https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rozhovor-o-ekologii-v-pracovnim-provozu-se-svatoplukem-schubertem-jednatelem-ekologicke-uklidove-spolecnosti-greenclean-s-r
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

PR článek

Green Clean uklidí kvalitně a ekologicky

6.4.2012 10:45
Už máte na dveřích tuto nálepku? Pokud ne, tak kontaktujte Green Clean.
Už máte na dveřích tuto nálepku? Pokud ne, tak kontaktujte Green Clean.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Green Clean, s.r.o.

Rozhovor o ekologii v pracovním provozu se Svatoplukem Schubertem, jednatelem ekologické úklidové společnosti GreenClean

Ohleduplnost vůči životnímu prostředí je v poslední době stále více akcentovaným tématem a není tedy divu, že stále více proniká do všech sfér společnosti. Kromě našeho každodenního života v rámci volného času má na naše okolí velký dopad i naše každodenní činnost pracovní. Ano, i v práci se můžeme chovat ekologicky a stejně tak pracovat v ekologicky šetrném prostředí. A přesně to je hlavní deviza firmy GreenClean s.r.o., zatím jediné společnosti na českém trhu, která nabízí provozní a úklidové služby s vysokým ohledem na životní prostředí.

Na několik málo otázek ohledně ekologie v pracovním provozu s úsměvem odpovídal jednatel společnosti pan Svatopluk Schubert, se kterým jsme se sešli v inspirativním prostoru Creative Gate v Jindřišské pasáži v centru Prahy, kde GreenClean sídlí a o který se zároveň i stará.
 

Odkud vlastně přišel tento nápad a co je cílem společnosti GreenClean?

Myšlenka, na které stojí celá filozofie našeho přístupu, se zrodila v hlavě našeho provozního ředitele a to dávno předtím, než GreenClean ještě existoval. Cíl byl jasný od začátku - vyplnit prázdné místo na trhu a nabídnout kvalitní alternativu ke službám, které poskytují běžné úklidovky a pomoct tím přírodě.
Ta alternativa tedy spočívá zejména v co možná nejvyšší míře ohleduplnosti vůči životnímu prostředí a to v rámci všech služeb, které svým klientům nabízíme. Mezi ně patří především úklid a provozní služby, které s úklidovým servisem úzce souvisí.
Nabízíme ale i další služby jako je třeba catering se zaměřením na BIO a Fair Trade produkty. Vlastně se naše servisní portfolio snažíme stále rozšiřovat, abychom mohli zajistit, že se na pracovišti bude běžně fungovat v co možná nejvíce směrech šetrně, tedy ekologicky, ale zároveň i efektivně, tedy ekonomicky.

Co to vlastně je ekologický úklid a provoz? V čem se liší od služeb poskytovaných ostatními firmami?

Green Clean - informační leták
Green Clean - informační leták
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora

Tady bych měl teď asi trochu mlžit, abych naší konkurenci moc nenapověděl. Ale tak já něco málo pustím. (smích) Do úklidu spadá například klasické stírání prachu, které všichni známe. Jenže u nás to děláme například se speciálními mikrovláknovými utěrkami, při jejichž správném použití nepotřebujete v rámci většiny běžných provozů vůbec žádnou chemii. Tím ulevíte nejen svojí peněžence, ale zejména pak přírodě.
Při mokrém vytírání podlah pak už většinou čistící prostředek použít musíte a zde proto volíme jen ty skutečně ekologicky šetrné a při správném dávkování. Takže žádné "od oka" apod. To je obojí velice důležité. Používáme také například metodu dvojitého kbelíku pro úsporu vody. A vůbec, takových vychytávek bych mohl vyjmenovat hned několik, ale tím vás tady nebudu nudit (smích). Je toho opravdu hodně a je třeba se to naučit, ale není to na druhou stranu nic obzvláště těžkého a hlavně ten výsledek jde znát.
Do provozních služeb patří například zásobování čistícími prostředky. Naprosto běžná praxe. Nicméně jde o to jaký ty čistící prostředky, mýdla, toaletní papír atd. mají původ, složení, kvalitu v účinnosti a zdravotní nezávadnosti atd. No a taky jak je do toho provozu dovezete. Dodáváme a montujeme úsporné žárovky a zářivky, instalujeme speciální perlátory pro úsporu vody, vybavujeme kuchyňky a toalety utěrkami a ručníky z bio bavlny z ekologicky šetrného zemědělství, zapojujeme ionizátory a zvlhčovače vzduchu pro zdravější prostředí v kancelářích, montujeme lisy na PET láhve atd. Prostě spousta takových těch obyčejných věcí, bez kterých se ale neobejdete ani jeden den a které zároveň mohou být „zelené“.
A tím jsem snad odpověděl zároveň i na poslední čast Vaší otázky - v čem že je ten rozdíl mezi námi a ostatními firmami v naší branži. My nejedeme podle nějakých předepsaných "barevných programů", dle "klasických úklidových klišé". Ne, nic takového. Vždyť my to vlastně ani neznáme. (směje se) Máme zpracovaný úplně vlastní koncept, který se v praxi velmi dobře osvědčil a který má navíc přesah. Ten jiné firmy prostě a jednoduše nenabízejí. Nejčastěji s výmluvami na ekonomické důvody. Anebo je to prostě nezajímá obecně.

Můžete prosím tento Váš koncept nějak přiblížit?

To je otázka spíše na našeho provozního ředitele, ale tak já to teda zkusím v naději, že to bude mít hlavu a patu. (směje se) Náš koncept se opírá hlavně o čtyři základní aspekty. A sice o čas, teplotu, chemii a mechanickou sílu. Fígl tkví ale zejména v jejich vzájemné kombinaci a to je právě to know-how, které tvoří pevnou základnu celého našeho fungování.
Na úplném začátku stál právě náš provozní ředitel se svými letitými a praxí ověřenými zkušenostmi, protože v této sféře působí již řadu let. No a tyto zkušenosti pak samozřejmě dále doplňuje věda a výzkum, vývoj nových technologií, postupů, chemie a pomůcek atd. Pro nás z toho vyplývá přirozená nutnost všechno toto pozorně sledovat a snažit se to implementovat do všech aspektů naší práce,abychom zajistili vždy tu co možná nejvyšší míru kvality a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí.

Mohl byste prosím osvětlit, co je to ten skutečně ekologicky šetrný výrobek?

Volíme pouze takové výrobky, které jsou opatřeny určitými certifikáty kvality a které jsou zároveň v přírodě na 100% biodegradabilní. Tyto certifikáty není úplně snadné získat a to samo o sobě už je zárukou.
Pro nás je mimo úplné rozložitelnosti výrobků důležitý také jejich původ, tedy odkud k nám cestují a kde a za jakých podmínek se vyrábějí. Proto dáváme přednost výrobkům z Evropy, v BIO kvalitě a z Fair Trade provozů. Velmi důležitým aspektem při volbě čistící chemie je pro nás také skutečnost, zda byla testována na zvířatech a jestli obsahuje nějaké živočišné nebo ropné produkty. Všechno tohle se dá zohlednit a vysledovat. Nás to baví a dáváme si na tom opravdu zálažet.
To samé pak platí pro pomůcky, nástroje a přístroje. Třeba pytle do košů používáme také rozložitelné.

Nejsou ale takové výrobky velmi drahé? Jsou zároveň dostatečně účinné a funkční?

Ano, cena může a často i je vyšší než u běžných čistících prostředků, ale nemusí to být pravidlem a navíc se to dá při šetrném zacházení a zejména pak při správném dávkování dosti efektivně kompenzovat. To je vlastně jeden z hlavních pilířů, na kterém stojí naše filozofie a náš benefitní program Share Our Care, jehož název je vlastně takovým naším mottem.
Co se účinnosti týče, tak to Vás mohu v klidu ubezpečit, že účinné jsou. Pro většinu běžných provozů navíc stačí "domací" verze těchto prostředků a nasazovat jejich profesionální verze je zapotřebí jen zřídkakdy a to hlavně při generálních úklidech nebo úklidech jinak specifických, které také zajišťujeme. Většina této profesionální ekologicky šetrné chemie je vysoce koncentrovaná a dá se kupovat ve větších baleních, kdy je možné hodně ušetřit. To je samozřejmě další způsob, kterým kompenzujeme vyšší cenu těchto výrobků. V praxi to pak znamená, že jsme schopni cenu za použitou chemii stáhnout na běžnou úroveň a když je klient opravdu pečlivý, tak mnohdy i pod ni a to zejména díky programu Share Our Care, který jsem již zmiňoval.

A mohl byste k němu tedy říct něco víc? O co se jedná?

"Sdílej naši péči" je vlastně slevový program pro naše klienty, přes který se jim snažíme vyjít vstříc a umožnit jim tak čerpat slevy na námi poskytované služby. Share Our Care obsahuje nyní celkem deset bodů, které když náš klient splní, tak za každý z nich dostane určitou slevu. Gro věci je v tom, že se tak snažíme lidi motivovat k ohleduplnějšímu přístupu ke svému okolí. Naučíme je se v práci chovat ekologičtěji a aby to nebylo málo, tak je za to ještě odměníme.

Znamená to tedy, že své klienty i nějakým způsobem školíte?

Ano, vlastně by se to tak docela dalo říct. Na školení jezdíme tedy samozřejmě v první řadě my, abychom toho o úklidu a ekologii věděli co nejvíce a v druhé řadě školíme naše pracovníky. Nicméně stejně tak důležité je navození vztahu s klientem na té každodenní úrovni. Snažíme se naše klienty přirozeně přimět k vyšší míře ohleduplnosti, naučit je to, ukázat jim co a jak a odměnit je za to. Jednak slevou a jednak dobrým pocitem, že dělají něco užitečného. Tato kombinace funguje perfektně. Na svědomí a peněženku dá snad opravdu každý - a když ne na svědomí, tak alespoň na peněženku určitě (smích).

Má GreenClean nějaké specifické zaměření ohledně úklidů a klientely? Je něco, co neděláte a pokud ano, tak proč?

My uklidíme všechno a všude (smích). Ale teď vážně. Zaměřujeme se na administrativní prostory a budovy. Naopak se vyhýbáme domácnostem. To ať si každý udělá sám (smích). Zajímají nás zejména takové prostory a lidé v nich, kde jsou nám nakloněni, kde nám automaticky rozumí v tom, co a proč děláme. Naštěstí takových míst a lidí stále přibývá a z toho máme velkou radost.
Stále více lidí si uvědomuje, že ohleduplnost vůči životnímu prostředí má smysl a my se snažíme svým klientům navíc ukázat, že to pro ně může znamenat i určité výhody. To, že to může být zdravější a zároveň i levnější, jsem již zmínil. Taky jsem mluvil o tom, že se to pozitivně dotkne vašeho svědomí, o čemž jsem přesvědčený, že by měl být ten hlavní motivační aspekt.
Chtěl bych ale ještě dodat, že je dnes už také nutné počítat s tím, že naše služby znamenají pro naše klienty určitou přidanou hodnotu k jejich image. Kvalitní úklid s ekologickým přesahem jde znát a dnes se na to snaží lidi víc a víc dbát. My jim v tom pomáháme a to v praxi může často znamenat, že i z tak rutinních záležitostí jako je pravidelný úklid a běžný denní provoz se stává něco, čím se prostě můžete chlubit! (smích) Podal jsem to teď spíše odlehčeně, ale ve skutečnosti to je přesně tak, jak jsem řekl.
Děláme generální úklidy, běžné pravidelné úklidy, nárazové úklidy nad rámec běžného úklidu, čištění koberců extrakční metodou, vyklízení prostor, úklidy po stěhování, po malování atd. Domácnosti přímo neuklízíme, ale jsme schopni a ochotni poradit, nicméně rádi zbytek přenecháme jiným. Taky nemusíme mít všechno, že. (smích) Nejradši máme kanceláře a administrativní budovy, ve kterých se nacházejí, protože tam je největší prostor pro prezentaci naší filozofie - tam může mít největší přesah a dostat se k nejvíce lidem. A o to nám jde především - ukázat lidem, že to jde, že to má smysl, že to není drahé, že to není otrava a že jim to může pomoct jak v osobním směru - že budou mít dobrý pocit z práce ve zdravém prostředí, tak i v pracovním směru, protože to u nich bude hezké a s něčím navíc - s tou přidanou hodnotou, kterou jen tak někde nezískáte.


reklama

Další informace |
Další informace o společnosti Green Clean naleznete na www.greenclean.cz

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist