https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cd-planuji-mirny-narust-osobni-dopravy-zdrazovat-se-nebude
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČD plánují mírný nárůst osobní dopravy, zdražovat se nebude

15.5.2001 14:22 | PRAHA (ČIA)
Po 10. červnu letošního roku, kdy začíná platit nový jízdní řád Českých drah, vyjede v průměru denně na české koleje 7261 vlaků osobní dopravy, z toho bude 27 vlaků kategorie Eurocity, dva vlaky Supercity, 18 vlaků Intercity, 14 vlaků kategorie Expres, 217 rychlíků, 160 spěšných vlaků a 6823 osobních vlaků. Nárůst dopravy především v regionech je ve srovnání s letošním jízdním řádem přibližně 1,6 procenta. Od začátku platnosti nového jízdního řádu se neplánují žádné úpravy výše jízdného ve vlacích ČD. Na dnešní tiskové konferenci to prohlásil generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
 

Jak dále uvedl, nový jízdní řád se poprvé připravoval v nových podmínkách. "Především začal platit nový zákon o drahách, který Českým dráhám ukládá provozovat osobní dopravu v objednaném a státem zaplaceném rozsahu a v celé Evropě se přechází na platnost jízdních řádů, která bude v souladu s kalendářním rokem," upozornil Zelený. Zdůraznil, že ČD chtějí nabídnout především kvalitnější osobní dopravu v regionech i jisté zlepšení v dálkových spojích. Zkvalitnit se má ve spolupráci s regionálními organizátory dopravy především doprava v okolí velkých měst.

Podle Zeleného se od poloviny června nijak nebude měnit cena jízdného a nepočítá se s tímto krokem ani v nejbližší budoucnosti. "Nemůžeme ale předvídat, zda se například výrazně nezvednou ceny nafty. Na to bychom pak stejně jako autodopravci museli reagovat," řekl vrchní ředitel Divize obchodně přepravní ČD Jaroslav Kocourek. Do budoucna ČD předpokládají přechod na jiný tarif, který by zvýhodnil pravidelné cestující před náhodnými. "V průběhu platnosti tohoto jízdního řádu se ale tak rozhodně nestane," potvrdil Kocourek.

Nový jízdní řád počítá i s nárůstem počtu vlaku jedoucích rychlostí až 160 km/hod, což umožňuje pokračující výstavba vysokorychlostních koridorů. Výrazně se zlepší i spojení mezi největšími českými městy, zejména mezi Prahou a Brnem, kde budou jezdit vlaky každé dvě hodiny a přibližně 260 kilometrovou vzdálenost mezi oběma městy zvládnou za něco málo před dvě a třičtvrtě hodiny. Novinkami, které ČD budou nabízet v souvislosti s novým jízdním řádem, jsou některé další komerční slevy jízdného.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist