Autobusy na plyn v Brně mají ročně přinést úsporu 60 milionů Kč
"Aktuálně máme polovinu autobusů právě na stlačený zemní plyn, který je alternativou k naftě," uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Celkově si projekt plynofikace včetně úpravy servisních hal a výstavby plnicích stojanů vyžádal přes miliardu korun.
Oproti naftovým jsou nová vozidla nejen úspornější, ale také ekologičtější. V létě cestující navíc ocení klimatizaci, kterou nově převzaté vozy mají.
"Naší snahou samozřejmě je i nadále pořizovat vozy, ať už se jedná o tramvaje, trolejbusy nebo autobusy, právě s klimatizací," dodal Havránek. Další výhodou nových autobusů je to, že jsou nízkopodlažní.
Postupná plynofikace vozového parku začala v roce 2014, kdy dopravní podnik pořídil prvních 12 autobusů na zemní plyn a vybudoval první plnicí stanici. Následující rok se přidalo dalších 88, zbylých 60 pořídil dopravní podnik loni a letos.
reklama

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů