Prodej aut v západní Evropě v únoru vzrostl o 3,5 procenta
V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, se únorový prodej zvýšil o 7,4 procenta. Francie vykázala nárůst prodeje o 4,3 procenta a Španělsko dokonce o 13 procent. V Itálii se však prodej snížil o 1,4 procenta a v Británii o 2,8 procenta, napsala agentura Reuters.
V loňském roce se prodej nových osobních automobilů v západní Evropě zvýšil o 2,5 procenta, letos LMC očekává mírné zpomalení růstu. "Británie bude pro tento region brzdou. Skutečnost, že začátek roku byl tak silný, však znamená, že západní Evropa by si letos měla udržet růst," uvedla organizace LMC.
Zpráva LMC o prodeji automobilů v západní Evropě je založena na dostupných údajích o registraci vozidel v jednotlivých zemích a na odhadech pro některé menší trhy. Oficiální zprávu o únorovém vývoji prodeje aut v celé Evropské unii zveřejní 15. března Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Pondělní údaje českého Svazu dovozců automobilů ukázaly, že prodej nových osobních aut v České republice v únoru meziročně klesl o procento na 20.201 vozů.
reklama