https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cd-planuji-zlepseni-regionalni-dopravy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČD plánují zlepšení regionální dopravy

20.5.2003 14:49 | PRAHA (ČIA)
Již od příštího roku by na regionálních tratích České republiky mohly jezdit moderní nízkopodlažní motorové jednotky typu DESIRO. České dráhy (ČD) totiž plánují nákup několika kusů těchto jednotek, další by na české území mohly zajíždět v rámci partnerské spolupráce ČD a německé soukromé dopravní společnosti Vogtlandbahn - GmbH. Vyplynulo to alespoň z dnešní prezentace této motorové jednotky na pražském Hlavním nádraží.
 

Podle předsedy představenstva a generálního ředitele ČD Petra Kousala je regionální doprava významným segmentem činnosti ČD, zejména na regionálních tratích ji však zajišťují zpravidla dvounápravové motorové a přívěsné vozy staré dvacet až třicet let. Dobu našich předků prý v některých případech připomíná i stav tratí a zabezpečovacího zařízení. "Připravujeme proto program rozvoje regionální dopravy, který počítá s modernizací jak infrastruktury, tak i kolejových vozidel," řekl Kousal ČIA.

Jak dále zdůraznil, základem všeho je sehnat dostatek finančních prostředků zejména na nákup nových vozidel. "Prostřednictvím ministerstva dopravy požádáme vládu, aby vyslovila souhlas s navýšením podílu Českých drah ve sdružení EUROFIMA, ze kterého bychom pak mohli čerpat úvěry pro tyto účely," nastínil možnosti Kousal. Podle ministra dopravy Milana Šimonovského pomůže rozvoji regionální dopravy i stát, a to zejména vytvořením vhodných legislativních podmínek.

Pokud by všechno šlo podle plánu, mohly by se jednotky DESIRO rozjet již v příštím roce na prvních vybraných tratích v Karlovarském, Plzeňském, Budějovickém a Středočeském kraji. Na západě Čech by to mohlo být například mezi Domažlicemi, Klatovy a Železnou Rudou s přímými vazbami na německé železnice, na jihu Čech mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi a ve středních Čechách se jako nejvhodnější jeví tratě mezi Prahou a Mladou Boleslaví, respektive mezi Prahou a Kladnem.

Nasazení moderních motorových jednotek a zvýšení traťové rychlosti je také nezbytným předpokladem pro vytvoření taktové dopravy na uvedených tratích. "Na mnohých místech si to vyžádá také investice do dopravní infrastruktury," upozornil Kousal. Dodal zároveň, že na upřesnění možného nákupu jednotek do vlastnictví ČD se bude dále pracovat, a teprve v okamžiku, kdy budou nějaké konkrétnější plány, bude možné říci, kolik to všechno bude stát.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist