Ško-Energo bude budovat síť dobíjecích stanic
"Elektromobilita je úplně nová záležitost ve strategii Ško-Energo. Přišla s rozvojem elektromobility ve Škoda Auto. My jsme byli pověřeni Škodovkou, abychom vybudovali infrastrukturu pro elektromobilitu, a snažíme se vyhledávat další obchodní příležitosti," řekl Žďánský.
Škoda chce podle Žďánského nechat v následujících letech přímo v areálu svých závodů v Mladé Boleslavi a Kvasinách vybudovat tisíce dobíjecích stanic. Investorem bude automobilka, náklady se budou pohybovat ve stamilionech. "Firma chce být připravena na chvíli, kdy začne ve svých závodech vyrábět elektromobily," řekl Žďánský.
První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019. Půjde o Škodu Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách. Vozy s čistě elektrickým pohonem chce firma v Mladé Boleslavi vyrábět od roku 2020.
Kromě závodů Škody hodlá Ško-Energo stavět stanice i jinde. "Společně s městem (Mladou Boleslaví) jsme vytipovali 30 míst na dobíjecí stanice. Město má výhodu, že pro to může využít dotace. My budeme v roce 2018 instalovat prvních pět nabíjecích stanic jako pilotní projekt, jedna rychlonabíjecí bude například u budovy radnice," řekl Žďánský.
Loni firma rozjela první projekt na vybudování dobíjecích stanic, a to v areálu servisního centra v Kosmonosech. "Bavíme se o desítkách dobíjecích stanic, aby elektrovozy, které budou v servisu, měly nabíjecí prostory," dodal Žďánský. Do budoucna firma vybuduje dobíjecí stanice na parkovištích pro zaměstnance. Třicet procent z nich by tak mělo mít možnost dobíjení.
Otázkou budoucnosti jsou také dobíjecí stanice v domácnostech. "Nabíjení doma bude pravděpodobně nejlevnější a nejefektivnější zdroj, protože půjde nabíjet třeba ze solárních panelů, které budou doma instalované. Ještě bude věc, kdo se této příležitosti chopí," řekl Žďánský.
Ško-Energo je přes 20 let dodavatelem veškerých energií pro společnost Škoda Auto. Hlavním úkolem tohoto podniku se sídlem v Mladé Boleslavi je zásobování všech tří výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektrickým proudem, vodou, teplem, zemním plynem a stlačeným vzduchem. Kromě toho zásobuje teplem obyvatele, provozy a instituce Mladé Boleslavi. Škoda Auto vlastní v této společnosti 44,5 procenta.
reklama