PR článek
Udržitelná konference za 5 dvanáct
Dechberoucí prezentace uslyšíte přímo od společnosti, která provozuje systém sběru obalových materiálů EKO-KOM a. s., ale i od značek, které odpad produkují. Své nám řekne majitel společnosti Kofola, zástupci Skanska, okna Velux, svůj postoj odhalí také Hello Bank! či Kooperativa.
Těšit se opět můžeme také na svět startupů. Na zakladetele, kteří získávají od investorů na své eko nápady i miliony korun. Uslyšíte restart nápadů od Remobil, Reknihy, Refork..a další rétoriky z Nilmore, Opravárna či Tierra Verde.
Součástí programu je soutěž a následné vyhlášení Udržitelný startup roku 2021. Vybírat bude nejen porota, ale i veřejnost. Sledujte, dejte hlas svému favoritovi a pomozte nám vybrat ten nejlepší startup v ČR!
Harmonogram 25. 11. 2021 v 11:55 h:
Úvod do problematiky
Ministerstvo životního prostředí Česká republika
Lesní podnik Mendelovy univerzity
Startup řešení
Refork – rozložitelné nádobí nového tisíciletí
Reknihy – vzdělej a sdílej knihu
Remobil – sběr starých mobilů a co dál?
Opravárna – nekupuj, opravuj
Nilmore – oblíkni si plasty
Tierra Verde – ekodrogerie a ekokosmetika
Odpovědné firmy
Kooperativa
Hello Bank!
Skanska Reality
Velux
Wood & Paper
Kofola
Česká republika patří mezi země, kterým se nejlépe daří druhotně využít více než polovinu plastů s vysokou mírou ekologické zátěže. V recyklování jsme dobří! Recykluje snad každá domácnost. Dokonce jsme naučili recyklovat i naše babičky. Generaci, která si užívala hojnosti přírodních zdrojů. Naši prarodiče zažili čisté lesy, čisté řeky, dýchali čistý vzduch. To vše byla samozřejmost. Bohužel nezodpovědným chováním společnosti jsme se dostali do doby, kdy nám z přírodních zdrojů moc nezbývá. My jsme generace zodpovědnosti. Je nutné zasáhnout rychle a zvrátit další znečišťování životního prostředí. Zachraňme planetu pro naše děti!
Snad všem už dochází, že jen recyklovat nestačí. Co může každá domácnost udělat pro záchranu planety? Registrujte se bezplatně na největší Udržitelnou konferenci v České republice, již 25.11.2021 za 5 minut dvanáct. Udrzitelna.cz. Dozvíte se odpovědi na vaše otázky. Nasbíráte inspiraci a dozvíte se, jak se můžete zapojit do záchrany planety i vy!
Na první Udržitelnou konferenci se přihlásilo přes 700 sledujících! Tím se stala největší udržitelnou konferencí v České republice. Proč měla takový úspěch? Stále více jednotlivců, domácností i firem se zajímá o to, jak může zamezit dalšímu znečišťování Země a jak tento globální problém řešit. A protože není čas ztrácet čas dlouhým tlacháním, naše „Udržitelná“ se zaměřuje na fakta a efektivní sdělení. Každý řečník má vymezeno na svou prezentaci pouze několik minut. Je to zcela záměrně, aby sledující nebyli zahlceni zbytečnou omáčkou, ale aby se v nich efektivně udrželo co nejvíce užitečných informací.
Udržitelná konference za 5 dvanáct je systematicky rozdělená do 3 bloků:Blok I
Udržitelnou konferenci zahájí hlavní zelený partner pojišťovna Kooperativa. Úvodní slovo bude mít její CSR ředitel xxxx Medek. Následovat budou řečníci z řad odborné veřejnosti, a to přímo z řad nejvyšších. Představí se nám Ing. Jan Mareš, Ph.D. z Ministerstva životního prostředí, které se mimo obecnou ochranu přírody a ovzduší věnuje rovněž klimatické politice a energetice, odpadovému hospodářství, posuzování vlivů činností a jejich důsledků na životní prostředí, státní politice životního prostředí a od roku 2018 je rovněž znovu odpovědné z agendu udržitelného rozvoje.
Jak ovlivňují klimatické změny naše lesy? Bude nutné vysazovat do budoucna dřeviny, které budou více odolné vůči suchu? O tom pohovoří doc. Dr. Ing. Tomáš Vrška, lesapán – ředitel podniku Ústředí ŠLP Masarykův les Křtiny a zároveň akademický pracovník – docent Mendelovy univerzity v Brně.
Víte, co se děje dále s odpadem, který pečlivě roztřídíte do kontejnerů? Jaká je míra využití? První blok uzavře svou prezentací paní Hana Hradecká – manažerka komunikačních projektů ze společnosti Ekokom, který v ČR provozuje systém sběru a recyklace obalových odpadů.
Blok II
Ve druhém bloku se dostanou ke slovu enviromentálně zaměřené startupy - mladé, dynamicky se rozvíjející firmy, nadějné nové síly, které přináší svěží nápady a unikátní řešení. Nebojí se tvrdit, že dokáží změnit svět.
Na začátku byla vidlička. Hnědá vidlička. Tou to všechno začalo. Refork - hnědé vidličky, nože a napichovátka z dřevní štěpky nám představí Dan Beseda.
Kolik mobilních telefonů jste si za život pořídili? Už jich bude pěkná řádka. Občas se pokazí, rozbije nebo jej potřebujete obměnit, protože technologie jdou rychle dopředu. Efektivní a šetrný způsob, jak se zbavit vašeho nepotřebného telefonu najdeme se zakladatelem a duchovním otcem projektu Remobil RNDr. Milošem Polákem, Ph.D.
Přečti a pošli dál. Veronika Kučerová s projektem Reknihy obrací čtenáře na zelenější stranu. Jejím cílem je nastartovat zelené čtení a ukázat lidem, že pro získání jejich vysněné knihy není vždy třeba kupovat si novou.
Se spolumajitelem společnosti Tierra Verde Mgr. Martinem Dokoupilem se dostaneme ještě více do našich domácností a k přípravkům, které používáme den co den. Každý z těchto výrobků má vliv na to, zda tvoříme skutečně udržitelný svět. Takže ruku na srdce – používáte na své tělo a obličej chemický koktejl nebo opravdu přírodní kosmetiku? V jakých obalech si tyto přípravky nosíte domů? Každý krok ke změně má smysl!
Slyšeli jste už o cirkulárním oblečení? „S principy cirkulární ekonomiky se setkáváme celý život,“ říká CEO nové oděvní značky Nilmore Ing. Mikuláš Hurta, který odešel z korporátu s nelehkým cílem. Chce dát zelenou naději jednomu z největších znečišťovatelů životního prostředí - módnímu průmyslu. Odhalí nám, z čeho je oblečení Nilmore vyrobeno a jak je daleko na cestě za svým snem o ekologické módě.
Nejlepší odpad je ten, který nevznikne. O to se snaží Mgr. Jan Charvát se spolkem Opravárna. Je to běh na dlouhou trať. Jak se mu daří motivovat výrobce, aby vyráběli kvalitnější zboží a spotřebitele, aby zkusili výrobek napřed opravit, než si koupí nový?
Blok III
V třetím bloku dostanou svůj prostor již zavedené odpovědné stabilní firmy, kterým už to došlo, že v některých případech má ekologie přednost před ekonomií.
Jannis Samaras řídí jednu z nejúspěšnějších českých rodinných firem, které se podařilo mimo jiné oživit téměř zapomenutou značku Kofola. Kromě dalších tradičních značek jako patří do portfolia Skupiny Kofola i čerstvé šťávy UGO nebo bylinné směsi a čaje LEROS. Podnikání postavené na silných lokálních značkách rozvíjí i na Slovensku, ve Slovinsku a v Chorvatsku. Spolu se svými lidmi se Jannis Samaras snaží hledat nové cesty, jak vytvářet zdravé nápoje a podnikat v symbióze s přírodou. Od roku 2010 se Kofola intenzivně zabývá ochranou vody, minimalizací odpadů či uhlíkovou neutralitou, které by chtěla dosáhnout do konce dekády.
Udržitelnost je ve stavebnictví zavedeným a často skloňovaným pojmem. Není divu. Nestačí mít jen udržitelnou domácnost, ale je zapotřebí, aby i sama domácnost – tedy dům, ve kterém žijeme, splňoval kritéria udržitelnosti a energetických úspor. Nová výstavba se koncipuje v širších souvislostech. Klade se důraz na optimální zasazení objektu do krajiny a využití okolního prostředí. Díky rozvíjejícím se technologiím zároveň dokážeme efektivněji využívat energii i vodu v domě. Právě o možnostech nakládání s vodou v rezidenčních budovách promluví Ing. Miroslav Kobera, Green Business Manager společnosti Skanska Reality.
„Jako developer máme vliv na to, jak budou bydlet naši klienti, skrz budovy a veřejný prostor ale také významně ovlivňujeme podobu měst. Považujeme proto za svou povinnost vůči budoucím generacím prosazovat výstavbu dlouhodobě udržitelných projektů. Naším cílem je do roku 2030 snížit svou uhlíkovou stopu o 70 %, v roce 2045 pak chceme být už zcela bezuhlíkovou společností.“ Dodává Kobera.
Jak se dá rozvíjet myšlenka udržitelného rozvoje v bankovní sféře nám prozradí Ing. Gabriela Pithartová, Marketing & Engagement Director společnosti Hello Bank, která je součástí největší bankovní skupiny BNP Paribas. V Hello bank nejde jen o finance. Řeší zde i to, jak může firma a zároveň i zaměstnavatel snížit uhlíkovou stopu, spotřebu energií, vody a papíru a jak motivovat k úsporám nejen své zaměstnance, ale i klienty.
Výrobce střešních oken Velux není na poli udržitelnosti žádným nováčkem. V roce 2019 se stal Velux Top odpovědnou firmou roku. Odborná porota označila její strategii a přístup za nejširší a nejudržitelnější v celé České republice a udělila VELUXu titul Leader. V rámci strategie udržitelnosti 2030 se Velux zavázal k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2041. Jakým způsobem toho chtějí dosáhnout? Dozvíme se za 5 minut dvanáct!
Akciová společnost Wood & Paper propojuje zájem vlastníka a hospodáře v lese s průmyslovým zpracováním dřeva. Zajišťuje dlouhodobě stabilní, administrativně efektivní a logisticky optimalizovaný přenos hodnot od vlastníka lesa k primárnímu zpracování na pilařských a papírenských provozech v Čechách i v zahraničí. Společnost přispívá k efektivnímu hospodaření se dřevem, jako obnovitelnou surovinou a současný vývoj v rámci environmentální problematiky a např. i tzv. Zelené dohody považuje za příležitost a stejně tak za nebezpečí pokračování v pokrytectví tzv. západní společnosti. Dřevo, které projde společností Wood & Paper musí pocházet z trvale udržitelných zdrojů. Blíže nám firmu představí předseda představenstva Ing. Tomáš Pařík.
Už nemůžeme dále nečinně přihlížet devastování planety. Je potřeba začít u sebe. V jakém prostředí bydlíme? Jaké nás obklopují materiály? Co nosíme na sobě? V čem pereme? V čem myjeme nádobí? Kolik z toho, co nakoupíme opravdu spotřebujeme? Není čas na výmluvy. Zapojte se i vy! Za 5 minut dvanáct!
reklama