Aktivista Studnička uspěl u ústeckého soudu. Povolení ke stavbě D8 neplatí
„Soud zrušil všechna tři územní rozhodnuti pro dálnici D8 přes chráněnou oblast České středohoří,“ říká Mirek Patrik, ředitel organizace Děti Země. V červnu 2010 pro celou dálnici (16,4 km), v únoru 2012 pro její malou část (100 metrů) a aktuálně pro úsek v délce 4,7 kilometrů. Podle Patrika by tak Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo výstavbu dálnice zastavit, nicméně neočekává, že se tak stane. Podle něj se dá spíš počítat s tím, že ŘSD bude tvrdit, že z bezpečnostních, dopravních a finančních důvodů je nutné pokračovat ve výstavbě.
„Budeme podávat návrh na odstranění stavby, na kterou neexistuje povolení,“ sdělil Libor Studnička Ekolistu s tím, že se prý bude bourat. Jinak si Studnička pochvaluje jednak že se mu dostalo za pravdu, jednak že je to od soudu pěkný dárek ke dvacetiletému výročí občanského sdružení Společnost ochránců přírody, kterému šéfuje. Studnička sám čelí v jiném soudním sporu obvinění z vydírání podnikatelů.
Soud nezveřejnil odůvodnění rozsudku, v dostupném zkráceném rozsudku se jen konstatuje, že vydané rozhodnutí krajského úřadu Ústeckého kraje ze 20. dubna letošního roku „se zrušuje pro vadu řízení a věc se vrací žalovanému“. Ústecký krajský úřad výsledek řízení nechtěl komentovat.
„O výroku soudu víme, ale protože neznáme odůvodnění, nevíme, jaké chyby v řízení byly, zda jsme se jich dopustili my, nebo třeba stavební úřad v Lovosicích,“ cituje agentura Mediafax mluvčí ústeckého hejtmanství Magdalenu Hanáčkovou.
reklama
Online diskuse
Žijeme v zemi, - 31. 7. 2012 - Jan Šimůnekkterá je několik tisíc let kulturní krajinou, významně a nevratně ovlivněnou člověkem. "Divočina" zůstala v nepatrných ostrůvcích, které byly buď hospodářsky nezajímavé, nebo je naši předkové sami, z nejrůznějších důvodů, chránili (a my v té ochraně pokračujeme). Velkoplošná chráněná území typu CHKO jsou IMHO za těchto okolností totální nesmysl, zejména, pokud jsou zakládána v krajině s tisíciletým lidským osídlením (což je případ i CHKO České Středohoří).Stavěná dálnice respektuje historickou trasu, která tam existuje nějaké dva tisíce let (a možná i déle) a, jak vám tu už uvedli jiní, projekt této dálnice je o několik let starší než CHKO, a po celou dobu existence CHKO se s tímto projektem počítalo. Tunely v Českém Středohoří jsou nesmysl, protože se jedná o seismicky aktivní oblast a případný průšvih se zavalením plného tunelu zemětřesením si nikdo rozumný na triko nevezme. To je i problém "ekoduktů", jejichž neexistence přes vysoce frekventovanou stávající silnici, kterou by dálnice měla nahradit, prokazatelně nijak nevadí. Ono té velké zvěře na čedičových stepích moc nežije. |