Francie hodlá do roku 2040 ukončit prodej aut na benzin i naftu
V první polovině letošního roku se benzinová a naftová vozidla podílela na novém vozovém parku ve Francii zhruba 95 procenty. Tržní podíl elektromobilů činil pouze 1,2 procenta a podíl hybridních vozů 3,5 procenta, píše agentura Reuters.
Hulot připustil, že odchod od benzinových a naftových automobilů představuje "obtížný cíl". Francouzské automobilky však podle něj mají projekty, které mohou jeho dosažení zajistit.
Francouzská společnost PSA Group, která vyrábí automobily značky Peugeot a Citroën, včera uvedla, že vládní cíl jde ruku v ruce s jejím záměrem nabízet do roku 2023 elektrické či hybridní verze u 80 procent jejích vozů. Mluvčí podniku nicméně dodala, že PSA bude v případě budoucího zákazu prodeje benzinových a naftových automobilů ve Francii pokračovat v jejich výrobě pro zahraniční trhy.
Evropské sdružení výrobců automobilů upozorňuje, že elektrické a hybridní motory nejsou jedinou variantou pro budoucnost automobilového průmyslu a že automobilky stále investují do modernizace benzinových a naftových technologií. "Zlepšování spalovacího motoru a čisté naftové technologie budou i nadále hrát významnou roli ve snižování emisí oxidu uhličitého," uvedlo sdružení v prohlášení pro agenturu AP.
Hulot včera rovněž potvrdil, že Francie hodlá do roku 2022 ukončit výrobu elektřiny z uhlí a do roku 2025 snížit podíl jaderné energetiky na celkové produkci elektřiny na 50 procent z nynějších 75 procent. Navrhl také zákaz nových ropných a plynových vrtů na francouzském území. "Francie se chce stát jedničkou v zelené ekonomice," prohlásil.
reklama