https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/temer-polovina-modelu-elektrickych-aut-by-se-mohla-vyrabet-v-cine
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

13.7.2017 01:30 | DETROIT (ČTK)
Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350.000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje. / Na ilustračním snímku dopravní zácpa v Pekingu.
Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350.000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje. / Na ilustračním snímku dopravní zácpa v Pekingu.
Licence | Volné dílo (public domain)
Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké výzkumné společnosti AlixPartners. Čína se ve snaze více chránit životní prostředí snaží urychlit přechod od vozů se spalovacím motorem k autům poháněným bateriemi.
 

Čína má podle AlixPartners také za cíl, aby se dvě třetiny světové kapacity výroby lithium-iontových baterií nacházely do roku 2021 na jejím území. Investuje i masivně do podpory prodeje domácích značek elektrických vozů.

Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350.000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje.

Výrobní náklady na baterie elektrických vozů by se do roku 2025 mohly vyrovnat nákladům na spalovací motory, odhaduje AlixPartners. Nižší náklady na baterie by pak mohly zvýšit zájem spotřebitelů o tyto vozy. Důležité k tomu, aby zákazníci tato auta přijali, budou i další faktory, jako například výrazné snížení času na dobití elektrického vozu, dodal místopředseda společnosti John Hoffecker.

AlixPartners se ale také domnívá, že mnoho z téměř 50 společností, které se účastní boje o vývoj samořízených vozů, nakonec nevydrží. "Není možné uvěřit, že zde bude 50 úspěšných firem vyrábějících autonomní vozy," dodal Hoffecker.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist