https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/podel-useku-prazskeho-okruhu-mezi-d1-a-d11-budou-pasy-zelene
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Podél úseku Pražského okruhu mezi D1 a D11 budou pásy zeleně

15.8.2017 08:40 | PRAHA (ČTK)
Účelem je zlepšit začlenění stavby do krajiny a obnovit v ní prvky ekologicky stabilnější vegetace. Pásy mají rovněž přispět k snazší přístupnosti a prostupnosti dotčeného prostoru a ke zlepšení imisní a hlukové situace. Rovněž vylepší estetický vzhled krajiny. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 277 hektarů. / ilustrační foto
Účelem je zlepšit začlenění stavby do krajiny a obnovit v ní prvky ekologicky stabilnější vegetace. Pásy mají rovněž přispět k snazší přístupnosti a prostupnosti dotčeného prostoru a ke zlepšení imisní a hlukové situace. Rovněž vylepší estetický vzhled krajiny. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 277 hektarů. / ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Praha nechá podél plánovaného úseku Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D11 vybudovat po jeho dokončení zelené pásy. Mají zmírnit negativní dopady provozu aut na obyvatele žijící v okolí stavby. Záměr dnes schválili pražští radní. Investorem vysazování zeleně by mělo být hlavní město. Samotnou silnici bude stavět prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stát. Kdy stavba začne, zatím ale není jasné.
 

Účelem je podle dokumentu, který radní schválili, zlepšit začlenění stavby do krajiny a obnovit v ní prvky ekologicky stabilnější vegetace. Pásy mají rovněž přispět k snazší přístupnosti a prostupnosti dotčeného prostoru a ke zlepšení imisní a hlukové situace. Rovněž vylepší estetický vzhled krajiny. Zalesněné zelené pásy by měly být široké od 50 do 350 metrů. Celkově mají zabírat plochu o rozloze 277 hektarů. Na kolik vysazování vyjde, materiál neuvádí.

Dostavbou Pražského okruhu se zabývá pracovní skupina složená mimo jiné ze zástupců města a ŘSD. Stát v minulosti vyřadil dostavbu 511 ze seznamu prioritních staveb. Okruh tak musí projít znovu řízením EIA, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí.

Chybějící okruh způsobuje komplikace obyvatelům Prahy, například Jižního Města nebo Spořilova, kudy kamiony objíždějí nevybudovaný úsek okruhu. Praha 4 proto společně s Technickou správou komunikací nyní buduje kolem Spořilova u křižovatky Jižní spojky a ulice 5. května nový protihlukový val.

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist