Děti, které si hrají venku, budou v dospělosti přírodu spíš chránit, tvrdí vědkyně
„Vytvoření pozitivní zkušenosti s přírodou v mladém věku může silně ovlivnit naše postoje k přírodě a chování v dospělosti, říká Catherine Broomová, která výzkum vedla. „Pokud chceme v dalších generacích vyvolat zájem o životní prostředí, pak je důležité zkoumat dětskou zkušenost s přírodou.“
Broomová během svého výzkumu hovořila s padesáti studenty své univerzity, všichni byli ve věku 18 – 25 let. Všechny ženy tvrdily, že nějak „milují“ přírodu, u mužů šlo o 87 procent respondentů.
„Naše zjištění ukazuje, že vytvoření pozitivní dětské zkušenosti s pobytem v přírodě, například během školních výletů či v dětských oddílech, může vést k zachování zájmu o přírodu i v dospělosti,“ říká Broomová. Ale samotný pobyt v přírodě je podle ní nedostatečný,
je potřeba ho doplnit o znalosti a uvědomění si vlastní odpovědnosti za životní prostředí.
Broomová věří, že školy a školní aktivity mohou propojit pozitivní přírodní zkušenost se smysluplnou výukou a reflexí. To pak může u studentům pomoci osobně se zapojit od ochrany životního prostředí v každodenním životě, například tříděním odpadů, šetřením energiemi či používáním šetrných dopravních prostředků.reklama