Centrum Prahy a letiště Ruzyň možná spojí metro
Ražený tunel je druhá varianta, se kterou tedy sedmá pražská část souhlasí. Podle první varianty by pravá kolej železnice byla vedena povrchově ve stávající stopě ČD. Povrchově by zpočátku měla být vedena i levá kolej, která by se před nadjezdem v areálu Stromovky (u ulice Kamenická) odklonila k jižnímu okraji Stromovky k areálu Akademie výtvarných umění . Dále by kolej pokračovala raženým tunelem pod zástavbou bloků lemovaných ulicí Nad Královskou oborou.
Třetí varianta se od předchozích odlišuje povrchovým vedením dvoukolejové tratě. Podle této varianty by trať měla vést v přibližných místech tratě současné. Trať je vedena po povrchu až do oblasti areálu Sparty. "Jsou to zatím jen úvahy a chvíli rozhodně potrvá, než se nějaká varianta schválí a než se začne stavět," dokončila Šmídová.
reklama