Letadla poháněná kouřem z oceláren? Jde to
Technologii na výrobu paliva recyklováním odpadních plynných látek vyvinuly společnosti LanzaTech a Swedish Biofuel. Odpadní plyn z oceláren, oxid uhelnatý, se v bioreaktoru zkapalní a pomocí bakterií se z něho získá ethanol. Ten se pak chemickými postupy přemění na letecké palivo. Vzniká tak vlastně plně syntetické stoprocentní biopalivo pro letadla.
„První pravidelná linka létající na palivo nového věku bude létat z Heathrow do Šanghaje a Dillí,“ představuje plán Richard Branson. „Je to první krok využívající nejmodernější technologie, vedoucí k úsporám paliv a ke snížení uhlíkové stopy. Ocelářský průmysl ročně produkuje na světě přibližně 50 miliard litrů možného leteckého paliva.“ Uhlíkové emise připadající na jednoho pasažéra by se tak do roku 2020 mohly snížit o třetinu.
Článek byl uveřejněn na serveru ENN dne 13.10 2011 pod názvem „Virgin Atlantic Airways to Use Industrial Waste as Jet Fuel“.
reklama