ČD: Prioritou nasazení pendolin bude vnitrostátní doprava
Podle jeho slov se bude sice ještě dále jednat o nasazení těchto jednotek i na rameno Praha - Berlín, pravděpodobnější je však zajíždění pouze do Drážďan. "Naší šancí je však to, že pro německou stranu je prioritou rameno Berlín - Lipsko - Mnichov," řekl dále Blažek. Zdůraznil zároveň, že lepší než dlouhé cesty například do Berlína bude maximální využití jednotek na trase mezi Prahou a Brnem.
Jak dále uvedl, cesta vlakem mezi českou a moravskou metropolí by se díky naklápění skříni nových jednotek měla postupně zkrátit až na něco málo přes dvě hodiny. Autobusy dnes tuto cestu zvládnou za dvě a půl hodiny. Problém je podle Blažka v tom, že na této trase se budou ještě rekonstruovat například úsek mezi Prahou Běchovicemi a Úvaly nebo některé železniční uzly. To bude bránit dosažení ideální jízdní doby.
Na zkušebním okruhu momentálně probíhají zkoušky prvních dvou z celkového počtu sedmi jednotek, které budou mít ČD k dispozici. Další zkoušky již na běžné trati se plánují přibližně za dva měsíce. V polovině června by pak pendolina měla začít jezdit ve zkušebním provozu i s cestujícími. Nasazení do mezinárodního provozu se očekává v polovině prosince v souvislosti s novým jízdním řádem ČD.
reklama