https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/projekt-miwa-zdokonalujici-prodej-zbozi-bez-obalu-vyhral-mezinarodni-cenu-za-technologickou-inovaci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Projekt MIWA zdokonalující prodej zboží bez obalů vyhrál mezinárodní cenu za technologickou inovaci

12.10.2017 03:02 | PRAHA (Ekolist.cz)
Projekt MIWA (MInimum WAste) vznikl v roce 2013. Ve stručnosti jde o prodejní systém, který minimalizuje vznik obalového a transportního odpadu v celém dodavatelském řetězci.
Projekt MIWA (MInimum WAste) vznikl v roce 2013. Ve stručnosti jde o prodejní systém, který minimalizuje vznik obalového a transportního odpadu v celém dodavatelském řetězci.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | MIWA
Autoři české technologické inovace MIWA, která je určena pro široký trh a nabízí revoluční řešení v oblasti distribuce i nákupu zboží a potravin bez obalu, převzali 5. října 2017 mezinárodní ocenění New Plastics Economy Innovation Prize. S cenou je spojená výhra 200 tisíc dolarů a roční akcelerační program, kterýmá pomoci projekt vylepšit. Cílem technologie je změnit návyky distributorů, prodejců i zákazníků, a snížit celosvětové množství odpadu na minimum. Informuje o tom MIWA.
 

Projekt MIWA (MInimum WAste) vznikl v roce 2013. Ve stručnosti jde o prodejní systém, který minimalizuje vznik obalového a transportního odpadu v celém dodavatelském řetězci. MIWA nabízí obchodní ekosystém, který zajišťuje dopravu zboží v opakovaně použitelných transportních kapslích.

Koncept se zrodil v hlavě podnikatele Petra Báči, jenž se řadu let s věnoval vývoji obalového designu pro známé značky a jehož oslovila myšlenka precyklace, tedy zabránění tvorbě obalového odpadu dříve, než vůbec dostane šanci vzniknout. Sám Báča považuje svůj „bezobalový“ projekt za přirozený vývoj v obalové branži, který vychází vstříc požadavku firem i spotřebitelů po udržitelném způsobu podnikání. „Role značky, identity a designu zůstává i nadále nezastupitelná, jen se z jednorázových obalů přesouvá přímo na místo prodeje a z velké části také do online prostoru,“ vysvětluje svůj přístup Báča.

MIWA podle svých tvůrců nabízí řešení pro široký trh. „MIWA se adaptuje kdekoliv – od malých obchodů až po velké supermarkety,“ vysvětluje Hynek Balík z realizačního týmu. "Pokrývá kompletní dodavatelský řetězec od výrobců po finální zákazníky,” dodává Balík. Díky informačnímu systému jsou všichni členové MIWA propojeni a mohou mezi sebou jednoduše komunikovat. Systém je zároveň schopen vyhodnocovat data a učit se ze spotřebitelského chování zákazníka.

"Našim úkolem je zbavit veřejnost i podnikatele předsudků ve vztahu k předcházení vzniku odpadu a hlavně pomoci odstraňovat bariéry, které brání v používání metod precyklace v běžném životě. MIWA je prvním krokem k tomuto cíli,“ říká Petr Báča, který věří, že našel řešení, které svět zbaví zbytečného odpadu z obalů.

A dodává, že je to poprvé, co český projekt zvítězil v mezinárodní soutěži New Plastics Economy Innovation Prize. Projekt MIWA odborná porota vybrala ze 600 soutěžních návrhů a zařadila jej mezi 3 nejlepší projekty na poli celosvětového řešení likvidace plastových obalů. V odborné porotě zasedly zastupitelé Unilever, Amcor, Veolia, Pepsico, Mars and Nestlé, i lidé z akademické sféry jako University of Michigan či University of the Arts London. Soutěž iniciovala The Ellen MacArthur Foundation s The Prince of Wales's International Sustainability Unit. Společně usilují zejména o to, aby plast byl především v oběhové ekonomice, nikoliv v mořích.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist