ČD: Výroba vlaků s naklápěcí skříní prý probíhá podle plánu
Společnost Alstom Ferroviaria je v čele mezinárodního konsorcia, které má do poloviny roku 2003 ČD dodat první z celkového počtu sedmi zatím objednaných vysokorychlostních souprav určených k provozování na trati Berlín - Praha - Vídeň. Výhodou těchto souprav je to, že díky speciální technologii naklápění skříně dokáží oblouky s malým poloměrem projíždět o 20 až 30 procent vyšší rychlostí. Po dodání těchto jednotek ČD by se cesta z Prahy do Berlína zkrátila přibližně na tři hodiny, z Prahy do Brna na něco málo přes dvě hodiny a z Prahy do Vídně na přibližně tři a půl hodiny. Hodnota celého kontraktu na dodání sedmi jednotek je 4,4 miliardy korun.
Podle Šťáhlavského představitelé firmy potvrdili, že závazek zajistit minimálně 40 procent celkové hodnoty kontraktu dodávkami z České republiky bude splněn v termínu, který je stanoven v dokumentu podepsaném s ministerstvem průmyslu a obchodu. "Místní dodavatelé byli již zapojeni nejen do kontraktu o dodávce vlaků s naklápěcími skříněmi pro České dráhy, ale i do jiných kontraktů, které Alstom Ferroviaria získal mimo Českou republiku," upozornil Šťáhlavský.
Osud české vysokorychlostní jednotky s výkyvnou skříní (tak zvaného Pendolina), který měl vyjet na české koleje již počátkem roku 2000, byl ohrožen poté, co problémy jednoho z členů konsorcia, společnosti ČKD, znemožnily včasnou dodávku těchto jednotek. První souprava by měla do zkušebního provozu vyjet v polovině roku 2003 a všech sedm objednaných jednotek by se pak mělo zapojit do pravidelného provozu v průběhu roku 2004.
reklama