Aféra Volkswagenu prý nepoznamená výrobu aut na Slovensku
"Ani jedna firma nesignalizovala, že by klesl zájem o výrobu a že by se na trhu automobilů snížila poptávka. Pokles výroby například ve Volkswagenu není v současné době ani o jedno auto," řekl Sinay.
Volkswagen dříve přiznal, že software pro manipulace s emisemi nasadil do aut se čtyřválcovými naftovými motory s objemem až dva litry. Koncern minulý týden pozastavil na americkém a kanadském trhu prodej modelů s šestiválcovými naftovými motory o objemu tří litrů. Jde o vozy značek VW a Audi, na něž americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) rozšířil vyšetřování kvůli nesrovnalostem s emisemi oxidů dusíku. Pozastavení prodeje se dotklo také sportovně užitkových vozů Audi Q7 a Volkswagen Touareg, které Volkswagen montuje ve své bratislavské továrně.
Automobilka nové obvinění agentury EPA popřela. Volkswagen také sdělil, že jeho luxusní naftové automobily prodávané v Evropě jsou vybaveny stejným softwarem a ten podle firmy neporušuje regulační pravidla v Evropě ani ve Spojených státech. Tato technologie podle firmy zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty.
Slovensko loni potvrdilo pozici největšího světového výrobce automobilů v přepočtu na obyvatele. Z výrobních linek závodů Volkswagenu, francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën a korejské automobilky Kia Motors sjelo celkem 971.160 vozidel. Pozici automobilového průmyslu jako jednoho z hlavních tahounů slovenské ekonomiky by mohla posílit připravovaná investice britské automobilky Jaguar Land Rover na Slovensku. Automobilka podepsala v létě se slovenskou vládou předběžnou dohodu o výstavbě nového závodu u Nitry. Definitivní rozhodnutí o investici se očekává do konce roku.
reklama