Šárka Swiderová "> Na letiště Mošnov budou cestující moci jezdit vlakem - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/na-letiste-mosnov-budou-cestujici-moci-jezdit-vlakem
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Moravskoslezský kraj: Na letiště Mošnov budou cestující moci jezdit vlakem

Na konci roku 2009 by cestující měli mít možnost jezdit na mošnovské letiště také vlakem. Rozšíření železniční dopravy o napojení na letiště na trati ze Studénky do Sedlnice inicioval kraj. Na letišti budou dvě zastávky – u průmyslové zóny (především pro dopravu zaměstnanců firem v průmyslové zóně) a poblíž nové odbavovací haly pro cestující. Stavba napojení si vyžádá asi půl miliardy korun, investorem bude stát, další peníze pak půjdou do stavby přestupního terminálu pro cestující u odbavovací haly.

Letos a v roce 2007 je v plánu projektová příprava, stavět by se mělo zhruba od konce léta 2008 do konce roku 2009, stát s investicí podle SŽDC počítá. Celkově bude napojení dlouhé 3km, na jednokolejové trati by měla být maximální rychlost 90km/h, každé z nástupišť by mělo být dlouhé 170m. Výstavba je součástí rozvojových plánů Letiště Mošnov, jak je kraj zadal v rámci právě dokončovaného generelu rozvoje letiště na léta 2005-2015.

„Rozhodně to umožní lidem výběr dopravy na letiště a s ohledem na plánovaný nárůst počtu odbavených cestujících to přispěje k jejich pohodlnému a bezpečnému cestování. Chceme také, aby všechny rychlíky na trati Praha-Ostrava včetně rychlovlaku Pendolino stavěly i ve Studénce tak, aby měli všichni cestující po příletu do Mošnova možnost rychlého napojení na železniční spojení s hlavním městem nejen z Ostravy-Svinova. Počítáme také se zajištěním posilových vlaků v době hlavní turistické sezóny podle potřeb cestovních kanceláří, které odbavují lety z Mošnova,“ zdůraznil význam napojení letiště na železnici náměstek hejtmana Pavol Lukša.

„Už v roce 2010 by se na letiště vlakem mělo dostat až 2 900 lidí denně, v roce 2020 pak až 5 700 lidí denně. Prozatím kraj dotuje autobusovou dopravu k odletům a příletům, ale ta kapacitně nemůže do budoucna stačit. Do roku 2010 by totiž letiště mělo odbavit až 1 milión cestujících, vloni to bylo necelých 300 000,“ doplnil náměstek Lukša.

Neméně důležitá bude možnost přepravy nákladů po železnici, cargo po železnici budou podnikatelé v průmyslové zóně Mošnov potřebovat především v souvislosti s plánovaným příchodem strategického investora.

Na dnešním jednání o časovém harmonogramu výstavby se na půdě krajského úřadu sešli zástupci kraje s představiteli českých drah a investora akce – Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), účastnili se také projekční kanceláře, které mají na starost přípravu rozvojového generelu letiště a projektovou přípravu průmyslové zóny.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist