ČD se zapojí do IDS v Plzni a v oblasti Pardubic a Hradce Králové
Podle jeho slov začne na Plzeňsku platit od Nového roku vedle tarifů zúčastněných dopravců také tarif Integrované dopravy Plzeňska (IDP). Území Plzeňska je rozděleno do dvou tarifních pásem. Zóna P pokrývá území města Plzně a přilehlých obcí, dnes obsluhovaných MHD, zóna Z zahrnuje příměstskou oblast do vzdálenosti asi 18 km od centra Plzně, sem patří také okresní město Rokycany. "Nabídka je prozatím směřována pro předplatitele, organizátorem IDP je Plzeňský holding," upřesnil Šťáhlavský.
Vytvoření IDS v oblasti největší východočeské aglomerace je výsledkem výrazné iniciativy zástupců ČD, na kterou kladně reagovali Dopravní podniky v Hradci Králové a Pardubicích. V takzvané nulté etapě byl vytvořen společný tarif VYDIS, který budou vedle svých tarifů používat jak provozovatelé MHD v Hradci Králové a Pardubicích, tak České dráhy. Za tímto účelem byly vytvořeny tři zóny. Zóna 1 zahrnuje tratě DP města Hradce Králové v I. a II. pásmu, zóna 2 tratě DP města Pardubic a zóna 3 vybrané úseky tratí ČD na území obou měst a mezi nimi. Tarifní nabídka je prozatím zaměřena na část klientely, především na občany obou uvedených měst.
"Všichni zainteresovaní si od spolupráce nejprve v oblasti tarifní, později i dopravní při koordinaci jízdních řádů jednotlivých dopravců slibují vyšší zájem občanů o používání veřejné dopravy, a tím zmírnění negativních dopadů individuálního motorismu na životní prostředí a zlepšení ekonomiky dopravců ve veřejné dopravě," dodal Šťáhlavský. Integrované dopravní systémy, do nichž jsou zapojeny rovněž ČD, existují v současnosti v Praze, Ostravě, Zlíně a Českých Budějovicích.
reklama