http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/letos-by-mohly-mit-posudek-eia-dalsi-ctyri-hlavni-dopravni-stavby
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Letos by mohly mít posudek EIA další čtyři hlavní dopravní stavby

8.12.2016 11:29 | PRAHA (ČTK)
K výstavbě dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi by mohlo ministerstvo dát stanovisko EIA zřejmě už dnes
K výstavbě dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi by mohlo ministerstvo dát stanovisko EIA zřejmě už dnes
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministerstvo životního prostředí by mohlo vydat do konce roku souhlasné stanovisko EIA k dalším čtyřem dopravním stavbám, které určila vláda jako prioritní. Při sněmovních interpelacích to řekl ministr Richard Brabec (ANO). Zjednodušené opakování procesu posouzení vlivu na životní prostředí zatím mají za sebou úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem a novostavba dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem.
 

K výstavbě dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi by mohlo ministerstvo dát stanovisko EIA zřejmě už dnes. "Aspoň podle mých informací ze středečního pozdního večera. Doufám, že to bude dnes," uvedl Brabec.

Ministr předpokládá, že do konce letošního roku by ministerstvo mohlo vydat stanoviska ke stavbě obchvatu Českých Budějovic dálnicí D3 mezi Úsilným a Hodějovicemi a mezi Hodějovicemi a Třebonínem, k jihovýchodní části obchvatu Otrokovic silnicí D55 a k modernizaci železniční trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi.

Ostatní tři stavby, které kabinet označil za prioritní, by mohly mít podle Brabce stanovisko EIA do konce ledna.

Ředitelství silnic a dálnic původně předložilo dokumentaci ke všem projektům, uvedl ministr. Problém u některých staveb nastal podle něho v tom, že se lišily názory, zda jsou podklady kompletní. "Byly kompletní rozsahem, formou, ale ne aktuálností," řekl Brabec. Ministerstvo podle něho požadovalo aktualizaci, která se týkala hlavně rozptylových a hlukových studií, a dostalo je. "Máme odpovědnost za to, aby stanovisko vyhovělo případným odvoláním, aby vyhovělo případně i dotazům z Evropské komise," dodal Brabec.

U devíti staveb vyjednala česká vláda u Evropské komise výjimku, kdy nemusí projít opakováním procesu EIA, přestože stanovisko k nim bylo vydáno před mnoha lety, ještě podle zákona z roku 1992. Podmínkou pro vydání aktualizovaného stanoviska je podle dohody s komisí řádné zhodnocení ekologických vlivů stavby.

Problémy s posudky EIA má v Česku asi stovka dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun. Jde právě o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává.

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Blíž přírodě
Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist