https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/japonske-firmy-rozsiri-sit-vodikovych-cerpacich-stanic
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Japonské firmy rozšíří síť vodíkových čerpacích stanic

21.5.2017 01:50 (ČTK)
Japonské společnosti z automobilového a energetického průmyslu a bankovnictví se dnes dohodly na založení společného podniku, jehož úkolem je rozšíření sítě čerpacích stanic pro vozidla s vodíkovým pohonem.
Japonské společnosti z automobilového a energetického průmyslu a bankovnictví se dnes dohodly na založení společného podniku, jehož úkolem je rozšíření sítě čerpacích stanic pro vozidla s vodíkovým pohonem.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Japonské společnosti z automobilového a energetického průmyslu a bankovnictví se dnes dohodly na založení společného podniku, jehož úkolem je rozšíření sítě čerpacích stanic pro vozidla s vodíkovým pohonem. Uvedly to agentury Reuters a AP.
 

Cílem společného podniku je zvýšit počet aut s vodíkovými palivovými články na japonských silnicích do roku 2020 na 40 tisíc z pouhé hrstky, která jezdí v současnosti.

Spolupráci dnes přislíbilo 11 společností, vedle automobilek Toyota Motor Corp., Nissan Motor Co. a Honda Motor Co. také energetické a plynárenské podniky, jako JXTG Nippon Oil & Energy, a banky.

Automobily na vodíkový pohon jsou bez emisí, elektrická energie se v nich vyrábí slučováním vodíku a kyslíku. Stejně jako čistě elektrické vozy, jsou auta na vodík tichá a bez emisí. Oproti nim mají ale některé výhody. Například je lze natankovat stejně rychle jako auta na benzin.

Jejich rozšíření zatím brání chudičká síť čerpacích stanic. Například Honda zatím dodala na japonský a americký trh jen 245 modelů Clarity a Toyota kolem tří tisíc aut Mirai.

Japonsko je velkým zastáncem vodíkového pohonu a nehledě na vysoké náklady a technické obtíže na něj sází. V loňském roce vláda vytyčila cíl do let 2020 až 2021 vybudovat 160 komerčních čerpacích stanice pro tyto automobily. V dalších pěti letech se jejich počet má dále zvýšit na 320. Dnes má země těchto stanic asi 90, z nich 40 je provozováno společností JXTG Nippon Oil.

Dalšími subjekty společného podniku jsou Idemitsu Kosan, Iwatani Corp, Tokyo Gas, Toho Gas, Toyota Tsusho a Development Bank of Japan.

Automobilky a energetické firmy už do vodíkové technologie včetně čerpacích stanic společně investovaly, nyní se posunuly dále a dohodly se na standardech, které jsou pro jejich spolupráci klíčové.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist