Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně
Čína má podle AlixPartners také za cíl, aby se dvě třetiny světové kapacity výroby lithium-iontových baterií nacházely do roku 2021 na jejím území. Investuje i masivně do podpory prodeje domácích značek elektrických vozů.
Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350.000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje.
Výrobní náklady na baterie elektrických vozů by se do roku 2025 mohly vyrovnat nákladům na spalovací motory, odhaduje AlixPartners. Nižší náklady na baterie by pak mohly zvýšit zájem spotřebitelů o tyto vozy. Důležité k tomu, aby zákazníci tato auta přijali, budou i další faktory, jako například výrazné snížení času na dobití elektrického vozu, dodal místopředseda společnosti John Hoffecker.
AlixPartners se ale také domnívá, že mnoho z téměř 50 společností, které se účastní boje o vývoj samořízených vozů, nakonec nevydrží. "Není možné uvěřit, že zde bude 50 úspěšných firem vyrábějících autonomní vozy," dodal Hoffecker.
reklama