Český rozhlas ruší Zeměžluč, jediný pořad zaměřený na ekologii v českých rádiích
Od počátku března spouští Český rozhlas novou analyticko-publicistickou stanici Český rozhlas Plus. Tato stanice nahradí tři dosavadní stanice – ČRo 6, ČRo Leonardo a ČRo Rádio Česko.
ČRo Plus přichází s novým programovým schématem, které podle tiskového oddělení, logicky zohledňuje zacílení této nové stanice. "V této souvislosti již nebude dále vysílán magazín Zeměžluč, věnovaný ekologii," sdělil Ekolistu.cz mluvčí Českého rozhlasu Jakub Čížek.
Podle něj bude na nové stanici pro posluchače připraven hodinový pořad Leonardo, který se bude věnovat nejrůznějším vědním disciplínám, a to i ekologii. Pořad Leonardo bude produkovat Tvůrčí skupina popularizace vědy, která bude vyrábět i další pořady pro jiné stanice ČRo a dále materiály pro speciální webové stránky leonardo.rozhlas.cz, věnované vědě.
"Ekologická témata se tedy budou objevovat i tam. V neposlední řadě se ekologii věnují i jiné stanice, jmenovitě ČRo Dvojka, ČRo Radiožurnál a regionální stanice, především ve zpravodajství a publicistice, a to souvislosti s aktuálními otázkami v ekologické oblasti," vysvětluje Čížek.
Proti zrušení pořadu se ozvala Společnost pro udržitelný rozvoj. "Pokud má veřejnoprávní rozhlas hájit zájmy veřejnosti a nezanedbávat přitom péči o základní hodnoty zdravého života a udržitelného rozvoje naší společnosti, je třeba aktuálně upozorňovat na problémy a možnosti jejich řešení pomocí pořadů připravovaných na vysoké profesionální úrovni," napsal v otevřeném dopise vedení rozhlasu předseda společnosti Jiří Dlouhý.
Podle STUŽ je pořad Zeměžluč cenný, kromě rozsahu témat, i tím, že poskytuje prostor všem aktérům problematiky životního prostředí a udržitelného rozvoje – od poslanců a senátorů, přes zástupce měst a obcí až k ekologickým aktivistům.
Podle STUŽ by rozhlas měl pořad nejen zachovat, ale naopak zvážit možnost rozšíření prostoru v Českém rozhlase pro podobné vysílání, protože problematika environmentálně udržitelného rozvoje nabývá všude ve světě na důležitosti.
reklama