http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/elektromobily-si-s-kopcovitou-sumavou-poradi-tvrdi-narodni-park-sumava
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Elektromobily si s kopcovitou Šumavou poradí, tvrdí Národní park Šumava

1.11.2016 10:42 | PRAHA (Ekolist.cz)
Ředitel Správy NP Šumava Pavel Hubený za volantem elektromobilu Nissan LEAF.
Ředitel Správy NP Šumava Pavel Hubený za volantem elektromobilu Nissan LEAF.
Zdroj | ČEZ
Víc než rok využívají zaměstnanci Správy Národního parku Šumava pro své služební cesty po území národního parku i mimo něj několik elektromobilů. Dlouhodobě jsou na Správě dva vozy Nissan Leaf a na kratší období jsou zapůjčovány například BMW i3, Volkswagen e-Up nebo aktuálně Smart ForTwo Electric Drive od společnosti E.ON. "Potvrdilo se nám, že pro elektromobily není problémem ani kopcovitá Šumava," říká Miloš Juha z NP Šumava. Do budoucna by správa parku chtěla přejít kompletně na elektromobily.
 

„Většina řidičů elektromobilů se obává malého dojezdu. Ten se v kopcovité krajině Šumavy ještě snižuje. Když se s tím ale člověk sžije, naučí se jezdit s elekromobilem a využívá například možnosti rekuperace, není problémem se vydat i na delší trasy mimo území národního parku,“ říká náměstek ředitele Správy NP Šumava Miloš Juha.

„Například jízda z Vimperku přes Kvildu až na Železnorudsko a zpět s elektromobilem Smart ForTwo Electric Drive nebyl z pohledu dojezdu a výdrže baterie problém. Důležité je, aby řidič trochu změnil své návyky z aut se spalovacími motory,“ dodává Miloš Juha.

Společnost E.ON před rokem zapůjčila Správě NP Šumava Volkswagen e-up!, se kterým zaměstnanci najeli více než 1300 kilometrů. Nejvzdálenějším místem dojezdu s tímto vozem byla trasa Vimperk - Sušice.

„Na našem území je pro kratší jízdy elektromobil vhodný asi do 60 km vzdálenosti. Při větší hustotě rychlonabíjecích stanic si umíme představit masivnější nasazení této techniky i v tak náročném prostředí, jakým je Šumava,“ sděluje své zkušenosti vedoucí oddělení IT a GIS Správy NP Šumava Lubomír Dvořák.

Na hustější síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola Šumava ještě čeká. Zatím jsou na jejím území dvě takové soukromé stanice.

„Správa parku počítá se stavbou vlastních dobíjecích bodů. Jednoznačně by to vedlo k větší popularitě elektromobilů a jejich rozšíření na Šumavě. Ideálním cílem do budoucna by bylo postupně vyměnit všechna naše služební vozidla se spalovacími motory na elektrická. My teď už víme, že by to šlo, ale i tak to bude běh na delší trať,“ říká náměstek Miloš Juha.



Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist