Cenu Zelená informacím za nejlepší web o životním prostředí vyhrála Ostrava
Cílem soutěže je mimo jiné motivovat města k prezentaci informací z oblasti životního prostředí uživatelsky přátelskou formou s využitím originálních forem a vhodných indikátorů. Hodnotí se přehlednost celkové prezentace města, rychlá a snadná dostupnost informací o životním prostředí, jejich rozsah a kvalita, úprava internetových stránek a estetický dojem, pravidelné aktualizace, dlouhodobé udržování obsahu a míra zlepšení oproti minulým ročníkům. Posuzují se stránky všech českých měst nad 5 000 obyvatel.
Prvenství si opět uchovala Morava. Loni vyhrálo město Přerov, letos jej přeskočila Ostrava, která zároveň získala ocenění „Skokan roku“, za největší meziroční zlepšení environmentální prezentace. „Je vidět, že téma životního prostředí v Moravskoslezském kraji je stále velmi aktuální. Z třiceti tří měst, která se letos dostala do finále, bylo plných deset měst z Moravskoslezského kraje," říká ředitel CI2 Josef Novák. "Webové stránky Ostravy jsou příkladem jednoduchého, přesného a přímočarého konceptu, jak je postavit. Využívají všech možných způsobů prezentace a komunikace se svými občany jako jsou sociální sítě, videa či diskuzní fórum.“
Druhé místo obsadila Praha, která se posunula o jeden stupínek výše oproti minulému ročníku soutěže. Potvrzuje tak fakt, že její prezentace patří dlouhodobě k nejkvalitnějším v republice. „U webové prezentace Prahy došlo k výraznému zlepšení přístupnosti pro běžné uživatele. Domnívám se, že představuje nejkomplexnější tematický portál o životním prostřední v České republice. Praha může být inspirací pro ostatní města,“ dodává Viktor Třebický z CI2.
Město Přerov i v letošním ročníku soutěže obhájilo jednu z medailových ocenění a umístilo se na třetím místě. Posunulo se tak z loňského prvního místa. „Je zřejmé, že webové stránky města Přerov si dlouhodobě uchovávají svou kvalitu. Vždy je velmi těžké obhájit první místo, myslím, že i tímto umístěním si město Přerov obhájilo své postavení jedné z nejlepších prezentací měst v republice,“ doplnila Vlaďka Khajlová z CI2.
reklama