Soutěž Do práce na kole zlákala přes 7 000 lidí. Najeli víc jak milion kilometrů
Jak organizátoři dodávají, soutěž není jen o úspoře CO2, ale také o motivaci zaměstnavatelů zlepšit zázemí pro ty své zaměstnance, kteří by chtěli do práce jezdit na kole. V mnohých zapojených městech začali zástupci samospráv kvůli tlaku soutěžících zlepšovat místní cyklistickou infrastrukturu.
Soutěž celkově vyhrál tým Botany Peloton z Botanického ústavu AV ČR. Tým byl vylosován ze všech, které najely na kole během května alespoň dvě třetiny pracovních dní. Nejvýkonnější jezdec v Praze Karel Toufar z Ministerstva obrany našlapal během svých květnových cest úctyhodných 1 800 kilometrů a nejpilnější žena Michala Králová z komerční banky má na kontě 1 310 kilometrů.
Kromě týmů a jednotlivců se tradičně oceňovaly také firmy, které pro svoje zaměstnance dojíždějící na kole poskytují nejlepší podmínky. Titul Cyklozaměstnavatel roku ČR a cenu v podobě městského kola Classica získala firma Honeywell Aerospace Olomouc, která nabízí svým zaměstnancům stojany, sprchy, sušáky, teambuildingové výlety, má důkladně vypracovaný plán mobility a pro své zaměstnance pořádá až do konce roku vnitrofiremní soutěž. Nejlepšími cyklo-zaměstnavateli v Praze byly pro tento rok vyhlášeny firmy Anděl Investment, Ernst & Young a ČSOB. Vítězná společnost Anděl Investment poskytuje svým zaměstnancům dojíždějícím na kole mimo jiné firemní cyklodresy, teambuildingové cyklo-výlety a závody, zvýhodněné občerstvení i slevy u různých cyklo-značek a má také vypracovaný plán mobility.
„Překvapilo a potěšilo nás, že s největší vervou se do letošní soutěže pustili kuchaři a recepční z našeho hotelu a že si soutěžní klání nenechala ujít ani jedna téměř šedesátileté paní pokojská,“ říká Marek Páleník, ředitel Anděl Investment
Souboj o druhé místo mezi ČSOB a EY byl velmi těsný. „Nakonec jsme se rozhodli o něco více ocenit společnosti EY, protože má nejen skvělé zázemí pro cyklisty i vnitrofiremní soutěže, ale firma přemýšlí i komplexněji o svém vlivu na životní prostředí a snaží se snížit svoji ekologickou stopu například tím, že omezuje služební lety ve prospěch videokonferencí,“ vysvětluje Lukáš Eršil, manažer soutěže, proč organizátoři z iniciativy Auto*Mat udělili druhé místo právě této společnosti.
reklama