonomika je globální, a já furt nevidím, že by Švýcarsko mělo problémy s hutnimi polotovary na stavbu mostu. A a k té vaší poslední větě.... právě jste se přesvědčil sám, že nějaká zapadotatarska praslovanska chacharska bolševické špína má na globální ekonomiku nulový vliv, když se odpoutam od toho, že hodinky PRIM Tourbillon také stojí 10 000 Euro. Víte, Billgejc si přeci jenom koupi ty Rolexky, než nejakej most v chacharstanu, a o to jaksi jde. On na rozdíl od vás má totiž jak na ten most, tak na ty Rolexky. Máte na ten most chechtaky???? Nemáte, takže most nepotřebujete, tak nerypakujte, Billgejc také žádný most v nějakém chacharskem prdelakove nepotřebuje. Dokonce já také ne. Takže raději než do mostu jsem dal penízky do Tourbillonu od TAG Heuer. Jsou keramický, a na vyšší technický úrovni, než průměrný Rolexky zhruba při stejný ceně. Píšete o nějaké poptávce společnosti....kdo to s dovolením je, ta paní, kterou jmenujete paní Spolecnost???? Že by laser Macháček, který chce dostat nazrat z cizího????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

14.8.2022 23:31 Reaguje na Darth Bane
Nac potrebuji lide hodinky za bilion ci dokonce tourbilion penez? Me to nic nerika... :)
P.S. A podepisovat se vlastnim jmenem ma neco do sebe, Vede to - rekl bych - k vetsi stridmosti a ukaznenosti ve vyjadrovani. Vyjadruje se takhle Rarth Bane i kdyz pise do nemeckych novin ci tamnich odbornych casopisu nemecky ci do svycarskych novin svycarsky? :)
A proc takove prehaneni. Pred 30 lety se dalo takoveto bezbrehe nadavani na bolsevika chapat ale dnes? Uz je po sezone, mame jine starosti Mimochodem me se prehaneni nelibilo ani u Milose Zemana, kdyz ve svem slavnem clanku pred 33 lety prohlasil, ze ceske skolstvi je na urovni Nepalu. Byla to naprosta lez samozrejme -ale pry tedy lez slouzici spravne veci
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 03:14 Reaguje na Miloš Zahradník
SOUHLAS, podepisovat se vlastním jménem je vhodné. První dva profily které mi zablokovali toto splňovaly. Odpověď, na co Tourbillon....je to malý technický zázrak, a já se na tento někdy vydržím dívat i desítky minut..... jsem puvodni profesi strojni inzenyr a zas takový bambilion to nestalo, ačkoli byl dražší než ten od Prim. Já mám tourbillon , a můj kocour má prave Schwarzwaldky , hrozně rád pozoruje kyvadlo:) Jinak.....já myslím, že minimálně příjmením jsem se Vám představil, pokud máte jako matematik trošku analytického myšlení, tak já psal, že po dědečkovi z takový strany je pojmenován park před zvolenskym nádražím, takže stačí pohled na mapy.cz.....ale když jinak nedáte.....Daniel Visnovsky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 03:14 Reaguje na Miloš Zahradník
SOUHLAS, podepisovat se vlastním jménem je vhodné. První dva profily které mi zablokovali toto splňovaly. Odpověď, na co Tourbillon....je to malý technický zázrak, a já se na tento někdy vydržím dívat i desítky minut..... jsem puvodni profesi strojni inzenyr a zas takový bambilion to nestalo, ačkoli byl dražší než ten od Prim. Já mám tourbillon , a můj kocour má prave Schwarzwaldky , hrozně rád pozoruje kyvadlo:) Jinak.....já myslím, že minimálně příjmením jsem se Vám představil, pokud máte jako matematik trošku analytického myšlení, tak já psal, že po dědečkovi z takový strany je pojmenován park před zvolenskym nádražím, takže stačí pohled na mapy.cz.....ale když jinak nedáte.....Daniel Visnovsky.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 03:21 Reaguje na Miloš Zahradník
Jinak já nikam nepisi, jsem spíše inženýr z komerční sféry.....takže okolo mě práce spíše můžete chodit, i třeba po Praze, a klidně do této třeba i vrazit. Jste Pražák, tak jistě víte, kde je pasáž u rozvarilu. Takže pokud touto projděte směrem k Masarycce, tak dojdete do dvorany, a proti vám bude takový 20 metrů vysoký skleněný válec se šikmo napojeno strukturální fasádou... tak to je prosím z mé myši. Nebo na Povstání, naproti byvalemuCentrotexu, je 20 metrů vysoký skleněný krystal, kde se dvě fasády sbíhají do britu, a třetí se k nim šikmo připojuje zespodu, a celé to podepira eliptický sloup. Obojí jsou objekty CSOB.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.8.2022 11:53 Reaguje na Darth Bane
Ja jsem k tomu "komunistickemu presvedceni" smirlivejsi. Zaprve, historicky. (I z hlediska me rodiny. Pribuzenstvo ze strany otce po roce 1948 vetsinou emigrovalo, ze strany matky spis vstoupilo jiz roku 1945 do KSC - nez bylo z te strany pak po roce 1968 vylouceno.) Ten system sem ani tak neprivezli na bodacich "podlide z vychodu" pred 77 lety, jako to byla vedoma (nebot svoboda jest poznani nutnosti ;) ba dobrovolna tehdejsi volba vetsiny naroda (byt ne treba jeho elit resp. byla to volba pouze "elit" urciteho druhu) po tom soku, ktery jim pripravila krize 30. let, Mnichov a okupace. Tohle se muze i dnes zopakovat pokud prijdou - a uz prichazeji - soky podobne sily. Obecne vzato, ideu socialni spravedlnosti netreba demonizovat ani debilizovat. Ani to, co se treba v kulture vytvorilo v CS(S)R treba v tom kratkem obdobi let 1955 - 1969 (kdyz pomineme nekolik tech asi opravdu hnusnych - byt zaroven nadsenych u velke casti populace - let po Unoru 1948). Moji vnuci zrovna ted vsichni postupne dostali plane nestovice. To je zajimava nemoc - strasne nakazliva a pritom s dlouhou inkubacni dobou. Komunisticka vira a jeji vitezstvi v ruznych spolecnostech - to je neco podobneho. Strasne nakazliva a pritom s dlouhou inkubacni dobou. Takze vedle spolecnosti, ktere se z te nakazy uz do znacne miry vylecily - kam snad patri i ty vychodo a stredoevropske zeme - ta nemoc ted zachvatila spolecnosti, ktere se pred par desetiletimi jevily jako naprosto odolne vuci tehle nakaze. Ja prostredi byznysu vubec neznam (byt se v nem pohybuje dosti uspesne par lidi z me relativni blizkosti) ale media ale i prostredi napr. vysokych skol jsou dnes dle meho nazoru v horsim stavu, nez pred 60 lety. U tech skol: Jasne ze mnohe z nich otviraji (at jiz spravedlive tim, ze uci neco potrebneho ci nespravedlive tim, ze vychovavaji - ne k svobodnemu poznani ale k osvojeni si nutnosti bezpodminecne a bez pochyb slouzit aktualni vladnouci ideologii - propagandisty a sluhy globalni, "zelene korektni" "liberalni" moci) pro nektere sve absolventy perspektivy financniho uspechu nesrovnatelne s dobou bolsevika - tak u tech skol je dnes (auto)cenzura na vsech stupnich uz nejspis silnejsi, nez byla za bolsevika. Rozdil mezi Ruskem a Zapadem je mozna v tom, ze v Rusku jsou tresty za neposlusnost tradicne sice drsnejsi ale na Zapade je situace zase horsi v tom, ze dogmatum, ktera jsou povazovana za neotresitelna (gryndyl, politicka korektnost atd.) mnoho lidi opravdu veri a podrizuje se vlastne uz i v uplnem soukromi. Driv, za bolsevika lidi v uzkem pratelskem kruhu i v hospode dosti svobodne a otevrene nadavali na system. Dnes vetsinou mlci. Driv, kdyz sedeli nekde u spolecne vecere lide jedne profese tak casto spolu diskutovali i o politice. Dnes bud mlci nebo se bavi o jidelnim listku apod. Vedi, ze nektera temata - napr. Ukrajina - jsou vicemene tabu - jako predmet diskuse (nemyslim ted to povinne ci dobrovolne vytahovani ukrajinskych vlajek, kterych je u nas dnes vic nez portretu V.I. Lenina za bolsevika) a je nevhodne je ve slusne spolecnosti vubec otevirat. (Cerstva zkusenost z jedne mat. konference v zakladajici zemi EU.)
