https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cd-vyroba-vlaku-s-naklapeci-skrini-pry-probiha-podle-planu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČD: Výroba vlaků s naklápěcí skříní prý probíhá podle plánu

8.7.2001 12:05 | PRAHA (ČIA)
Realizace mimořádně významného kontraktu, jakým je dodávka sedmi jednotek s naklápěcí skříní pro České dráhy (ČD), probíhá podle předem schváleného časového harmonogramu. V minulých dnech se na tom v Praze shodli I. náměstek generálního ředitele ČD Ivo Malina a výkonný víceprezident společnosti Alstom Ferroviaria Andreas Parnigoni. ČIA to oznámil vedoucí tiskového oddělení ČD Petr Šťáhlavský.
 

Společnost Alstom Ferroviaria je v čele mezinárodního konsorcia, které má do poloviny roku 2003 ČD dodat první z celkového počtu sedmi zatím objednaných vysokorychlostních souprav určených k provozování na trati Berlín - Praha - Vídeň. Výhodou těchto souprav je to, že díky speciální technologii naklápění skříně dokáží oblouky s malým poloměrem projíždět o 20 až 30 procent vyšší rychlostí. Po dodání těchto jednotek ČD by se cesta z Prahy do Berlína zkrátila přibližně na tři hodiny, z Prahy do Brna na něco málo přes dvě hodiny a z Prahy do Vídně na přibližně tři a půl hodiny. Hodnota celého kontraktu na dodání sedmi jednotek je 4,4 miliardy korun.

Podle Šťáhlavského představitelé firmy potvrdili, že závazek zajistit minimálně 40 procent celkové hodnoty kontraktu dodávkami z České republiky bude splněn v termínu, který je stanoven v dokumentu podepsaném s ministerstvem průmyslu a obchodu. "Místní dodavatelé byli již zapojeni nejen do kontraktu o dodávce vlaků s naklápěcími skříněmi pro České dráhy, ale i do jiných kontraktů, které Alstom Ferroviaria získal mimo Českou republiku," upozornil Šťáhlavský.

Osud české vysokorychlostní jednotky s výkyvnou skříní (tak zvaného Pendolina), který měl vyjet na české koleje již počátkem roku 2000, byl ohrožen poté, co problémy jednoho z členů konsorcia, společnosti ČKD, znemožnily včasnou dodávku těchto jednotek. První souprava by měla do zkušebního provozu vyjet v polovině roku 2003 a všech sedm objednaných jednotek by se pak mělo zapojit do pravidelného provozu v průběhu roku 2004.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist