https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/bezpecnou-likvidaci-pneumatik-u-litomysle-ma-zajistit-memorandum
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bezpečnou likvidaci pneumatik u Litomyšle má zajistit memorandum

5.9.2019 00:13 | LITOMYŠL (ČTK)
Litomyšl a blízké obce chtějí mít jistotu, že zařízení na likvidaci pneumatik, které chce soukromá firma vybudovat v části Pohodlí, nebude ohrožovat okolí. / Ilustrační foto
Litomyšl a blízké obce chtějí mít jistotu, že zařízení na likvidaci pneumatik, které chce soukromá firma vybudovat v části Pohodlí, nebude ohrožovat okolí. / Ilustrační foto
Foto | Martin Mach / Ekolist.cz
Litomyšl a blízké obce chtějí mít jistotu, že zařízení na likvidaci pneumatik, které chce soukromá firma vybudovat v části Pohodlí, nebude ohrožovat okolí. Připravují memorandum pro zachování zdraví, životní úrovně a úrovně bydlení a životního prostředí. Podepsat by se mělo pouze v případě, že stavební úřad vydá potřebná povolení, řekl včera novinářům starosta Daniel Brýdl (Generace 89).
 

Memorandum řeší mimo jiné závazné spuštění zkušebního provozu s průběžným měřením míry znečištění ovzduší nebo určuje typ zpracovávaného materiálu, kterým může být pouze drť z pneumatik. Maximální zpracovatelská kapacita se stanoví předem, vznikne fond na podporu dotčených obcí, v lokalitě by měla být i co nejnižší doprava.

Plány společnosti Lamione SE na vybudování zařízení na likvidaci pneumatik vzbudily před časem obavy města i veřejnosti. Firma chce z pneumatik pomocí pyrolýzy získávat olej, plyn a další látky, například síru, uhlík, plyn a ocel. Zařízení za 100 milionů korun by mělo začít fungovat do poloviny roku 2021. Pneumatiky se mají v Brně, kam se svážejí, nadrtit a v Pohodlí pak likvidovat. Firma tvrdí, že moderní technologie založená na indukci je zcela bezpečná.

V areálu bývalého vysílače, který investor koupil před třemi lety, se má denně zpracovat 20 tun rozdrcených pneumatik. V místě se jich bude skladovat 80 až 100 tun jako zásoba na několik dnů. Denně do lokality přijede jedno až dvě nákladní auta.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist