Tříděný odpad podnikatelů v centru Prahy budou svážet nízkoemisní vozy
Podnikatelé nesmí od začátku roku využívat veřejné kontejnery na tříděný odpad. Kvůli tomu musí do ulic vjíždět více velkých popelářských vozů. "Největším znečišťovatelem ovzduší je doprava, která často vzniká i obsluhou města. Když žádáme Pražany a návštěvníky, aby byli ohleduplnější k Praze, tak musíme začít u sebe," řekl Dolínek. Podle Bureše navíc v ulicích zůstávají pytle s odpady.
Představa radnice Prahy 1 je taková, že podnikatel prostřednictvím aplikace vyšle dispečinku zprávu, kolik a jaký odpad na určitém místě odložil. Dispečink na místo vyšle nízkoemisní svozové auto, které bude nejblíže. Odpad odveze na jednotné místo, odkud bude putovat dál. Jak velké vozy mají být a kolik jich bude odpad svážet, zjistí radnice v pilotním provozu.
Centrální místo v Praze 1, kam budou vozy odpad svážet, není ještě stanovené. Vyřešit by to měli dodavatelé, kteří dodají nejen aplikaci, ale rovněž naplánují, co dělat s odpadem po naložení do vozů. Možností podle Bureše je, že by odpad byl odvážen k řece a tady naložen na loď. "Třídírna odpadu je například v Mělníku," dodal.
Z celkových nákladů zhruba 50 milionů korun by chtěly město a radnice získat z unijních peněz až 90 procent. Program svozu chce radnice v následujících měsících vyhodnotit a rozhodnout, co s ním dál.
reklama