Tiskové zprávy
Moravskoslezský kraj: Na letiště Mošnov budou cestující moci jezdit vlakem
Na konci roku 2009 by cestující měli mít možnost jezdit na mošnovské letiště také vlakem. Rozšíření železniční dopravy o napojení na letiště na trati ze Studénky do Sedlnice inicioval kraj. Na letišti budou dvě zastávky – u průmyslové zóny (především pro dopravu zaměstnanců firem v průmyslové zóně) a poblíž nové odbavovací haly pro cestující. Stavba napojení si vyžádá asi půl miliardy korun, investorem bude stát, další peníze pak půjdou do stavby přestupního terminálu pro cestující u odbavovací haly.
Letos a v roce 2007 je v plánu projektová příprava, stavět by se mělo zhruba od konce léta 2008 do konce roku 2009, stát s investicí podle SŽDC počítá. Celkově bude napojení dlouhé 3km, na jednokolejové trati by měla být maximální rychlost 90km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170m. Výstavba je součástí rozvojových plánů Letiště Mošnov, jak je kraj zadal v rámci právě dokončovaného generelu rozvoje letiště na léta 2005-2015.
„Rozhodně to umožní lidem výběr dopravy na letiště a s ohledem na plánovaný nárůst počtu odbavených cestujících to přispěje k jejich pohodlnému a bezpečnému cestování. Chceme také, aby všechny rychlíky na trati Praha-Ostrava včetně rychlovlaku Pendolino stavěly i ve Studénce tak, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova,“ zdůraznil význam napojení letiště na železnici náměstek hejtmana Pavol Lukša.
„Už v roce 2010 by se na letiště vlakem mělo dostat až 2 900 lidí denně, v roce 2020 pak až 5 700 lidí denně. Prozatím kraj dotuje autobusovou dopravu k odletům a příletům, ale ta kapacitně nemůže do budoucna stačit. Do roku 2010 by totiž letiště mělo odbavit až 1 milión cestujících, vloni to bylo necelých 300 000,“ doplnil náměstek Lukša.
Neméně důležitá bude možnost přepravy nákladů po železnici, cargo po železnici budou podnikatelé v průmyslové zóně Mošnov potřebovat především v souvislosti s plánovaným příchodem strategického investora.
Na dnešním jednání o časovém harmonogramu výstavby se na půdě krajského úřadu sešli zástupci kraje s představiteli českých drah a investora akce – Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), účastnili se také projekční kanceláře, které mají na starost přípravu rozvojového generelu letiště a projektovou přípravu průmyslové zóny.
Letos a v roce 2007 je v plánu projektová příprava, stavět by se mělo zhruba od konce léta 2008 do konce roku 2009, stát s investicí podle SŽDC počítá. Celkově bude napojení dlouhé 3km, na jednokolejové trati by měla být maximální rychlost 90km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170m. Výstavba je součástí rozvojových plánů Letiště Mošnov, jak je kraj zadal v rámci právě dokončovaného generelu rozvoje letiště na léta 2005-2015.
„Rozhodně to umožní lidem výběr dopravy na letiště a s ohledem na plánovaný nárůst počtu odbavených cestujících to přispěje k jejich pohodlnému a bezpečnému cestování. Chceme také, aby všechny rychlíky na trati Praha-Ostrava včetně rychlovlaku Pendolino stavěly i ve Studénce tak, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova,“ zdůraznil význam napojení letiště na železnici náměstek hejtmana Pavol Lukša.
„Už v roce 2010 by se na letiště vlakem mělo dostat až 2 900 lidí denně, v roce 2020 pak až 5 700 lidí denně. Prozatím kraj dotuje autobusovou dopravu k odletům a příletům, ale ta kapacitně nemůže do budoucna stačit. Do roku 2010 by totiž letiště mělo odbavit až 1 milión cestujících, vloni to bylo necelých 300 000,“ doplnil náměstek Lukša.
Neméně důležitá bude možnost přepravy nákladů po železnici, cargo po železnici budou podnikatelé v průmyslové zóně Mošnov potřebovat především v souvislosti s plánovaným příchodem strategického investora.
Na dnešním jednání o časovém harmonogramu výstavby se na půdě krajského úřadu sešli zástupci kraje s představiteli českých drah a investora akce – Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), účastnili se také projekční kanceláře, které mají na starost přípravu rozvojového generelu letiště a projektovou přípravu průmyslové zóny.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk