Automobilka BMW prodala svůj miliontý vůz s elektrickým pohonem
Přibližně 70 procent z dosud prodaných elektromobilů byly hybridy, uvedl člen představenstva Pieter Nota u kulatého stolu s novináři. BMW má za to, že hybridy budou i nadále hrát důležitou roli, zejména pro zákazníky bez snadného přístupu k nabíječkám, dodal.
Pokračování v modernizaci automobilů spalujících fosilní paliva je podle něj dalším důležitým krokem na cestě k tomu, aby se celé odvětví stalo udržitelnějším. BMW dlouhodobě investuje do široké škály technologií a s ohledem na snižování emisí se nesoustředí pouze na elektromobily. Staví se proti plošným zákazům nákupu aut se spalovacími motory.
Automobilka si stanovila cíl, že do roku 2030 zvýší poměr prodaných elektromobilů nejméně na polovinu. Má tedy konzervativnější metu než její konkurenti. Šéf BMW Oliver Zipse v říjnu uvedl, že společnost bude mít připravenou nabídku vozů s elektrickým pohonem, pokud některý trh do té doby zakáže vozy se spalovacím motorem.
BMW soustavně zdůrazňuje, že hlavní překážkou rychlejšího rozšíření elektromobilů mezi zákazníky je chybějící nabíjecí infrastruktura. Někteří analytici považují konzervativnější přístup automobilky za konkurenční výhodu.
Prodeje BMW v listopadu byly mírně pod úrovní loňského roku, uvedl Nota. Nabídku omezoval nedostatek čipů. Společnost však podle něj zůstává přesvědčena, že v porovnání s loňským rokem zaznamená růst tržeb.
reklama