https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/automobilky-kvuli-dieselgate-svolaly-do-servisu-asi-polovinu-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Automobilky kvůli dieselgate svolaly v ČR do servisů asi polovinu aut

21.12.2016 15:50 | PRAHA (ČTK)
Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká účast
Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká účast
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Automobilky koncernu Volkswagen již v Česku svolaly do servisů kvůli úpravě problematických motorů TDI schopných obcházet emisní měření téměř polovinu ze 154 000 dotčených vozů. Z toho servisy již navštívila více než třetina pozvaných aut. Uvedli to zástupci jednotlivých firem pro ČTK.
 

Škoda Auto již pozvala 40 procent z 96.000 aut vybavených motory EA 189 plnícími normu Euro 5. U značek Audi, Volkswagen a Seat došly pozvánky 29.500 z celkem 58.060 majitelů.

Do servisů dosud mířily převážně vozy s motory 2,0 TDI, výrobce již ale má řešení i pro agregáty 1,2 a 1,6 TDI. Jejich majitele bude Centrum dopravních služeb ministerstva dopravy zvát v nejbližších dnech a týdnech. Řešení většinou spočívá v bezplatném přehrání softwaru v řídící jednotce motoru.

"Do této chvíle jde u Škody o modely Superb, Octavia a Yeti s dvoulitrovými motory TDI, přičemž například u modelu Superb s dvoulitrovým motorem 2,0 TDI (125 kW), tedy jedním z prvních uvolněných software, dosahuje podíl plnění více než 62 procent. Potvrzuje se tak náš původní předpoklad, že většina majitelů spojuje přehrání nové verze software, po dohodě se servisním partnerem, s plánovanou pravidelnou inspekcí či jiným servisním úkonem, jako je například přezutí sezónních pneumatik, výměna oleje a podobně," uvedl mluvčí zastoupení Škody Auto v ČR Vítězslav Pelc.

Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká účast. Například na výměnu smrtelně nebezpečných airbagů japonské firmy Takata přijelo v tuzemsku u jednotlivých značek 40 až 60 procent řidičů.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s problematickým motorem se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist