Lidé z Mělnicka podepisují petici proti nové spalovně odpadu
Skupina ČEZ chce zařízení na energetické využití odpadu uvést do provozu v roce 2024, argumentuje zákazem skládkování odpadů. Podle Arniky má předložená dokumentace o hodnocení vlivu na životní prostředí řadu vážných nedostatků. Vyjádření firmy ČEZ a kraje ČTK zjišťuje.
"Společnost ČEZ deklarovala plán v Horních Počaplech ročně spálit až 320.000 tun odpadu zejména ze Středočeského kraje. Spalovna tak svou kapacitou převýší tu v pražských Malešicích a bude vůbec největším zařízením svého druhu v České republice. Chybí nám však odůvodnění, proč je potřeba postavit zrovna tak velký závod," řekla Beranová.
Obyvatele okolních obcí podle ní nejvíce trápí obavy z dopravní zátěže. Silnice obcemi podle ní velký nápor nákladních vozů nezvládnou, Středočeský kraj v současnosti zpracovává dopravní studii, podle které by měly vzniknout obchvaty okolních obcí. "Ty ale často vedou jen pár metrů od obydlených domů, navíc ztratí hodnotu pozemky s poli. Třeba pro obyvatele Beřkovic a Křivenic je to osobní katastrofa," uvedla Beranová.
Podle ní je riziko, že spalovna začne fungovat dříve, než by obchvaty byly postaveny. "Středočeský kraj má oproti projektu na spalovnu velké zpoždění," řekla. Podle Beranové tak hrozí, že nákladní vozy budou muset jezdit po silnicích třetích tříd okolními obcemi.
Se současnou podobou projektu spalovny již podle Arniky vyjádřily nesouhlas také zastupitelstva okolních obcí, jako jsou Dolní Beřkovice a Horní Počaply.
V Mělníku se 8. března uskuteční veřejné projednávání projektu, které svolalo ministerstvo životního prostředí. Na shromáždění bude projednána dokumentace o vyhodnocení vlivů na životní prostředí (EIA). Akce se zúčastní také zástupci Arniky.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Ať žije demagogie, řekl někdo občanům kteří se takto vyjádřili např. toto -
320 000 tun vypadá jako hrozně velké číslo, ale na jeden den to je 876 tun, když bude odpad do spalovny distribuován z překládacích stanic, tak je to příjezd do spalovny cca do 25 aut denně. To je opravdu "nesnesitelná dopravní zátěž".
Pochopitelně z nejbližšího okolí (okruh asi tak 20 km) budou svozová auta vozit odpad do spalovny přímo, což bude relativně mnohem větší dopravní zátěž.