https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skandal-s-emisemi-co2-u-vw-se-tyka-vice-typu-motoru
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Skandál s emisemi CO2 u VW se týká více typů motorů

18.11.2015 07:31 | BERLÍN (zpravodaj ČTK)
Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot
Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) vozů koncernu Volkswagen se týkají více typů motorů, než se dosud předpokládalo. S odvoláním na zdroje z automobilky to uvedl německý deník Bild. Celkový počet problémových aut je ale podle listu stále 800 000, protože u některých vozidel se podezření na manipulace s emisními údaji nepotvrdily.
 

Volkswagen v minulosti uvedl, že problém s emisemi CO2 se týká hlavně aut s dieselovými motory a nesrovnalosti objevil u jednoho mimořádně úsporného benzinového motoru. Podle zdrojů Bildu však jsou nesprávné údaje o emisích CO2 přinejmenším u tří typů benzinových motorů.

Problém se údajně týká litrových benzinových motorů s výkonem 95 koňských sil, které byly instalovány do vozů VW Polo a Seat Ibiza. Kromě toho je podezření na nesrovnalosti v emisních údajích i u litrového motoru o výkonu 115 koňských sil, který používá Seat Leon, a u benzinového motoru o objemu 1,4 litru určeného pro VW Jetta.

Vyšší emise CO2, než se oficiálně uvádí, znamenají, že taková auta mají i vyšší spotřebu pohonných hmot. Například v Německu by tak majitelé těchto vozů měli platit vyšší daň z vlastnictví motorového vozidla. Volkswagen už slíbil, že v případě vyměření dodatečné daně uhradí za motoristy nově vzniklé náklady.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zpočátku týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto. Informace o nesrovnalostech u emisí CO2 se objevily na počátku listopadu.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.



reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist