http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lg-chem-postavi-v-polsku-nejvetsi-tovarnu-na-autobaterie-v-evrope
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

LG Chem postaví v Polsku největší továrnu na autobaterie v Evropě

21.10.2017 05:04 | VARŠAVA (ČTK)
Jihokorejská společnost LG Chem otevře příští rok v Polsku největší továrnu na výrobu lithium-iontových baterií pro elektrická auta v Evropě.
Jihokorejská společnost LG Chem otevře příští rok v Polsku největší továrnu na výrobu lithium-iontových baterií pro elektrická auta v Evropě.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | LG Chem
Jihokorejská společnost LG Chem otevře příští rok v Polsku největší továrnu na výrobu lithium-iontových baterií pro elektrická auta v Evropě. Závod s kapacitou 100.000 baterií ročně má mít 2500 zaměstnanců a nacházet se bude ve Vratislavi. Oznámily to minulý týden s ve společném prohlášení LG Chem a polské ministerstvo rozvoje.
 

Pokles cen baterií, rostoucí tlak na snížení emisí výfukových plynů i zásahy vlád nutí evropské výrobce aut zaměřit se na výrobu elektromobilů. Automobilky od Volkswagenu po Volvo, Daimler a BMW plánují v příštích letech masovou výrobu řady nových elektrických modelů. Evropa však nemá závody na výrobu baterií a musí je dovážet převážně z Číny a Jižní Koreje. Rostou proto i požadavky, aby region rozvinul vlastní bateriový průmysl, a ochránil tak zisky a pracovní místa. Asijští výrobci však mají obrovský náskok ve vývoji i rozsahu výroby.

LG Chem sice neupřesnila výši investice, polská státní agentura APR ale uvedla, že firma chce utratit v zemi 5,9 miliardy zlotých (35,7 miliardy Kč). V závodě se mají vyrábět baterie s vysokým výkonem, které na jedno dobití mají být schopné ujet až 320 kilometrů. Součástí továrny má být i výzkumné a vývojové centrum.

Vratislav je 190 kilometrů od hranic s Německem, které je domovem největší evropské automobilky Volkswagen. Ta plánuje do roku 2025 vyrábět ročně tři miliony elektrických vozů. LG Chem neupřesnila jména zákazníků, pouze uvedla, že mezi nimi budou přední automobilky.

Lithium a další suroviny chce firma zatím dovážet od mateřské společnosti v Koreji. Doufá však, že najde polského dodavatele, napsala agentura Reuters.

Polský závod LG Chem zřejmě nezůstane největším závodem dlouhou dobu. Bývalý manažer automobilky Tesla plánuje výstavbu závodu na baterie ve Švédsku. Další závod plánuje také přímo automobilka Tesla, zatím však neuvedla kde.

Čistě elektrické vozy měly v loňském roce na celkovém prodeji aut v Evropě podíl pouze 0,2 procenta. Británie a Francie již však oznámily, že hodlají od roku 2040 zakázat prodej vozů se spalovacím motorem.

LG Chem je podle svých slov jedinou zemí, která má výrobní závody v USA, Číně a Evropě, tedy na trzích, které tvoří téměř 90 procent poptávky po elektrických vozech. Závod na baterie má také na domácím trhu.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk

Všechny komentáře (2)

Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Linke

Katka Linke

22.10.2017 05:40
A proč nemluvit o české revoluční technologii v bateriích? Proč o Korejcích?
http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017101703/v-cesku-zacala-vystavba-unikatni-tovarny-na-vyrobu-baterii-bude-souperit-s-teslou-v-nevade
A je to český patent. Investoři jsou ale číňani, ČR to zafinancovat neumí. A podpora investic z ČR je směrována do zahraničí, ach jo.
Odpovědět
PD

Petr Dvořák

23.10.2017 07:58
"Pokles cen baterií, rostoucí tlak na snížení emisí výfukových plynů i zásahy vlád nutí evropské výrobce aut zaměřit se na výrobu elektromobilů."

.. a co se zaměřit na snížení objemu (nejen) osobní automobilové přepravy? Až pojede z linek ne 0.2% elektromobilů, ale 50%, tak si teprv všichni všimnou, že to vlastně není nic až tak ekologického, že se těží lithium v Krušných horách, elektrárny rostou jako houby po dešti, rozvodná soustava nedostačuje.. A že město ucpané elektromobily má možná lepší vzduch, ale je pořád stejně ucpané, hlučné a nakonec i prašné.

Odpovědět
reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist