https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/predsedou-statniho-fondu-dopravni-infrastruktury-je-pavel-svagr
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Předsedou Státního fondu dopravní infrastruktury je Pavel Švagr

21.8.2000 15:50 | PRAHA (ČIA)
Předsedou Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) byl na dnešním prvním zasedání výboru Fondu zvolen Pavel Švagr. Podle zákona je ředitel statutárním orgánem SFDI, řídí činnost aparátu Fondu a provádí rozhodnutí výboru o uvolnění prostředků Fondu. Jako první ředitel by měl P. Švagr nejdříve především zajistit rozběh instituce. Švagr zvítězil v konkurenci pěti kandidátů.
 

Pavel Švagr se narodil v roce 1962 v Příbrami, vystudoval Vysokou školu ekonomickou - obor ekonomika průmyslu a dále získal vědeckou aspiranturu v oboru ekonomika průmyslu. V letech 1998 až 2000 pracoval jako poradce ministra na ministerstvu pro místní rozvoj a podnikal v oblasti ekonomického a organizačního poradenství.

Sídlo fondu bude v budově Autobusového nádraží Praha-Florenc. "Po zvolení předsedy a určení sídla nyní již nic nebrání zapsání fondu do obchodního rejstříku," uvedl po jednání ministr dopravy a spojů Jaromír Schling.

Předsedou Výboru SFDI je ministr dopravy a spojů, dalšími členy jsou Jiří Volf (místopředseda), Martin Říman, Lubomír Petružela, Pavel Braha, Milan Kohout, Petr Kousal, Jaromír Kuča a Miroslav Václavek. Členové byli jmenováni usnesením vlády ČR ze dne 12. července.

Dozorčí radu SFDI tvoří Karel Sehoř, Dušan Tešnar, Pavel Němec a Pavel Šafařík. Poslanecká sněmovna v červenci zvolila pouze čtyři členy dozorčí rady, na zbývajícím pátém členovi se zatím neshodla.

Státní fond dopravní infrastruktury byl zřízen s účinností od 1. července letošního roku. Jeho účelem je rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest. Kromě vlastního financování výstavby a údržby Fond dále bude poskytovat příspěvky na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na dopravní infrastrukturu.

Mezi příjmy Fondu patří především převody výnosů silniční daně, převody podílu z výnosu spotřební daně z uhlovodíkových paliv a maziv a převody výnosů z tzv. dálničních poplatků. "Tímto způsobem bude zajištěno, aby část výnosů, které doprava produkuje, se do dopravy vrací," řekl J. Schling. Další finance by měly plynout z Fondu národního majetku (FNM) za prodeje státních podílů v privatizovaných firmách. SFDI letos očekává příjmy kolem sedmi miliard korun.

Do SFDI by měly rovněž plynout příspěvky příslušných fondů Evropské unie. Zůstatky příjmů Fondu se ke konci každého kalendářního roku převádějí do následujícího roku. Rozpočet Fondu musí každý rok schválit Poslanecká sněmovna. O prvním rozpočtu bude výbor Fondu jednat v září.

Příjem financí z FNM by měl být zahájen v září, první výdaje SFDI budou určeny silničářům na opravy a údržbu komunikací a již rozestavěné dálniční a silniční stavby.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist