https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/drobil-rezignuje-na-funkci-ministra-pro-zivotni-prostredi?sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Drobil rezignuje na funkci ministra životního prostředí

15.12.2010 13:10 | PRAHA (Ekolist.cz) | red
Ještě před týdnem se Pavel Drobil s dobrou náladou účastnil zahájení prodeje šetrných Vánočních stromků před MŽP, nyní na ministerstvu končí.
Ještě před týdnem se Pavel Drobil s dobrou náladou účastnil zahájení prodeje šetrných Vánočních stromků před MŽP, nyní na ministerstvu končí.
Foto | Hugo Charvát / Ekolist.cz
Místopředseda ODS Pavel Drobil odejde z funkce ministra životního prostředí. Důvodem je aféra s údajnou manipulací zakázek na Státním fondu životního prostředí (SFŽP). Jak oznámil dnes na tiskové konferenci, rezignuje, až bude schválen státní rozpočet. Premiér Petr Nečas prý Drobilovi důvěřuje, uvedla ČTK. Spolupracovníci Drobila jsou podezřelí, že žádali ovlivnění zakázek fondu, aby bylo možné získat peníze na financování ODS, potažmo Drobilovy kariéry.
 

Nečas a Drobil předstoupili před novináře po jednání představitelů koaličních stran. Drobil prohlásil, že svůj odchod nabídl premiérovi už v pondělních večerních hodinách. Podle Nečase nelze „kvůli politickým hrátkám a politickým obstrukcím dopustit, aby dnes nebyl ve třetím čtení schválen návrh státního rozpočtu, aby byla případně zablokována Poslanecká sněmovna mediální kauzou“. Oznámení abdikace bylo údajně dohodnuté už od pondělí a mělo proběhnout až po schválení státního rozpočtu.

Kauzu nyní prošetřuje protikorupční policie, píše ČTK. Jak informoval Bohuslav Sobotka, ČSSD požádala předsedu vlády Petra Nečase o provedení důsledné kontroly na ministerstvu životního prostředí, Státním fondu životního prostředí a v Lesích České republiky se zaměřením na působení Pavla Drobila a jeho nejbližších spolupracovníků.

"Jsem přesvědčen, že neudělal nic nezákonného ani neetického, jeho jediné pochybení je manažerského typu, špatný výběr lidí, jejichž charakterové vady neznal a které se teď v plné nahotě projevily," zastal se premiér Drobila a dodal: "Poté, co pan Pavel Drobil vyvrátí všechna mediální nařčení, tak chci říci, že s ním jednoznačně jako předseda vlády nadále počítám. Má moji důvěru, považuji ho za slušného a poctivého člověka." Drobil souhlasil, prý nepochybil v ničem jiném než v personálním výběru spolupracovníků, jinou vinu však popírá. "Rozhodl jsem se žádným způsobem nedovolit zneužití této mediální kauzy k diskreditaci vlády premiéra Petra Nečase a Občanské demokratické strany," vysvětlil svůj odchod z vlády. Nečase ale prý v pondělí požádal, aby mohl odejít až po vyřešení "personální situace" na SFŽP. Nechtěl údajně připustit, aby "lidé, kteří nahrávají své spolupracovníky nebo vyprávějí pohádky o údajných úkolech od ministra, dále mohli v tomto resortu pracovat". Končící ministr nadále zůstává poslancem.

„Hned poté, co se vrátím z jednání Evropské rady v Bruselu, se sejdu s prezidentem republiky, abychom tuto záležitost vyřešili i v souladu s Ústavou,“ slíbil premiér, který krátce po tiskové konferenci odletěl na summit.

Jak celá kauza vnikla? Drobil podle MfD naléhal na dnes už bývalého ředitele SFŽP Libora Michálka, aby zničil své nahrávky. Tyto tajně pořízené materiály dokazují, že ministrův poradce Martin Knetig a náměstek předsedy fondu Dušan Fibingr chtěli Michálka přimět k manipulacím s veřejnými zakázkami. Ze SFŽP pak měly podle Knetiga peníze směřovat na financování ODS a Drobilovy politické kariéry. Drobil včera Michálka odvolal z funkce, Fibingra poslal na nucenou dovolenou a přestal spolupracovat s Knetigem. „Pokud se Knetig zbláznil, hrál si na Jamese Bonda a vyprávěl takové věci, tak za to já nemohu vést odpovědnost,“ řekl ministr na adresu svého poradce.

Na záznamu, který má MfD k dispozici, ovšem sám ministr šéfovi fondu Michálkovi říká: "Martinu Knetigovi absolutně věřím, a pokud s ním odmítáte komunikovat, můj důvod držet vás ve funkci se blíží nule." Poté, co se Drobil dozvěděl o nahrávkách, zděsil se, píše MfD. Řekl, aby s tím Michálek došel na policii, anebo to zničil. "Pokud máte něco, co dokazuje nějakou trestněprávní zodpovědnost, tak buď s tím zajděte na policii, anebo to zničte. V opačném případě to zničí vás. To říkám úplně otevřeně," cituje Drobila podle nahrávky deník. Pak už ministr podle MfD na Michálka jen naléhal, aby záznamy zničil. Později mu za zničení nahrávek nabídl místo svého náměstka. "Pro mě dobrá a akceptovatelná varianta je, že mi půjdete dělat náměstka. Moje dobrá rada je: přineste mi to, zničte to a odpřisáhněte, že neexistuje nic jiného," cituje MfD ministra. Drobil však říká, že nabídka pozice náměstka měla být variantou pro případ, že se nepodaří narovnat Michálkovy vztahy s Knetigem a Fibingrem.

Kauzu sleduje také česká pobočka Transparency International (TIC), jejímž cílem je mapovat korupci a svou činností přispívat k jejímu omezování. „Tato kauza velmi připomíná klasický korupční vzorec spojený s velkými zakázkami a s financováním politických stran, ke kterému se obvykle obtížně shání vyjádření přímých účastníků. Zveřejněné materiály a výpovědi dokazují minimálně politické selhání ministra Drobila, a mělo by znamenat jeho okamžitý konec v politice,“ říká jednoznačně zpráva na webových stránkách TIC a pokračuje: „Uvedená kauza také ukazuje tragické personální poměry v české státní správě, kdy bývalé kvalifikované vedení SFŽP bylo po nástupu ministra Drobila na základě politického klíče odvoláno.“

Situaci na ministerstvu životního prostředí komentovala rovněž Strana zelených. Ještě před rezignací Pavla Drobila předseda zelených Ondřej Liška vyzval premiéra Nečase k odvolání Drobila. "Zelení v minulosti poukazovali na negativní činnost ministra Drobila, ale tato kauza ukazuje, že pan Drobil se nesnažil z MŽP udělat pouze detašované pracoviště ministerstva průmyslu, ale zřejmě také fond pro rozvoj své politické kariéry," stojí v prohlášení zelených.



reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Honza Smola

To je skvělá zpráva!!!! Ale kdo teď požádá odstoupivšího šéfa Správy NP Šumava, aby se vrátil???... Zpráva o rezignaci ministra Pavla Drobila mě potěšia i z jiného důvodu. Pan Drobil si náramně rozuměl s naším panem prezidentem V. KLausem. Jedno moudré přísloví praví:"Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá" Inu, vážně to tak bude, že boží mlýny melou pomalu, ale fakt jistě.

Pravděpodobně - 15. 12. 2010 - rinfaf

bude nahrazen někým, kdo si bude dávat více pozor a škodit bude déle a důkladněji. Tato vláda nedává ani po desáté kosmetické úpravě naději na optimismus.

Super, ale..... - 15. 12. 2010 - Dana

Z toho mám taky strach. V tomhle našem rybníku plném bahna je to jen nic neřešící žbluňk.

Budte optimista - 15. 12. 2010 - nii

Treba je to naopak duvod k optimismu a ceskemu volici se otevrou oci. I kdyz je v tomhle pripade asi lepsi byt pesimistou, cesky volic ma oci pevne zavrene a drzi se toho.

Pravděpodobně - 15. 12. 2010 - Jasan

Přesně tak, dosadí jeho klon, který bude lépe myslet a vybere si (všeho)schopnější poradce, ne takové lo(po)sery jako byl Knetig.

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Aleš

Jen se neradujte přijde někdo podobný ,doba zelených idiotů je definitivně pryč....

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Honza Smola

To Aleš

Prosím o definici zeleného idiota. Děkuji. Ostatně víte, Aleši, v čem je rozdíl mezi dítětem a dospělým člověkem? Dítě hází všechny do jednoho pytle. Dospělý člověk, je - li opravdu dospělý, je schopen rozlišovat mezi dobrem a zlem, slušností a sprostotou, hrubostí a kultivovaností...

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Aleš

Ono to máte pravdu, dobro se svoboda a demokracie , zlo jsou všechny totality tedy systémy s akcentem na nějaké dogma - (ismus) nacismus , komunismus, environmentalismus.
A zelený idiot, to je člověk , jehož smysl života je v zelené ideologii a který zároveň hledá způsob, jak k takovému životu donutit ostatní. Takovými se to tady jen hemží...

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Pavel D.

Aleši, vy jse opravdu politováníhodné stvoření. Takovou míru hlouposti aby s lucernou pohledal...

Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Aleš

Mně jde hlavně o Vás , aby jste s tou lucernou nemusel svítit....

Výborně!!! - 2. 1. 2011 - Dana

Takže zmizíte?

Výborně!!! - 16. 12. 2010 - fafnir

smola
máte zrcadlo?

Re: Výborně!!! - 15. 12. 2010 - Radek Svítil

Myslíte jako jiný zloděj?

Tak jaky bude dalsi ministr? - 15. 12. 2010 - nii

Jsem zvedavy, za ktery resort bude kopat dalsi ministr. Tohle byl viceministr prumyslu a obchodu, bude ten dalsi kopat za dopravu, armadu, vnitro, nebo za neco uplne jineho?

Tak jaky bude dalsi ministr? - 16. 12. 2010 - fafnir

Bude li vláda moudrá,zruší to zbytečné ministerstvo (MŽP),a jeho náplň rodělí mezi zemědělství a Místní rozvoj.I když ,možná by bylo ještě lepší zrušit i ten Místní rozvoj a nechat tu agendu zemědělství.Soudím,že zredukovat vládu o dvě zbytečná ministerstva by docela uspořilo peníze,a haldyzbytečných papírů a nervy daňových poplatníků.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - M.Z.

casto i krade. Podivejme se spis zpetne, kdo ty velke penize do "ekologie" a specialne na MZP privedl. Nebyla to soucasna vlada. Spis hledejme podle klicovych slov, jako jsou "emisni povolenky" apod.

"Vzhledem k tomu, kolik peněz spravuje ministerstvo životního prostředí, chtěl jsem poradce z bankovního sektoru a vzal si pana Knetiga. Měl mi radit v oblasti transformace Státního fondu životního prostředí na Zelenou banku a v oblasti emisních povolenek. V té době jsem ho požádal: pomoz mi najít někoho do vedení fondu, nejlépe bankéře, pokud máš někoho z ČNB. Knetig přišel s panem Michálkem. Deset let byli blízkými kamarády. Teď ten člověk nahrával Knetiga, nahrával mě" http://www.lidovky.cz/drobil-ke-skandalu-co-s-tim-mam-delat-ja-nic-neukradl-fxm-/ln_domov.asp?c=A101215_115221_ln_domov_pks

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - V.J.

A ovšem jiná ministerstva s podstatně vyššími rozpočty (školství, obrana) jsou křišťálově čistá.

MŽP má ve skutečnosti jeden z nejnižších rozpočtů ze všech ministerstev.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - M.Z.

Ze je ministerstvo obrany "kristalove ciste" tvrdite Vy, ne ja. Mimochodem - kolik ma rozpocet ministerstvo skolstvi vuci MZP? Ja jen
ze o obe ta ministerstva meli vzdy zajem Zeleni (pamatuji li se dobre
na damy i pany v tomhle uradu v poslednich letech)

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Jan Stejskal

Cha cha, no jasne, Drobil nabizi funkci namestka za zniceni kompromitujicich nahravek a muzou za to - zeleni! Divim se, ze vam to uz neni trapne. Jinak pekny den :-)

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Jiří Svoboda

No já bych řekl, že MŽP by mělo být svatostánkem koncepcí, jak dělat kvalitní životní prostředí, aniž by se někam musely pořád cpát nějaké dotace. Myslím, že s masivními dotacemi a podporami všelijakých hodně pochybných projektů to začalo hlavně za Bursíka a to je prostě moje řeč: dotace = korupce a s tím logicky spojené třenice. Teď se sklízí, co se za Bursíka zaselo. Ti, co po něm přišli, se už dozrávajících plodů nezřeknou. Je to pro Vás, pane Stejskale, přijatelné vysvětlení?

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Petr P.

Dotace nejsou uzrálou novinkou a byly za Bursíka podobně jako teď. Jenom teď se dostali na MŽP lidi, které ekologie zajímá asi jako každej obor, kde se nechá něco "vyvést" (ukrást).

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Petr P.

Předmětem této kauzy nebyly ani dotace, ale výběrová řízení a zakázky.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Jorge

Rozhodně bych neřekl, že "se sklízí, co se za Bursíka zaselo". Tady se sklízí, co se zaselo v ODS - možná už někdy za Klause, a co tam bují od té doby. Tady jsou ve hře lidé ODS, nikoli zelení. Jakékoli peníze se dají rozkrást, a vinen je především ten, kdo je ukradl. A i kdybych uznal, že vinu může mít zčásti i ten, kdo je (ty peníze) špatně hlídal, obviňovat ministra, který už dva roky neministruje, je hodně zpozdilé.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Jan Stejskal

Není, pane Svobodo. Problém, na který jsem se snažil upozornit, je v tom, že když je ministr přichycen při nějaké nepravosti, začne se najednou mluvit o tom, že za to vlastně tak úplně nemůže a že je vlastně jeho chování pochopitelné. Proč by se měl zříkat dozrávajících plodů, že? Jestli takhle přemýšlí většina populace, tak se ani nemůžeme divit, že se tady tak krade. Tohle relativizování, že za to vlastně může někdo jinej, je to, co mi připadá trapné a co jsem se snažil (možná neobratně) říct svou reakcí. Úřady veřejné správy vždy pořádaly výběrová řízení a pořádat je budou i dál a vždy budou muset zacházet s veřejnými penězi - no a někteří politici se je snaží zneužít a někteří (doufám) ne. Ministr Drobil nabízel funkci náměstka za zničení kompromitujících nahrávek. Za to může na prvním místě Drobil a jeho lidé, ne někdo jiný. Přeji pěkný večer.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - M.Z.

Ja jsem pravnim nihilistou a analfabetem :-) Rozdelovani dotaci kamaradum a "spravnym" projektum versus "ulejvani" penizek nestandardnimi postupy jinam (pokud tomu druhemu se rika kradeni, proc ne i tomu prvnimu? jen proto ze to je hur definovatelne?) - me to prijde oboje spatne. To prvni povazuji dokonce za horsi. Vic to krivi ovzdusi ve spolecnosti nez pragmaticke vedomi, ze z verejnych zakazek si politici a jejich chranenci proste vzdy ukradnou urcity primereny dil. Radeji racionalne chovajiciho se politika, kteremu za prsty obcas zustane par milionu (neni to prece trapne vycitat Bemovi nejake
pekne hodinky, kdyz vedle toho nekdo ne uplne pruhlednym zpusobem vydela desitky miliard - treba i na vhodne nasmerovane statni zakazce podporene zavazky EU apod. - za mlceni ochocenych medii? ktera se ani neodvazi ukazat fotografie zucastnenych, aby nahodou neupadla v jejich nemilost?) nez demagoga "visionare", ktery svym "sarmem" presvedci nejvyssi uredniky, aby ty miliardy na jim pozadovana mista legalne pretransformovali svym, politicky jisteze naprosto nenapadnutelnym rozhodnutim. Pokud od politiku to (primerene) kradeni v podstate ocekavam (jako treba od vlad na prazske radnici) pripada mi to jako system mozna i pruhlednejsi, cistsi (pri volbach; volim proste mensi zlodeje a rozumnejsi programy) a predikovatelnejsi nez ruzne ty sametove ci nesametove natlakove (ci naopak zamlcovaci, deje li se neco podstatneho a media o tom poslusne mlci) akce pomoci medii. Radeji necht si politik po strane ukradne par milionu, prosadi li zaroven rozumne a potrebne akce (rekneme prazsky okruh vedeny v racionalni trase apod.) nez aby si svym charizmatem otocil kolem prstu media a ta za nej potom delala potrebne natlakove akce k ideologickemu ovlivnovani verejnosti (a nasledne politiku) smerem k uplnym nesmyslum a zlocinum velkeho rozsahu (jako jsou treba ty slavne "obnovitelne" zdroje)

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - V.J.

Bohužel naprosto běžné je oboje - jak to že z různých zakázek se zúčastnění ulijí peníze pro sebe, tak to, že se zakázky přidělují kamarádům a známým - je to všude v politice, napříč všemi ministerstvy. Ale není pravda, že se na to přijít nedá - buď je zakázka oproti konkurenci evidentně předražená, nebo je zoufale nekonkrétní a tím pádem těžko napadnutlená (teoreticky třeby vypracování analýzy jak se měnil vztah veřejnosti k životnímu prostředí atd. - tam se dá napsat skoro cokoliv).

V pořádku není ani jedno ani druhé, podle toho co jsem četl tak si myslím že pan Drobil rozhodně rezignovat měl, ale bohužel řekl bych, že prosákne jen malý zlomek takových průserů a kamarádšoftů.

Ano ... všude tam kde jsou velké peníze se i ve velkém krade, ale není řešení kvůli tomu skrohnout rozpočet ministerstva, ale naopak důkladně vyšetřit.

Nikdy nebudu souhlasit s názorem že politik který odvádí rozumnou práci a současně "krade" v rozumné míře je dobrý politik. Máme právo chtít takové politiky, kteří budou schopní + budou dodržovat zákon, ne Drobila, který byl snad možná dobrý manager (? - nevím) ale MŽP zoufale nerozuměl a nebo třeba Kateřinu Jacques která nerozuměla ani co je biomasa.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 16. 12. 2010 - Jiří Svoboda

Říkáte: Ano ... všude tam kde jsou velké peníze se i ve velkém krade, ale není řešení kvůli tomu skrohnout rozpočet ministerstva, ale naopak důkladně vyšetřit.

Primárně je myslím správné podívat se, na co jsou ty peníze z rozpočtu vydávány a zda je ten účel vůbec smysluplný. Možná by opravdu desetina peněz smysluplně vydaných splnila účel podstatně lépe. Ochota vést na toto téma diskusi je však nulová, ať ze strany ministerských úředníků, tak třeba i nevládních organizací.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 16. 12. 2010 - Šafařík

Jelikož ty nevládní organizace na tom celém parazitují, stejně jako různí kamarádi úředníků a politiků. A to tom to celé je.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 16. 12. 2010 - Jiří Svoboda

Takový názor Vám já rozhodně vyvracet nebudu.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 16. 12. 2010 - Jiří Svoboda

Já s Vámi plně souhlasím, pane Stejskale - to jsou jistě správné analýzy na úrovni lidských selhání. Ale já se na to snažím dívat jako na politický systém. Spousta věcí jde vyřešit přes zákony v nichž se jednoznačně určí toky peněz a na ně vlastně politici nemohou dosáhnout. Tak bylo od začátku možno efektivně ošetřit vpodstatě všechny záležitosti týkající se klimatických změn a jistě by šla spousta věcí řešit řádným zpoplatněním dalších externalit. Kdyby tedy jako primární cíl ministerstev bylo předkládání pořádných zákonů mohla by třeba MŽP protékat jen 1/10 peněz, které MŽP přerozděluje - hlavně pro podporu prosazování inovativních myšlenek. Pak by to tam asi vypadalo docela jinak a byli by tam asi lidé s jiným zaměřením než na peníze. Nechci říkat, že příležitost dělá zloděje, ale příležitost přitahuje zloděje. Tady je evidentní úměra. Čím více bude na ministerstvech peněz, které se budou podle vágních pravidel přerozdělovat, tím více vážných zájemců o ty peníze tam bude. A jestliže už někdo stavidla těch peněz uvolnil, pak se vždy velmi rychle najde někdo, kdo to stavidlo zablokuje, aby nešlo zase zavřít. Myslím, že takových případů oba nejdeme spoustu.

Snažím se prostě jen hledat jádro toho korupčního systému a myslím, že odtud je třeba s analýzou začít. Rozhodně nestačí pouze utužovat kontrolní mechanizmy či vybírat jen čestné lidi na pravá místa. Tudy cesta nevede!

Kde jde o velike penize, tam se ... - 17. 12. 2010 - Jan Stejskal

Jenže Vy jste ve svém prvním příspěvku nehledal ani žádné jádro korupčního systému, ani jste neprovedl žádnou analýzu. To, že se budou rozdělovat dotace z evropských dotačních programů (o ty ve sporu na SFŽP jde), není dílo zmíněného politika. Pracovala na tom celá vláda a minimálně od roku 2004 (evropské dotace se rozdělují od vstupu do EU). Pokud by Vám skutečně šlo o analýzu systému, musel byste s ní začít tady. Přeji pěkný den

Kde jde o velike penize, tam se ... - 17. 12. 2010 - Jiří Svoboda

Já chtěl jen poukázat na velmi obecnou zásadu, že zvláště v našem politickém prostředí začínají mít dotace a korupce stále užší spojení. A zmiňovaný politik o tom zjevně takto (ať úmyslně či neúmyslně) nikdy nepřemýšlel a, možná v dobré víře, spoustu dotačních programů rozjel. Já si takových lidí rozhodně vážit nemohu.

O dotacích z EU si myslím opravdu jen to nejhorší. Vytvořili jsme tu iluzi, že čerpání evropských dotací je nějaká záslužná, smysluplná a produktivní práce, za kterou si ty evropské peníze zasloužíme. Jsou na to již specializované firmy s dlouhými prsty do Bruselu, bez jejichž pomoci je minimální šance na úspěch. Již brzy nastane situace, že peníze, co do Bruselu povinně odevzdáme, se po odečtení provizí těm firmám zpět ani nevrátí. Kam až to povede, ví jen Bůh.

Cítím za svou povinnost na to neustále poukazovat.

MŠMT vs. MŽP - 15. 12. 2010 - Pavel D.

Rozdíl je vcelku značný - rozpočet MŠMT bez externích zdrojů(EU, EHP...) má cca 100 miliard výdajů, MŽP cca 4 miliardy výdajů. Tož tak.

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Ferino

je mozne, ze oficc rozpocet ma jeden z najnizsich - ale viem niekto napisat mne kolko penazi otaca mimo rozpoctu, cez rozne fondy a operacne programy?

Kde jde o velike penize, tam se ... - 15. 12. 2010 - Pavel D.

Hledáte-li kořen dotací ze SFŽP, vraťte se cca 20 let zpět, do roku 1991, kdy SFŽP vznikl.
Míníte-li naopak to, že snad je špatně, že dotace (když už jsou) plynou do životního prostředí, tak vám není moc pomoci, ale zkuste třeba ve svém dalším příspěvku pro srovnání uvést třeba objem peněz z investičních pobídek (Hyundai, TPCA, Philips...) a podložit své výkřiky nějakými argumenty - třeba o tom, koli za každou vynaloženou korunu daňový poplatník v tom kterém případě získává či ztrácí.
Nemáte? No, tak se vraťte, kam patříte - do výčepu.

Úloha Strany zelených se vyjasňuje. - 15. 12. 2010 - Ivan Sommer

J.Stejskalovi. Právo 15.12.2010: "Kateřina Jacques se vrací, bude radit Nečasovi."

Co k tomu dodat? Obávám se, že názor M.Z. se blíží ke kruté pravdě. Bursíkovo vedení zdiskreditovalo Stranu zelených a do značné míry i snahy opravdových ochránců životního prostředí. Náprava nebude jednoduchá, ztracená důvěra se získává zpět obtížně. Asi není podstatné, zda se SZ vzkřísí. Důležité bude, jestli se záležitosti životního prostředí nedostanou na okraj zájmů společnosti. Aby se tak nestalo, doufám, že k nápravě situace přispějeme společně bez ohledu na nějakou stranickou příslušnost.

Úloha Strany zelených se vyjasňuje. - 15. 12. 2010 - Jan Stejskal

Ale mně nešlo o nějakou stranu (ano, je pravda že M.Z. za kdečím vidí zelené, jiní ale za vším vidí zase komunisty, jiní lidé Paroubka a jiní lidé zase nemůžou vystát ODS; většině z nich asi není pomoci:-). Mně prostě připadalo nepřijatelné relativizovat Drobilovo jednání. A premiér Nečas navíc ve chvíli, kdy jsou známy detaily nahrávky, prohlásí, že na Drobilově chování nevidí nic neetického. No horší vizitku si předseda vlády už snad ani vystavit nemohl. Přeji pěkný večer

doporucuji si precist cely prepis rozhovoru Drobil x Michalek - 15. 12. 2010 - Pavel Cincera



http://data.idnes.cz/soubory/domaci/89A101215_TON_SCHUZKA_DROBIL_MICHALE.PDF

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 15. 12. 2010 - Pavel Cincera

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=685811

Doporucuji ctene pozornosti take sedy ramecek po strane.

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 15. 12. 2010 - Jan Stejskal

Ano, je dobré to sledovat dál. Přepis mi každopádně připadá síla.

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 16. 12. 2010 - Vlado

Teď ještě by jste nám mohl laskavě sdělit co je ta "síla"

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 16. 12. 2010 - Jan Stejskal

Obavam se, ze v pripade zaslepencu je to jedno, ale aspon kratce: ministr ceske vlady vyzyva sveho spolupracovnika k tomu, aby znicil nahravky, ktere dokumentuji pokusy o korupci v jeho resortu.

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 16. 12. 2010 - Vlado

Asi jsme četli každý něco jiného.
A pokud mne chcete oslovovat tímto způsobem, tak si laskavě zameťte před svým prahem.

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 16. 12. 2010 - Jan Stejskal

Vadil mi dobíravý tón Vašeho příspěvku. Pokud se Vás to dotklo, omlouvám se a uvítám, když rovněž zmírníte svou rétoriku. Máte pravdu, ačkoli máme rozdílné názory, neměli bychom na sebe osobně útočit.

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 17. 12. 2010 - Petr P.

Je tam přesně to co napsal pan Stejskal a on Vás označil přesně, protože číst pravděpodobně umíte.
V jednom "poučném" příspěvku jste taky psal, že ekologické zákonitosti neexistují a ještě s několika vykřičníky. Těžko bych hledal většího ......... (těch označení by s tam vešlo :))
https://ekolist.cz/cz/publicistika/rozhovory/matej-stropnicky-dobre-jmeno-ziskame-zpet-jedine-dobrou-praci?apc=/cz/publicistika/rozhovory/matej-stropnicky-dobre-jmeno-ziskame-zpet-jedine-dobrou-praci?sel_ids=1&ids[xf8187c1f4ca0ae54ba60689261a83e45]=1&nocache=invalidate&sh_itm=e6c47f13679dd6e2fce750c03668c7db&add_disc=1&parent_id=f8187c1f4ca0ae54ba60689261a83e45

A jeste si prectete clanek na Aktualne - 16. 12. 2010 - Vlado

Díky za odkaz, v mém pohledu to dostává trochu jiný parametr, než nám sdělují Ti překladatelé z češtiny do češtiny.

Úloha Strany zelených se vyjasňuje. - 15. 12. 2010 - V.J.

Naprosto souhlasím ... tohle není jen práce pro SZ, kde jsou nejenom schopní lidé ale i "ideologové", kteří tomu ani pořádně nerozumí (pod tím si představuju lidi kteří zastávají jasný názor - třeba "NE jaderná energetika" "ANO biopaliva" atd. aniž jsou schopní vysvětlit proč je to správné/špatné) + kariéristé (jako v každé straně), tohle by mělo být na nás všech.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist