Část trasy z Budějovic do Horního Dvořiště bude elektrifikována
"Podle dřívějších plánů se počítalo, že zahájení elektrického provozu proběhne v celé trati České Budějovice - Horní Dvořiště - státní hranice s Rakouskem najednou v polovině roku 2001. Z ekonomických důvodů ale bylo rozhodnuto o uspíšení elektrifikace mezi Českými Budějovicemi a Velešínem, aby v tomto úseku mohly být převedeny do elektrické trakce především těžké nákladní vlaky. Ty totiž často byly taženy i více dieselovými lokomotivami," uvedla tisková mluvčí Českých drah Martina Rousková.
Při stávajících cenách nafty a elektrické energie díky tomu České dráhy plánují ušetřit do června příštího roku jen v nákladní dopravě téměř 30 miliónů korun. "Kromě ekonomického efektu přinese elektrický provoz také zlepšení ekologických podmínek," připomněla M. Rousková.
Elektrifikace železniční tratě České Budějovice - Horní Dvořiště - státní hranice byla zahájena v roce 1996. Zahrnuje komplexní rekonstrukci trati, rekonstrukci kolejiště v osmi stanicích, modernizaci pohraniční stanice Horní Dvořiště, výstavbu dálkového optického kabelu v délce 84,8 km a další akce. Modernizace a elektrifikace celé tratě, jež je součástí IV. tranzitního železničního koridoru, bude stát téměř tři miliardy korun.
reklama