Za smogové situace by po Praze mohla jezdit jen auta se sudým, či lichým číslem poznávací značky
Kromě režimu sudá/lichá a zákazu vjezdu nákladních aut se studie zabývala i dalšími variantami, které by mohly snížit množství polétavého prachu a oxidu dusičitého. "Výsledky modelového hodnocení variantních řešení ukázaly, že varianty MHD zdarma a zákaz parkování nerezidentů v zónách placeného stání mají pouze zanedbatelný dopad," sdělila dnes ČTK Plamínková. Studii vypracoval Český hydrometeorologický ústav.
Regulační řád má stanovit úkoly odborů magistrátu a organizací hlavního města při vyhlášení smogové situace a v době jejího trvání. V těchto dnech odbor ochrany prostředí dokončuje návrh nového regulačního řádu. Následovat bude připomínkování ze strany pracovní skupiny a poté dalších subjektů, kterých se tato problematika týká.
Největším znečišťovatelem ovzduší v hlavním městě je automobilová doprava. Poslední platný regulační řád, který měla Praha v roce 2012, řešil především právě problém se zplodinami z výfukových plynů. V současné době však trápí Prahu zejména prachové částice označované jako PM10.
Smogová situace se vyhlašuje, pokud alespoň na polovině měřicích stanic překročil výskyt škodlivin dvanáctihodinový průměr hodnotu 100 mikrogramů na metr krychlový a ve výhledu na 24 hodin se nepředpokládá jeho pokles.
reklama