Zajimavou zemi je Madarsko. Predpokladam - nevim - ze roku 1957 po potlaceni "kontrarevoluce" v hospode o politice taky radeji mlceli (coz v CSSR po roce 1969 nebyl ten pripad). Zatimco v sovetske armade se davaly medaile za "osvobozeni Prahy" (nebo i Varsavy, coz by tedy asi Polaci doprovodili paricnou poznamkou...) tak obdobne medaile v madarskem tazeni Rude armady se jmenovaly "za dobyti Budapesti". Kdyz Gagarin letel do vesmiru, byla "Praha" vuci Rusum tou nejpratelstejsi zemi na svete. (A pro Rusy vystavni skrini jejich imperia.) Rok 1968 byl velke trauma - ale po 50 letech je prece mozno zpetne uznat, ze to asi na druhe strane byla nejsametoveji vedena intervence a okupace v dejinach vojenstvi... Zpet k tomu Madarsku. To, jak se presvedceny antikomunista Orban chova dnes vuci Rusku mi prijde zajimave. Skoda, ze nemame v cele statu nekoho podobneho... Mozna je i skoda, ze nemame monarchii (nejradeji tedy s cisarem Orbanem :) spolecne s pomerne rozumnymi, do znacne miry dnes jiz vylecenymi z nacismu Rakusany. (I kdyz, ta jejich fobie vuci nuklearni energii je hloupa.) Na to Vase sklo se podivam, jsem ze sklarskeho kraje a o sklu v architekture skrz svoji rodinnou anamnezu neco vim, byt osobne povazuji premiru skla, oceli (a hlavne take rovnych strech u domu) za nejvetsi chybu soucasne architektury :)
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 19:11 Reaguje na Miloš Zahradník
Víte, jak je to se spravedlnosti, a sociální spravedlnosti???? Asi jako s aktem a pietní aktem. Sociální spravedlnostlnost je to, že rodina lékařů bude bydlet s dítětem na ubytovně, společně záchody a sprchy na patře, a smradlava lopata předstírají práci v dole bude mít trojnásobek mzdy těch lékařů, a dostane dekret na 3 plus jedna s nájmem na zhovadile podnakladove úrovni???? Znáte to.....na každou svine se najde řezník???? Pravda, našel se i na těch 45 000 chacharskych hornickych svini za to, že drželi bolseviky u moci.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 19:20 Reaguje na Miloš Zahradník
Ano, to co popisujete s těmi VS, to je dán a trest za to, že se VS otevřely luze, která ty VS začala preorganizovavat k obrazu svému. Dříve VS sloužily k získání kvalifikace, dnes se zmenil na ústavy, kde je možné se využít na bakalářku či humanoida. Kdyby byly VS přístupné pro řekněme 15 procent populace, a financovány byly z větší části komerční sférou, k tomuhle by nedošlo. A co se týče toho Greendealu..... .čtěte přeci vlkovobloguje, ne???? Jestli ne, zkuste to ještě jednou, moje jméno znáte, a Vlk mi vydal článek. Greendeal je fikovy list, za který se EU schovává, protože není schopna řešit Peak Oil a snižující se dostupnost fosilních zdrojů, v důsledku jejich vyčerpání.

Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 19:55 Reaguje na Miloš Zahradník
No, a to není nejhorší......chodíte na Kosu, dáváte odkazy na vlkovy články, a moje články nečtete.... :)
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2021/11/21/976074/ https://vlkovobloguje.wordpress.com/2021/09/17/potrebuje-green-deal-lez/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/03/11/mail-na-rozloucenou/
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.8.2022 20:23 Reaguje na Darth Bane
Aha :)
Ja ale u toho straseni brzkym vycerpanim ropy atd. nerozumim jedne veci. To by prece stacilo /a pro ropne spolecnosti bylo vyhodne vytroubit ten fakt dostatecne presvedcive do sveta a ty ceny by vzrosly desetinasobne i bez ukrajinske valky a dalsich silenosti. A pokud bude ropy casem opravdu malo - tak je pro Putina a sejky rozumne priskrtit ty kohouty z vlastni iniciativy co nejdriv, ne az v reakci na vyhrozovani EU. Nechapu... Jeste bych rozumnel, ze jaderna energie nas nespasi nebot "ekologove" ji za poslednich nekolik desetileti nastavili do cesty tolik byrokratickych a politickych prekazek, ze ten obor mozna uz nema sanci vstat z mrtvych (v te "nasi" Evrope) Ale uhli je snad jeste dost, ne? Ne uz u nas ale treba uz na takovem Donbasu. Nemluve o zasobach v krajich s mnohem surovejsim podnebim a dopravne daleko od mist, kde se to uhli spotrebovava. Ja se neodvazuju horniky kritizovat nebot je to tezka prace, kterou bych tezko zvladl. Kdyz jsme tedy v pate tride na pokyn soudruzky ucitelky psali esej "cim bych chtel byt" napsal jsem "geologem nebo hornikem" Geologerm proto, ze mne to bavilo a "hornikem" - to byla ulitba tehdejsi politickem korektnosti nebot to povolani melo maximalni prestiz. Muj otec byvaly vykoristovatel se mne sice tehdy ve veku mych 10 let snazil presvedcit, ze fakt, ze jeho pribuzenstvo se driv zabyvalo obchodem (se sklem) neznamena, ze by to byli padousi a prizivnici. Moc mne ale tenkrat nepresvedcil... vliv skoly a medii byl silnejsi
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 20:58 Reaguje na Miloš Zahradník
Nestačilo. Pokud by to vytroubili, došlo by k uprku investorů, a následnému finančnímu kolapsu. Totéž automobilky. Vy byste na důchod sporil do akcií automobilky, když byste věděl, že jejich výrobky nebudou mít na co jezdit???? Jinak co se týče toho jádra, nepredbihejte událostem, vydržte, včera jsem Vlkovi poslal článek :) Jaderná energie nás nespasi, protože aby CR mohla nahradit jádrem energetický tok ropy, plynu a uhlí, potřebovala by do roku 2050 postavit 17 až 20 Temelína současné velikosti....poměrně podrobne to v tom článku analyzuju, tak vydržte. Uhlí....jo, jeho dost, problém je že energie tohoto je málo koncentrovaná, tudíž pro dopravu na dlouhé vzdálenosti spotrebujete velkou část toho, co vám poskytne energie toho uhlí při spálení. A nevím, čemu říkáte dost, protože třeba Čína má toho uhlí na 30 let současné těžby. USA je samozřejmě úplně jiná písnička, stejně jako Austrálie. Mně když bylo 8 let, a chtěli mne poslat do pionyrskeho tábora, tak jsem se vztekal, a říkal jsem, že jestli do tábora, tak cikánského. Neposlali mne tam....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.8.2022 21:34 Reaguje na Darth Bane
Dobre, tak si to u vlka prectu. Priznam se ale,
ze se mi tomu - ze ropa dojde takto brzo - moc ani nechce verit. A proc se nemohou obnovit Zavody Hermanna Goringa/Jiriho Dimitrova na vyrobu benzinu z uhli v Zaluzi u Mostu? Ja, jelikoz jsem v detstvi sbiral kameny a vedouci domu pionyru byl tez vasnivy sberatel, jsem se z toho titulu stal nejlepsim pionyrem v okrese a poslali mne do
Sece/cesky Artek - tehda tam meli jeste ve vchodu obrovskou fotografii Chruscova.(Zanedlouho pak padl do nemilosti a asi ho vymenili za Brezneva, a po par letech pak urcite sundali i toho Novotneho ktery byl stejne veliky jako Chruscov.) Ale trida do ktere jsem chodil byla docela fajn, meli jsme i tridniho bavice - Fera Fenice ze Stare Lubovne :) Je pravda, ze kdyz jsme treba sli bruslit(byl jsem tam v lednu) tak kluci z vesnice se netvarili uplme pratelsky
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 21:51 Reaguje na Miloš Zahradník
Vy máte matematický vzdělání, že jo. Učili vás, co je logistická křivka??? A jaká vypadá derivace této podle času..... No a ta logistická křivka nejenom popisuje dynamiku promoreni populace Covidem, ale také dynamiku vycerpavani zásob energetických surovin. Mimochodem......Víte, jak jste mi popisoval to, co vám říkal ten sovětský kolega, co se týče vycerpavani zásob ropy v SSSR, tak on měl.....ač se vám to zdá k nevíře, pravdu. Ony kromě černých labutí, existují i bílé labutě, a jedna taková bila labuť do té prognózy vašeho kolegy vnesla singularitu, a tou....jak jistě tušíte, byl vstup západních firem A jejich know how do Ruska. Nebejt tohoto, tak bylo skutečně Rusko nejpozději v roce 1998 až 2000 čistým importerem. Víte, ono je X zemi, které byly dříve významnými exportérů, a dnes jsou importery. Kromě USA, třeba Indonésie.....vzpomeňte na admirál Jamamota.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.8.2022 22:26 Reaguje na Darth Bane
Co je logisticka krivka, musel jsem se podivat do wiki... Vite, ja jsem zase nejlepsi odbornik na svete na veci, tykajici se ruznych exponencial (at jiz linearni ci kvadraticke promenne) a nemam to rad, kdyz se takoveto matematicke primitivnosti a ponekud detinska prirovnani - jakym je ta logisticka krivka - cpou tam, kde nemaji moc co delat - leda (nekdy, a vetsinou ne) jako velmi hrube priblizeni. (Uz jsme to zapomel ale tusim, ze logisticka krivka skutecne vznika v nejake hodne jednoduchem matematickem modelu z biologie ci ekonomie, uz se nepamatuji. Cpat ji universalne nekam jinam byva obvykle blbost. Skoro stejna blbost jako kdyz se skoro vsude cpe gaussova krivka. (Jako napr. do mereni inteligence :) Mimochodem Covid - to bylo strasne zklamani i ohledne vedcu, kterym pry mame s duverou sverit mandat k reseni slozitych problemu. Mozna existuji i kompetentni epidemiologove (minim ty matematcteji orientovane, o tech co jsou experti na biologii nebo maji prakticke lekarske zkusenosti ja zadne soudy vyslovovat nemohu) ale nejak nebyli vubec videt.
Resp. media a politici je skoro nepustili ke slovu. Jako matematika mne ovsem nejvic "bavilo" treba to neustale sermovani s pojmem "reprodukcni cislo". Za cele dva roky jsem nevidel, ze by nekdo byl ten pojem v mediich schopen nejak lidsky definovat - aby to nebylo
hloupe placani a aby bylo patrne, ze ten clovek trochu chape pripadne slozitosti v pouzivani toho pojmu v realnych situacich. Ten pojem - reprodukcni cislo ma samozrejme velmi dobry smysl (a jasnou definici)
v urcitych, realitu jednodusujicich matematickych modelech
ale jeho siroke opouzivani lidmi male matematicke gramotnosti bylo jen ilustraci bohuzel obecneho jevu. Ze lide, zvlast politici ale
i ruzni udajni "experti" radi pouzivaji ruzne "odborne" terminy aniz by jim aspon
trochu rozumeli. Nebo ty rousky. Kdejaky vesnicky buran projevil vic rozumu ohledne zpusobu jejich pripadneho efektivniho pouzivani, nez vetsina nasich (a ocividne nejen nasich) ministru zdravotnictvi
Odpovědět
DB

Darth Bane

16.8.2022 00:59 Reaguje na Miloš Zahradník
No, jenomže ta derivace logistické křivky podle času byla při vycerpavani jednotlivých ložisek potvrzena asi tisíckrát. Prakticky u každého. Stejně tak nové objevy ropy sleduji zvonovou křivku. Jistě, reprodukční číslo můžete nalézt a definovat třeba u lavinovite stejně řetězové reakce....jedno jádro, dva neutrony.....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

16.8.2022 11:45 Reaguje na Darth Bane
Me hlavne vadilo, ze u toho reprodukcniho cisla nikdo nezminil cislice 7 a 5 ktere jsou dulezite. Tydenni periodicnost zivota spolecnosti - rekneme ze to tedy z tech dat nejak sikovne odfiltruju. 5 dni byla pry prumerna inkubacni doba (dle Nemcu). Cili kdyby se nekdo byt i jen kratce zminil o pate odmocnine podilu nove nakazenych dnes a pred 5 dny, bylo by videt ze o vyznamu toho cisla aspon neco tusi. Vyrok "ze stredy na ctvrtek stouplo reprodukcni cislo z 1.1. na 1.3" svedci o matematicke negramotnosti. Je to placani s cisly ktera nemaji zadny rozumny vyznam. Vyznam ma porovat tuhle stredu a predchozi stredu - nebo treba patek - a nemusi se pritom nic placat o nejakem reprodukcnim cisle S. tou logistickou krivkou se nechci prit
je jich mnoho s podobnymi grafy to byste mi musel ukazat prislusnou diferencialni rovnici ktera dany jev, byt i zjednodusene popisuje
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 21:56 Reaguje na Miloš Zahradník
Jezismarja, kdybyste četl, co jsem napsal Macháčkovi o 20 příspěvků výše, tak by to snad bylo jasné.....prostě proto, protože toho uhlí nám zbylo pro těch pár zbylých elektráren a domácnosti do roku 2038, tedy za předpokladu, že se budou jedna po druhé odstavovat. Jinak ještě dříve.ja fakt doporucuju vejlet sem na sever abyste se na vlastní oči přesvědčil, kolik toho uhlí tady zbylo. Těží se 25 milionů tun, v roce 1981 100 milionů tun hnědého, a 30 mil tun černého. Prostě není z čeho. Samozřejmě, může se okolo toho zase udělat zelená omáčka.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 21:42 Reaguje na Miloš Zahradník
Von je jinej mechanismus, kterým můžete snížit těžbu, aniž ztratíte důvěru....Víte jaký???? Ukážete prstem na objektivní příčinu a začněte řvát, že tohle je překážka, proč nemůžete těžit více. Že taková objektivní příčina není???? No tak si představte, že se jmenujete pan BiPi, a víte že máte problém. Tak si nekoupíte svačinu za 10 mil USD, ale najdete si pár drbánu, kterým je dáte, koupíte jim lod, a dáte jim za úkol, aby předstírali , že vám dělají potíže. Ano, je to Greenpeace, kterou financuje BP. No, takže pan BP řekne , já bych rád těžil více zásob mám dost, ale tihle potizisti mi v tom brání, takže akcionáři neprodávej, vše je pod kontrolou. Příště vám napíši, přičemž není možné beztrestně skrtit produkci. Je to v jednom z těch článku, tohle může jeden jedinej producent na světě, který se označuje jako swing producer. Problém je, že abyste měl maximální výtěžnost, musíte respektovat, jakou rychlosti migruji fluid skrze horniny. A ty potvory migruji trojrozměrné, sám jste to popsal.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 22:00 Reaguje na Miloš Zahradník
No, mamincin bývalý kolega a můj kámoš by s vámi sice s tou sametovou moc nesouhlasil, rusaci mu v 1968 zabili oba rodiče, a s bráchou ho vychovavala babička.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.8.2022 23:08 Reaguje na Darth Bane
Je to uz 55 let. Pred mene nez 2 x 55 = 110 lety zemrely statisice ceskych muzu za slavu cisare pana. Je pravda, ze vetsina z nich ma "zlatem" vypsanou jmenovku na nekterem z pamatniku, co zdobi kazdou ceskou vesnici - ale obeti invaze 1968 maji vetsinou samostatny pomnik, treba v Liberci nebo v Desne mam li jmenovat mista, co znam. Proc porad pripominat obeti dopravnich nehod z invaze 1968
a zapomenout na pamatku padlych v ww1. Bylo jich tisickrat tolik... Proc neni Franz Josef v tisku neustale pripominan jako nejvetsi vrah ceskeho naroda v poslednich 300 letech? Ti mrtvi vojaci, co narukovali (u nas to vetsinou nebylo se zpevem jako napr. v Nemecku) byli stejne nevinni jako obeti invaze 1968 - meli proste smulu, ze se narodili/octli na spatnem miste ve spatny cas
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

16.8.2022 11:38 Reaguje na Miloš Zahradník
oprava/upresneni: 54 let a 2 x 54 = 108 ;)
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 03:25 Reaguje na Miloš Zahradník
Nenechte se mýlit....bolševici jsou stále mezi námi, a inklinuji k ruskému zlocinnemu režimu. Na pár z nich můžete narazit i zde, jeden z nich je Macháček, a další je Peregrin. Spodina, která tu vede informační hybridní válku. To víte, desinformacni weby jim byly zablokovany.
Odpovědět
DB

Darth Bane

15.8.2022 03:30 Reaguje na Miloš Zahradník
Jo, k tomu školství.....tak já bych klidně tipnul, že Žižkovská Sorbona, kde se prednasela politická ekonomie socialismu, a se kterou měl Zeman zkusenost, na úrovni toho Nepálu byla...... Obzvláště, pokud si vzpomenete na intelektuální kapacity jistého Pinochetova poradce Komarka.
Odpovědět
DB

Darth Bane

14.8.2022 20:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Proč melete cosi o nějakém mostu, když jsem vám jasně dokázal, že vy, Ruda verbez jste těch mostu za 41 let postavili historicky zdaleka nejméně????
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist