ČD zrušily výběrové řízení na nové lokomotivy
Dalším důvodem zrušení kontraktu byla podle Kousala skutečnost, že tyto lokomotivy by pravděpodobně nesměly na koleje cizích železničních správ, s čímž se původně počítalo. "Máme informace o tom, že by pravděpodobně nedošlo k dohodě o nasazování těchto lokomotiv v zahraničí," dodal Kousal.
Právě tento problém však ČD i české ministerstvo dopravy jako nadřízený orgán musejí podle informací ČIA řešit i v případě budoucího nasazování nových českých rychlovlaků v mezinárodní dopravě. Ty měly jezdit původně mezi Berlínem, Prahou a Vídní. Jak ČIA potvrdil ministr dopravy Milan Šimonovský, je téměř vyloučeno, že by německá strana souhlasila se zajížděním českých jednotek do Berlína.
První česká vysokorychlostní jednotka "pendolíno" by měla do Prahy dorazit v červnu letošního roku. Její nasazení do zkušebního provozu s cestujícími se předpokládá na konci roku na trati mezi Prahou a Brnem. ČD by měly dostat celkem sedm těchto jednotek za 4,37 miliardy korun.
reklama