Autobusy na plyn v Brně mají ročně přinést úsporu 60 milionů Kč
"Aktuálně máme polovinu autobusů právě na stlačený zemní plyn, který je alternativou k naftě," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Celkově si projekt plynofikace včetně úpravy servisních hal a výstavby plnicích stojanů vyžádal přes miliardu korun.
Oproti naftovým jsou nová vozidla nejen úspornější, ale také ekologičtější. V létě cestující navíc ocení klimatizaci, kterou nově převzaté vozy mají.
"Naší snahou samozřejmě je i nadále pořizovat vozy, ať už se jedná o tramvaje, trolejbusy nebo autobusy, právě s klimatizací," dodal Havránek. Další výhodou nových autobusů je to, že jsou nízkopodlažní.
Postupná plynofikace vozového parku začala v roce 2014, kdy dopravní podnik pořídil prvních 12 autobusů na zemní plyn a vybudoval první plnicí stanici. Následující rok se přidalo dalších 88, zbylých 60 pořídil dopravní podnik loni a letos.
reklama