https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/automobilka-hyundai-zahajila-v-nosovicich-vyrobu-elektromobilu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích výrobu elektromobilů Aktualizováno

13.3.2020 00:08 | NOŠOVICE (ČTK)
Automobilka Hyundai v závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila sériovou výrobu vozu Kona Electric, prvního automobilu na elektrický pohon vyráběného v České republice. / Ilustrační foto
Automobilka Hyundai v závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila sériovou výrobu vozu Kona Electric, prvního automobilu na elektrický pohon vyráběného v České republice. / Ilustrační foto
Automobilka Hyundai v závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila sériovou výrobu vozu Kona Electric, prvního automobilu na elektrický pohon vyráběného v České republice. Má v plánu vyprodukovat jich tam letos 30.000. Do přípravy výroby firma investovala 1,8 miliardy korun. Novinářům to včera řekli zástupci automobilky.
 

Na zahájení výroby elektrického vozu se podnik připravoval několik měsíců a musel provést ve výrobě několik změn. "Hlavní změny v rámci výroby byly provedeny na lisovně a svařovně. Stroje se zde mění několikrát denně, aby se vyrobily různé části vozů pro modelové řady i30, Tucson a nyní i Konu Electric. Každou formu pro lisování musí být možné vyměnit během pěti minut," řekl mluvčí automobily Pavel Barvík.

Automobilka investovala do úpravy montážní linky, která musela být prodloužena o 15 metrů kvůli novému výrobnímu kroku - montáži baterií. Změny se dělaly také v procesu lakování a musel se vytvořit prostor pro skladování baterií.

"Rozšíření výroby modelu Kona Electric je důležitým krokem po uspokojení rostoucí poptávky evropských zákazníků po elektromobilech," uvedl prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe Tong U-čche (v anglické transkripci Dong Woo Choi). Kromě tuzemska budou vozidla určena pro významné evropské trhy, jako jsou Německo, Francie, Nizozemsko, Norsko, Slovensko a Polsko.

Generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Martin Saitz řekl, že jedním z hlavních důvodů pro zavedení výroby Kony v Nošovicích byly dlouhé dodací lhůty elektrických vozů vyráběných v továrně v Jižní Koreji. "Ještě v loňském roce se dodací lhůta blížila někdy až k roku. V současné době můžeme říct, že pokud všechno poběží, jak má, tak budeme schopni auto do dvou měsíců od objednání dodat zákazníkovi," řekl Saitz.

Nošovická Kona má podle něj parametry, které dnes patří v daném segmentu na špičku. Oproti korejskému vozu se například podařilo její dojezd na jedno nabití navýšit o 35 kilometrů na 484 kilometrů. "Bylo to díky tomu, že používáme pneumatiky s nižším valivým odporem a zároveň byly provedeny změny na zadní nápravě a taktéž byla upravena dynamika tlumičů," řekl vedoucí subdivize kvality v Nošovicích Martin Klíčník.

Články se vyrábějí v Maďarsku a baterie kompletují ve společnosti Hyundai Mobis. Elektromotor Kony má výkon 150 kilowattů (204 koní). Kapacita baterií je 64 kilowatthodin a v rychlonabíjecí stanici se vůz nabije za 54 minut. Cena automobilu začíná na 899.000 korun. Hyundai připravuje i speciální edici Made in Czech.

V nošovické továrně sjede z linky nové auto každých 56 vteřin. Než je vůz Kona hotov, absolvuje na lince cestu dlouhou 7,6 kilometru a jeho výroba trvá 18,5 hodiny. Nejdelší čas stráví v lakovně, a to 8,5 hodiny.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Pracuje v ní přibližně 3300 lidí. V současné době se tam vyrábí typ Hyundai Tucson a pět verzí modelu Hyundai i30. Loni slezský závod vyprodukoval 309.500 automobilů, což bylo o devět procent méně než v roce 2018. V roce 2018 vytvořil podnik zisk 7,22 miliardy korun (o 531 milionů vyšší než v roce 2017) a tržby 129,26 miliardy korun (o 7,4 miliardy nižší).

Elektrické vozy produkuje také Škoda Auto. Model Citigo iV vyrábí od loňského podzimu v Bratislavě.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Vlastimil Vyplel
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist