https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/brnenska-odpadova-firma-sako-rozsiri-areal-u-jedovnicke-ulice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Brněnská odpadová firma Sako rozšíří areál u Jedovnické ulice

16.3.2018 06:30 | BRNO (ČTK)
Předpokládá se, že v novém areálu se bude zpracovávat 35.000 tun odpadů za rok, z toho 15.000 tun půjde na dotřiďovací linku. Z té půjde část odpadů na energetické využití, část k zákazníkům jako druhotné materiály. V současnosti je kapacita dotřiďovací linky méně než poloviční. / Ilustrační foto
Předpokládá se, že v novém areálu se bude zpracovávat 35.000 tun odpadů za rok, z toho 15.000 tun půjde na dotřiďovací linku. Z té půjde část odpadů na energetické využití, část k zákazníkům jako druhotné materiály. V současnosti je kapacita dotřiďovací linky méně než poloviční. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Brněnská městská společnost Sako, která má na starosti svoz a likvidaci komunálního odpadu, rozšíří svůj areál u Jedovnické ulice. Do míst, která dříve patřila Zetoru, přesune veškeré zázemí divize Svoz z Černovické ulice a nový areál umožní zvýšit kapacitu dotřiďovací linky. Díky tomu bude moct zpracovávat více tříděného odpadu a zároveň bude divize Svoz fungovat efektivněji, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA.
 

Společnost koupila pozemek, který je severně od původního. Využije stojící halu jako sklad, postaví kryté stání pro parkování 64 svozových aut, mycí linku a další potřebné zázemí pro zaměstnance a techniku.

Předpokládá se, že v novém areálu se bude zpracovávat 35.000 tun odpadů za rok, z toho 15.000 tun půjde na dotřiďovací linku. Z té půjde část odpadů na energetické využití, část k zákazníkům jako druhotné materiály. V současnosti je kapacita dotřiďovací linky méně než poloviční.

Areál bude napojený na Jedovnickou ulici a v budoucnu bude areál velmi blízko východní části velkého městského okruhu. Výhodu představuje podle dokumentace napojení na železniční vlečku, která umožňuje část odpadů přivážet a odvážet vlakem. Kapacita jedné soupravy je 210 tun, denně mohou do areálu přijet čtyři soupravy, rezerva pro plánovaný objem odpadů je tedy dostatečná.

Podle dokumentace je ještě potřeba změnit v územním plánu funkční využití ploch, i přesto se předpokládá, že by se mělo začít stavět letos v létě a skončit příští rok na podzim.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist