PR článek
Projekt Challenge Lab českého Impact Hubu pomůže ke vzniku uhlíkově neutrální potraviny, možná první na českém trhu
Veganské ještě neznamená udržitelné
Řada Garden Gourmet obsahuje 14 produktů ve třech řadách. “K sensational burgeru, veggie nuggetkám nebo falafelu teď přibyde jídlo připomínající tuňáka, které lze využít jako hlavní chod, svačinu či do salátu. Rádi bychom naše produkty vytvořili jako uhlíkově neutrální, abychom dosáhli závazku nulových čistých emisí do roku 2050," uvádí Martina Šilhánová, Sustainability Lead Nestlé CZ&SK. K uhlíkové neutralitě může pomoci sérii opatření v celém řetězci od výroby přes obal až po distribuci a prodej. V Challenge Labu, který organizuje pod hlavičkou EIT Food tým Impact Hubu a Nestlé, vzniknou řešitelské týmy napříč obory a odborností. Ty se pak budou tři intenzivní týdny věnovat vybrané oblasti: obalům, zákazníkům a nakládání s odpady. Vítěz bude znám 3. prosince a odnese si výhru 2000 euro.
"Spotřebitelé většinou netuší, jakou uhlíkovou stopu vytváří jednotlivé zboží. Není ale výjimkou, že jsou veganské potraviny vyráběny na druhé straně planety a udržitelné nákupní chování může vzít nevhodným výběrem za své. Také proto velmi oceňujeme snahu Nestlé obohatit svou komunikaci o vzdělávací aspekt. V rámci týmů nebudeme usilovat jen o efektivní vylepšení pro výrobu a prodej. Zajímá nás i to, jak pomoci spotřebiteli porozumět podstatě uhlíkové stopy produktů,” vysvětluje Lenka Krákorová, programová manažerka Impact Hubu.
Přispějte k první uhlíkově neutrální potravině v ČR
Veggie řízek, burger nebo veganského tuňáka chce Nestlé proměnit v uhlíkově neutrálním produkty. Cílem Challenge Labu bude mimo jiné také najít ekologičtější způsob balení a odpadového systému. Pro účastníky má Impact Hub připravenou celou řadu workshopů a napojení na sdílené know-how, které pomůže k řešení uhlíkové neutrality. “Pod hlavičkou EIT Food propojujeme výzkum, vědu, provoz i uživatele a vidíme, že to funguje. Hledáme další inovátory v našem českém ekosystému, kteří teď mohou rychle nastartovat pozitivní změnu v konkrétním segmentu trhu. Akce je otevřená doktorandům, odborníkům, zástupcům korporátní a marketingové sféry a stejně tak malým či středním firmám. Přihlášky přijímáme do 7. listopadu a 15. listopadu začínáme,” uzavírá Krákorová.
Více podrobností na https://eitfood.impacthub.cz/challenge-lab/
reklama