ČD: Mezinárodní železniční koridor je hotov ze dvou třetin
Zelený považuje za zvláště pozitivní skutečnost, že na stavbě prvního i druhého tranzitního koridoru pracují převážně české firmy a příležitost dostávají dodavatelé z regionů, ve kterých modernizace železničních úseků probíhá. Koridory tak vytvářejí pracovní příležitosti pro stovky lidí.
"Na prvním tranzitním koridoru Děčín - Praha - Břeclav je v současnosti dokončeno 18 staveb v délce 259 kilometrů z celkového délky 380 kilometrů. V letošním roce je realizováno pět staveb v délce 69 kilometrů," uvedl Jan Komárek, vrchní ředitel divize Dopravní cesty ČD. První tranzitní koridor má být podle Komárka dokončen k 31. prosinci 2002 a v Břeclavi se napojí o rok později na druhý tranzitní koridor, který se buduje mezi hraničními stanicemi s Polskem a Rakouskem Petrovicemi u Karviné a Břeclaví. Odtud se v letech 2003 a 2004 uvažuje o realizaci zmodernizované přípojky na hranice se Slovenskem do stanice Lanžhot.
Zahájení modernizace čtvrtého koridoru mezi Děčínem, Prahou, Veselí nad Lužnicí, Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm je plánováno na rok 2003. Dosud byla provedena elektrifikace úseku České Budějovice - Horní Dvořiště a zahájeny stavby zajišťující elektrizaci úseku a modernizaci zabezpečovacího zařízení. První část čtvrtého koridoru mezi Děčínem a Prahou je součástí již téměř hotového prvního koridoru. Takzvaný třetí tranzitní koridor spojující Německo s Polskem a Slovenskem po trase Cheb, Plzeň, Praha, Česká Třebová, Přerov, Ostrava, Dětmarovice, Mosty u Jablunkova a státní hranice se Slovenskem se začne stavět po roce 2005.
Podle ředitele Komárka přinesou moderní tranzitní koridory vedle zvýšení rychlosti vlaků až na 160 kilometrů za hodinu napojení České republiky na hlavní evropské železniční magistrály. Dále umožní naplnění podmínek integrace naší republiky do evropských struktur, snížení zátěže na životní prostředí a zvýšení bezpečnosti železničního provozu za pomoci nových technologických zařízení. Zmodernizované tratě tranzitních koridorů umožní nasazení vlakových souprav s naklápěcími skříněmi pro rychlou mezinárodní dopravu.
Součástí modernizace je peronizace železničních stanic, z nichž některé jsou zcela přestavěny a zmodernizovány. Koridory budou vybaveny novými informačními systémy, odstraní se úrovňové křížení se silničními komunikacemi a realizována jsou protihluková opatření. Konstrukce nových vagónů počítá stejně jako nová nástupiště s potřebami tělesně postižených osob.
reklama