https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tahac-tesly-pry-spotrebuje-na-nabiti-proud-pro-4000-domacnosti
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tahač Tesly prý spotřebuje na nabití proud pro 4000 domácností

29.11.2017 01:47 | PRAHA (ČTK)
Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů.
Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Tesla
Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností. K tomuto závěru dospěla přední poradenská firma Aurora Energy Research, čímž značně zpochybnila životaschopnost projektu a poukázala na problém elektromobilů vůbec, napsal list Financial Times.
 

Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na nabití bude potřebovat kolem 1600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností. Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy John Feddersen. Instituci Aurora Energy Research založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.

Tesla odmítla kalkulace komentovat. Tahače chce dodávat na trh od roku 2019, kdy začne s instalacemi megadobíjecích stanic ale zatím neuvedla.

John Feddersen použil příklad Tesly, aby upozornil na nutnost širší diskuse o infrastruktuře, jakou bude třeba vybudovat v souvislosti z rozvojem elektromobilů. "Existují chytré i hloupé způsoby, jak tyto kapacity začlenit do systému, každopádně plná elektrifikace silniční dopravy bude potřebovat velké množství nové infrastruktury," řekl v rozhovoru s Financial Times. Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LB

Lukas B.

29.11.2017 14:29
upřímně řečeno, na to, abych byl přední poradenskou společností s oboru elektrotechniky, mi stačí základoškolská fyzika v kombinaci s trojčlenkou. jestliže tahač sežere na sto kilometrů 30 litrů nafty máme energetickou hustotu nafty (42 MJ/kg), hustotu nafty (840 kg/m3) a účinnost cyklu dejmetomu 40%, potom není těžké spočítat, že na ujetí 643 kilometrů potřebujeme 30/100*42*0,84*0,4*640=2700 Mj. umíme-li to přepočítat na kilowathodiny (2032/3600*1000), dostaneme se k číslu 750 kWh. nabíjíme-li půl hodiny, potřebujeme 1500 kW (a ejhle, od expert se náš pozorný absolvent základní školy liší o pár procent).
přemýšlivý domácí kutil a amatérský elektrikář si jistě umí spočítat, jaký jistič k nabíječce potřebuje (zhruba 2000 A na třífázový "motorový" proud 400V). možná bude zajímavé, když se pro zajímavost podívá do největší fabriky ve městečku, jakej že tam je největší jistič.
(a to jsme ještě nezačali šťourat do problem odpadního tepla při nabíjení a jeho odvádění)

obecně tvrdím, že je to případ téměř učebnicový. čeho?
1. selhání školství a funkční gramotnosti
2. humbuku okolo elektromobility. hejlové, co považují trojčlenku za perverzní sexuální praktiku, ovšem nadšeně tleskají.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist