Toyota chystá elektromobil s novým typem baterie, nabije se za pár minut
27.7.2017 08:37 | PRAHA
(ČTK)
Licence | Některá práva vyhrazena
Nový vůz Toyoty bude podle listu postaven na nové platformě a vybaven bude polovodičovou baterií, jejíž kapacita je mnohem větší a nabití trvá jen pár minut. Toyota by tak odstranila dva hlavní nedostatky dnešních automobilů na elektrický pohon.
Zprávu listu, který se odvolává na zdroje z automobilového průmyslu, ale Toyota odmítla komentovat, uvedla agentura Reuters.
Největší japonská automobilka se na poli elektromobilů snaží snížit náskok rivalů jako je Nissan a Tesla. Zda je bude schopna i předběhnout, ale zatím nelze říct, píše list. Záležet bude i na tom, za jak dlouho se baterie dostane na trh a kolik bude stát.
Na vývoji polovodičových baterií pracují i jiné automobilky, například BMW. Ty odhadují začátek masové výroby za deset let.
reklama
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
LB
Lukas B.
27.7.2017 16:15jsem jenom pouhý technik, a jsem tedy velmi úzkoprsý a prostý . proto považuji informaci za poněkud, no, neúplnou nebo zkreslenou.
představme si nabíjení s 95% účinností (no nesmějte se mi, představte si to prostě, že to žaponec zvládne).
na plnou baterii chcete ujet 300 kilometrů v běžném provozu. ok, vycházejme z průměrného výkonu a průměrné rychlosti benzíňáku, 70 km/h a 8kW zprůměrovaný výkon motoru. přepočítejme na džauly. máme tedy 123 MJ energie nacpané v baterii. při nabíjení přijde 5% vniveč ve formě tepla, čili asi 6MJ (megajoulů). pro představu, to je teplo, které ohřeje plnou vanu vody (100 litrů) z dvaceti na pětatřicet stupňů nebo dokáže ohřát z 15°C na bod varu vodu v šestnácti varných konvicích po jednom litru. a teď mi, bambulovi úzkoprsému, prosím předhoďte nějakou technicky uvěřitelnou představu, jak tohle nabíjení "během pár minut" míníte uchladit.
mimochodem, mobilní telefon máte? baterii uvnitř? nabíjíte ji někdy? zahřívá se, žejo?
Odpovědět
představme si nabíjení s 95% účinností (no nesmějte se mi, představte si to prostě, že to žaponec zvládne).
na plnou baterii chcete ujet 300 kilometrů v běžném provozu. ok, vycházejme z průměrného výkonu a průměrné rychlosti benzíňáku, 70 km/h a 8kW zprůměrovaný výkon motoru. přepočítejme na džauly. máme tedy 123 MJ energie nacpané v baterii. při nabíjení přijde 5% vniveč ve formě tepla, čili asi 6MJ (megajoulů). pro představu, to je teplo, které ohřeje plnou vanu vody (100 litrů) z dvaceti na pětatřicet stupňů nebo dokáže ohřát z 15°C na bod varu vodu v šestnácti varných konvicích po jednom litru. a teď mi, bambulovi úzkoprsému, prosím předhoďte nějakou technicky uvěřitelnou představu, jak tohle nabíjení "během pár minut" míníte uchladit.
mimochodem, mobilní telefon máte? baterii uvnitř? nabíjíte ji někdy? zahřívá se, žejo?