Elektromobily si s kopcovitou Šumavou poradí, tvrdí Národní park Šumava
„Většina řidičů elektromobilů se obává malého dojezdu. Ten se v kopcovité krajině Šumavy ještě snižuje. Když se s tím ale člověk sžije, naučí se jezdit s elekromobilem a využívá například možnosti rekuperace, není problémem se vydat i na delší trasy mimo území národního parku,“ říká náměstek ředitele Správy NP Šumava Miloš Juha.
„Například jízda z Vimperku přes Kvildu až na Železnorudsko a zpět s elektromobilem Smart ForTwo Electric Drive nebyl z pohledu dojezdu a výdrže baterie problém. Důležité je, aby řidič trochu změnil své návyky z aut se spalovacími motory,“ dodává Miloš Juha.
Společnost E.ON před rokem zapůjčila Správě NP Šumava Volkswagen e-up!, se kterým zaměstnanci najeli více než 1300 kilometrů. Nejvzdálenějším místem dojezdu s tímto vozem byla trasa Vimperk - Sušice.
„Na našem území je pro kratší jízdy elektromobil vhodný asi do 60 km vzdálenosti. Při větší hustotě rychlonabíjecích stanic si umíme představit masivnější nasazení této techniky i v tak náročném prostředí, jakým je Šumava,“ sděluje své zkušenosti vedoucí oddělení IT a GIS Správy NP Šumava Lubomír Dvořák.
Na hustější síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola Šumava ještě čeká. Zatím jsou na jejím území dvě takové soukromé stanice.
„Správa parku počítá se stavbou vlastních dobíjecích bodů. Jednoznačně by to vedlo k větší popularitě elektromobilů a jejich rozšíření na Šumavě. Ideálním cílem do budoucna by bylo postupně vyměnit všechna naše služební vozidla se spalovacími motory na elektrická. My teď už víme, že by to šlo, ale i tak to bude běh na delší trať,“ říká náměstek Miloš Juha.
reklama