https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/silnicni-okruh-prahy-vypadne-ze-seznamu-prioritnich-projektu-eia
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Silniční okruh Prahy vypadne ze seznamu prioritních projektů EIA

8.6.2016 13:40 | PRAHA (ČTK)
Vláda z 11 projektů, u nichž má nahradit posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) novela zákona, vyjme po jednáních s Evropskou komisí silniční okruh kolem Prahy. Zřejmě ho nahradí jiný projekt, a to železniční. Po jednání kabinetu to řekl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). K předloze se kabinet vrátí příští týden, protože Brusel si vymínil připomínky do konce tohoto týdne. Novinářům Brabec dále řekl, že kolegům představil dvě varianty řešení, a informoval je také o jednáních s komisí.
 

Mezi 11 prioritními stavbami bylo dosud deset hlavních dálničních a jedna železniční stavba. Nyní vypadne úsek Pražského okruhu D1 - Běchovice. Podle Brabce stavba ještě nemá územní rozhodnutí a její schvalování bude ještě složité, očekává se vstup různých spolků do projednávání.

Brabec doufá, že zákon vláda projedná a schválí příští týden. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) chce, aby ji zákonodárci následně projednali co nejrychleji, už v prvním čtení. Novela o EIA by tyto dopravní stavby převedla do zvláštního režimu. Místo nového posouzení, čímž by se příprava staveb prodloužila, by stačilo rozhodnutí vlády nebo ministerstva pro životní prostředí.

Také Sobotka ale také mluvil o nutnosti dohody s Evropskou komisí. Pokud by se zvláštní postup podařilo prosadit, rozhodnutí vlády nebo ministerstva o vybraných stavbách by mohlo podle Sobotky padnout na podzim, projekty by pak získaly stavební povolení a po výběrovém řízení na zhotovitele by je bylo možné příští rok začít stavět.

Problémy se starými posudky na životní prostředí má v Česku přes 100 dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Prioritu mají podle vlády mít například obchvat Prahy u Běchovic, stavba chybějícího úseku dálnice D1 u Přerova, dálniční obchvat Českých Budějovic a stavba D35 u Opatovic nad Labem. U ostatních staveb zřejmě bude nutné proces EIA zopakovat. To může trvat minimálně rok a půl a bude to spojené s náklady na vypracování materiálů k novému posouzení.

rem mha


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LB

Lukas B.

9.6.2016 14:53
prosím o vysvětlení (fakt to nevím a nerozumím tomu, nesmějte se mi): které nové informace a zjištění by nová EIA mohla přinést a jaké nové závěry by mohly vyplynout?

ne, nechci vysvětlení že blbý a ignorantský lid obdařený volebním právem si zvolil blbé a ignorantské a neschopné demokratické představitele. to vím. ptám se, jestli jde o trafiku a umělou práci pro eko-lobby ve spolupráci s upřímnými a přesvědčenými enviromentalisty odmítajícími dopravní stavby z principu (neboť doprava je zlo a cílem je skromný život naplněný těžkou fyzickou prací v soběstačných zemědělských komunitách).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist